Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Tycker att min hästs stråle i hovarna är så mjuk nu när det är så himla blött ute och jag undrar bara om all denna långvariga väta kan...
Svar
2
· Visningar
848
Senast: ameo
·
L
Hästvård Vad kostar det att grundvacsinera mot hästinflunsa ? Första , Andra och tredje sprutan ?
Svar
4
· Visningar
821
Senast: Liten_men_tuff
·
A
Hästvård har några frågor angående Vaccination och veterinärsbesiktning! Hur ofta veterinärsbesiktar ni era ponnyer/hästar? hur mycket kostar...
Svar
1
· Visningar
730
Senast: Elektron
·
Hästvård Pållen har nåt mystiskt på ena bakbenet vid kotan. Ser ut ungefär som mugg, små skorpor och huden är röd under, det har varit ungefär...
Svar
1
· Visningar
708
Senast: mirjada
·
A
Hästvård Hejsan,jag är lite fundersam på hur man vet om fölet har uppdragna kotor?Och vad beror det på att dom får det?Vad kan man ta till för...
Svar
3
· Visningar
1 263
Senast: yodi
·
M
Hästvård Nu är jag JÄTTE orolig att jag fått in ringorm i stallet!? Är det nån som vet HUR lätt det smittar? Min lilla syster klappade en häst i...
2
Svar
24
· Visningar
4 914
Senast: snus
·
Hästvård Jag har en vallack som kissar kopiösa mängder, vad ska jag göra för att slippa ammoniakstanken(låta hästen slippa stå i ammoniakångor...
Svar
14
· Visningar
1 458
Senast: Quell
·
B
Hästvård Vad menas med: - Se till att hästen är helt ren – annars kan resultatet bli ojämnt. Vad menas med ren? Jag fattar att det är när hästen...
Svar
10
· Visningar
1 777
Senast: blondi3958
·
Hästvård Hur mkt gör det till att spara pälsen under sadeln. Är risken mindre för skav eller finns det andra fördelar? Har ni några tips för att...
Svar
11
· Visningar
1 069
Senast: suisyola
·
Hästvård ....eller Maskalena kanske jag ska kalla dig idag :D Nu ska jag fråga dig en sak.....efter många om o men fick djsj mig att köpa...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 277
Senast: Welsh
·
Hästvård Hur vet man att en häst ser dåligt ??
Svar
5
· Visningar
2 264
Senast: BJÖRKIS
·
G
Hästvård Hej! Jag undrar lite över hålväggar mm... Har nån haft det på sin häst och hur behandlade ni det?? Hur lång tid tog utläkningen och red...
Svar
3
· Visningar
1 707
Hästvård Hej! Jag funderar på att anägga en permanentbädd åt min systers ponny som har kronisk bronkit och därför står i utebox. Nu skulle jag...
Svar
2
· Visningar
866
Hästvård Vad kostar det att ta och analysera blodprov på en häst? Ungefär alltså, om man ändå har veterinär ute i ett anant ärende? Kan det vara...
Svar
4
· Visningar
6 791
Senast: Iza
·
Hästvård vad använder hästen ena sidtanden till egentligen?? den gadden den har där framme..likadana på båda sidorna...för min häst har på nått...
Svar
4
· Visningar
1 038
Senast: psychogrrl
·
N
Hästvård Ja dessa var de enda jag kunde få tag på, fanns inga mörka- som jag alltid trott att man ska ge. Dock läste jag här förut att det var...
Svar
4
· Visningar
3 764
Senast: Nina83
·
T
Hästvård uhh så äckligt,jag är lite fånig men ser jag småkryp så kryper det på hela mig sedan.nu är det så att en ponny jag fått hem för ca 3v...
Svar
6
· Visningar
1 048
Senast: tuttiboo
·
S
Hästvård en whelsponny sto smäcker i kroppen,ej välmusklad,ca 120cm, hur mkt kan hon väga???
Svar
1
· Visningar
578
Senast: tuttiboo
·
B
Hästvård jag har länge tänkt på att skaffa ett häst pensionat. vad skulle det behöva finnas på häst pensionatet för att ni skulle lämna eran häst...
Svar
4
· Visningar
1 673
Senast: majola
·
N
Hästvård Min häst har synligt rosa skinn på båda sidor av svansroten!! Hon är öm och det var lite skorpor också, och lite blod och "klet".. Mkt...
2
Svar
39
· Visningar
7 201
Senast: Nina83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp