Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Finns det några andra märken än Horseware? Skulle om möjligt vilja ha med halvhals :)
Svar
1
· Visningar
900
Senast: bambi82
·
K
Utrustning Hej! Är nybliven ägare till en Knights Lancelot. Bomvidd MW, med utbytbara koppjärn "X-Change system". Jag skulle behöva ett vidare...
Svar
6
· Visningar
2 961
Senast: Shimzy
·
Utrustning Hejsan. Någon som vet vilken modell detta är? de är en hdr sadel men vet ej modellen.
Svar
7
· Visningar
1 257
Utrustning Har tidigare i flera år kört med pikeur cindy men köpte i vintras ett par Gersemi sunna eller nåt liknande? tror jag de hette iaf...
Svar
6
· Visningar
1 968
Senast: kvandi
·
R
Utrustning Jag har ridit några ridlektioner nu och ridning är något som jag vill fortsätta med.:) Hittills har jag ridit i mina vanliga...
Svar
9
· Visningar
2 801
Senast: Sundbro
·
Utrustning Funderar på att skaffa. Nån som kan berätta vilken sort ni föredrar och hur ni använder dem.
Svar
10
· Visningar
6 243
Senast: bambi82
·
Utrustning Det finns ju hur många "passar sadeln trådar" som helst. Vad jag tycker mig märka på svaren är att det alltid finns något som inte är...
Svar
15
· Visningar
4 422
Utrustning I dagsläget rider jag i en vanlig allroundsadel i läder. Både jag och hästen toktrivs med den sadel. Den ligger kanon på hästen och jag...
Svar
14
· Visningar
1 527
Senast: TinyWiny
·
Utrustning japp, vilka märken har ni på era akryl och elastiska lindor? är inte intresserad va fleece eftersom det blir så tjockt med paddar...
Svar
10
· Visningar
997
Utrustning Hejsan, jag letar efter tips ang flugskydd. Det är så att vi misstänker att vår häst är "nylonallergiker" då han får extrem klåda av...
Svar
8
· Visningar
2 218
Senast: Twihard
·
E
Utrustning har nyss köpt ett sådant då jag gillar att mundelen (tvådelat) inte viker sig i slår i gommen! Men en liten fundering, mundelen som på...
Svar
4
· Visningar
1 997
Senast: Buck
·
Utrustning Då vi inte har speciellt hårt insektstryck och min häst är solkänslig är UVskyddet huvudsaken. Har idag ett Boett men vill ha ett annat...
Svar
0
· Visningar
738
Senast: Rie
·
Utrustning Denna fråga kanske låter lite konstig, men: skulle ni säga att en sadel som är 55 cm lång är en lång, normal eller kort sadel? Jämfört...
Svar
14
· Visningar
4 268
Senast: Ms_Antrop
·
Utrustning Nu e det såhär. Min häst behöver en ny sadel, och min kompis har en sadel jag har provat på henne, men jag behöver lite större...
Svar
4
· Visningar
1 055
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Hej! Finns säkert massa trådar om detta men har lite tidsbrist nu.. Men vad ska tänka på när man köper transport?
Svar
2
· Visningar
1 072
Senast: cikoria
·
Utrustning Hej alla! Som så många andra så sitter jag i släptankar. Jag vill ha ett stabilt släp med bra ventilation, stötdämpning och inbyggd...
Svar
11
· Visningar
4 160
Senast: Digbil
·
Utrustning Köpte ett begagnat träns idag i väldigt fint skick för en hundralapp. Tränset var av märket EQL som jag läst mig till lanserades av...
Svar
2
· Visningar
925
Utrustning Funderar på att köpa en, för mig, dyrare sadel. Nämligen en Bates Innova. Ringde och pratade med en återförsäljare och hon sa att... 2 3
Svar
54
· Visningar
16 650
Senast: porfyr
·
A
Utrustning Har kollat runt på lita nya bett till en stark och envis nsv/ard och hittade detta: http://www.myone.se/product/601-waterford-ss.aspx ...
Svar
5
· Visningar
2 002
Utrustning Har en liten häst (läs d-ponny) och med schabrak som täcker hela magen kommer jag helt enkelt inte åt att toucha henne med spöet så jag...
Svar
12
· Visningar
1 942
Senast: Popcorn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka