Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Hästvård är det någon som har erfarenhet av det?? hur går det till? vad heter behandlingsformen..? vad händer under behandlingen (intuti...
Svar
2
· Visningar
1 161
C
Hästvård \"mossiga\" ben Min NF valack -86 börjar bli lite tjockare på bakbenen. Alla säjer såklart att det är naturligt vilket det är, men man...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: Bia
·
L
Hästvård Jag är lite bortskämd med att mina hästar alltid är friska och krya. :) Nu idag är dock min 3-års hingst inte riktigt fräsch... Han går...
Svar
5
· Visningar
1 102
Senast: majja22
·
B
Hästvård Jag skall klippa häst för första gången i mitt liv. Villken klippning skall jag välja? Spårklippning eller Täckesklippning Hästen...
Svar
17
· Visningar
1 207
Senast: blondi3958
·
Hästvård Har en häst som vrickat sig svårt och det är inte säkert att det kommer bli så bra att hon kan ridas igen. Men hon kommer troligtvis...
Svar
3
· Visningar
972
Senast: Centaur
·
A
Hästvård Hostigt & förkylt föl Jag undrar hur jag ska göra,jag har ett snart 6 mån föl som är lite snorig och hostar,inte mkt kanske men hon...
Svar
6
· Visningar
2 946
Senast: Angela
·
B
Hästvård Om en häst behövs masseras O "kännas igenom" just vid svansroten, kan man ta ut en vanlig masserare då?
Svar
4
· Visningar
865
Senast: **BORTTAGEN**
·
L
Hästvård Har en liten hingst som är lite små dum i bland så nu har jag bestämt mig för att kastrera honom. Så när jag ringde veterinären så fråga...
Svar
5
· Visningar
870
Senast: Lindis
·
T
Hästvård Någon som har ett bra tips på hur jag ska få min hästs man ren igen? Just nu ser den ut att ha en lerinpackning med tovor som "extra...
Svar
6
· Visningar
873
Senast: Rea
·
M
Hästvård Alla som undrar om avmaskning; här finns en suverän sida med senaste rönen skriva på ett förståeligt sätt. Går att skriva ut och sätta...
Svar
3
· Visningar
1 111
Senast: Pirayan
·
M
Hästvård Min lilla häst har gjort illa sig!! Jag vet inte vad han har gjort illa sig på, men det kan vara vatten hinken som han lyckades slita...
Svar
3
· Visningar
737
Senast: merenwen
·
Hästvård Vill bara göra en liten koll på hur vanligt det är att man har samma hovslagare år ut & år in.. Man hör ofta att folk är missnöjda...
2
Svar
26
· Visningar
1 796
Senast: Lilltufsan
·
C
Hästvård Tyvärr.. Har haft hästen i knappt två veckor. Min syster säger att hon alltid har tyckt att han har varit svårt att kratsa ena hoven på...
Svar
5
· Visningar
958
Senast: **BORTTAGEN**
·
A
Hästvård Min häst hade ett överben på insidan av höger fram (tre-fyra cm under knäet) när jag köpte honom som oinriden femåring -96. Sedan dess...
Svar
11
· Visningar
1 901
Senast: bullis1
·
Hästvård Våran ponny har fått lite diaree och gaser. ( Han bajar normalt) Men fiser och det rinner lite grann. Jag mistänker att det kan vara så...
2
Svar
24
· Visningar
7 886
Senast: Lydia
·
S
Hästvård Jag har lyckats klanta till det så att jag inte får ur tåbroddarna på min häst... De är fortfarande "vassa" men rundslitna mot skon...
Svar
9
· Visningar
1 278
Senast: Centaur
·
O
Hästvård Här är jag igen....med min hosthäst. Var hos vet igår o han sa att min häst redan börjar se bättre ut nere i luftvägarna...och jag som...
Svar
6
· Visningar
1 719
Senast: sthlm23
·
Q
Hästvård i förr går upptäckte jag något som känns som små mygg bett i huden på min häst och blev väldigt fundersam. smörjde på och masserade in...
Svar
13
· Visningar
1 492
Senast: Boll
·
H
Hästvård MITT LILLA FÖL HAR FÅTT PÅBÖRJAN TILL LUNGINFLAMMATION. NU GÅR HON PÅ PENCILIN O FABROL. KOMMER DETTA ATT GE NÅGRA MEN FÖR LIVET??
Svar
2
· Visningar
3 883
T
Hästvård Tyvärr ytterligare en fråga om avmaskning men jag undrar med vilken tidsintervall man bör byta medel? Ex. År 1: Pyrantel hela året År 2...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: Titz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp