Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hur är det med bomuppbyggnaden på Prestiges olika sadlar? Jag tittar på allround mot hopp eller ren hopp och jämför just nu Green star...
Svar
6
· Visningar
5 004
Senast: Akleian
·
Utrustning På ena pållen har vi nu en gammal T4, dressyrmodellen, den som kallades "Haflingersadeln" (den som ej går att byta koppjärn på). Den...
Svar
16
· Visningar
4 628
Senast: *tove*
·
K
Utrustning Hej, jag köpte ett såå fint schabrak häromdagen med en lite ovanlig färg ;) och har letat och letat och letat efter matchande huva men...
Svar
2
· Visningar
3 403
Senast: kossanmuu
·
Utrustning Någon som har Avensis (2010 eller nyare) diesel som dragbil? Är den bra? Jag drar mest på sommaren, aldrig från november t.o.m februari.
Svar
5
· Visningar
1 621
Senast: Sara75
·
Utrustning Min häst går på bete. Denna sommaren har ju vart otroligt dålig och som det ser ut idag så har vi de flesta dagar regn. Och som nu på...
Svar
3
· Visningar
696
Senast: Pali
·
Utrustning Är på jakt efter dressyrsadel till mitt fullblod av modell grövre. Han har mycket manke och, enligt mig, aningens svängd rygg. Något...
Svar
6
· Visningar
6 634
Senast: IterBis
·
Utrustning Är det någon här som provat dem? Funderar på att testa sådana istället för boots när jag hoppar med gräsbrpdd men tänkte höra om det är...
Svar
0
· Visningar
1 014
Senast: Warrick
·
Utrustning Min sadel ska stoppas om inom ett halvår (rek. att man gör det med den modellen inom ett år efter inköp). Den passar båda mina hästar...
Svar
0
· Visningar
629
Senast: Gimlan
·
Utrustning Vilka märken och modeller har vadderade väggar och möjlighet att bredda? Helst utan rullgardin baktill och gärna med sadelkammare...
Svar
11
· Visningar
2 523
Senast: Ella-82
·
K
Utrustning Som det står i rubriken! Velar mellan svart och mörkbrun utrustning, tycker mörkbrunt är snyggast men vill gärna se det på hästar i...
Svar
7
· Visningar
5 545
Senast: Niki
·
M
Utrustning Tänkte införskaffa en antiglidpad men undrar om det är någon som varit med om att hästen fått skav av en sådan? :) Min häst är nämligen...
Svar
13
· Visningar
4 243
Senast: Andorra
·
Utrustning Hm, ja. Jag är väldigt grön på hur sadlar ska ligga och även om jag har någorlunda uppfattning vill jag gärna veta lite mer. Min medis...
Svar
12
· Visningar
4 062
Senast: Lajke
·
Utrustning Nån som testat och vad tycker ni? Har varit på väg att köpa till mitt kallblod, som lyssnar bra på 2 delat , men jag behöver nåt som...
Svar
0
· Visningar
1 214
Senast: lobell
·
Utrustning Någon som vet vart man får tag i plastpluppar som man sätter längst ut på bommarna (hinder) så att dom håller bättre?
Svar
0
· Visningar
701
Senast: Jezzie
·
Utrustning Bakgrund: Har en ponny med bred och kort rygg, överbyggd och många sadlar glider fram. Varit hos sadelutprovare och fått lite allt...
Svar
4
· Visningar
3 266
Senast: Aleel
·
Utrustning Om man har batteridrivet litet elaggregat som man kopplar på ett bilbatteri, hur länge håller batteriet för att driva aggregatet dagtid...
Svar
5
· Visningar
3 815
Senast: Nominous
·
Utrustning Jag önskar mig ett kandar, men hittar inte det jag vill ha. Kan nu hjälpa mig med tips? Önskemål: Svart läder Platt nosgrimma och...
Svar
5
· Visningar
784
Senast: svea
·
Utrustning Jag har en fundering… Min häst har en väldigt knepig rygg och ett knepigt sadelläge… Har hittat en sadel som följer ryggen bra och...
Svar
5
· Visningar
1 583
Senast: frittan
·
Utrustning Någon som lyckats hitta ett sådant? Det verkar hopplöst! Funderar annars på att sy om ett träns till ett sidepull.
Svar
4
· Visningar
1 314
Senast: gulkiwi
·
Utrustning Hur tänker ni när ni köper begagnat på annons? Tex om man köper något begagnat i nyskick. Hur mycket billigare vill ni att det ska vara...
Svar
0
· Visningar
756
Senast: raggsock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025