Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Foder & Strö ..trots att tandis och veterinär har kollat hennes mage, munhåla och kollat/raspat tänderna utan att hitta några fel. Lite mystiskt...
Svar
7
· Visningar
979
Senast: suisyola
·
Hästvård Är det karenstid på djävulsklorot? Hur lång i sådana fall?
Svar
8
· Visningar
1 199
Senast: Boj
·
B
Hästvård Hej Mitt sto har blivit väldigt konstig. Det började med en hälta på hö fram men som visade sig vara hö bak. Hon fick behandling med...
Svar
10
· Visningar
1 506
Senast: mandalaki
·
A
Foder & Strö Någon som vet på ett ungerfär hur mycket 1 liter av följande är i kg. har ingen bra våg Kornkross havre Betfor (svårt jag vet, men jag...
2
Svar
22
· Visningar
4 755
Senast: Quell
·
R
Foder & Strö Min häst beter sig lite konstigt nu för tiden. Å andra sida reds hon nästan varje dag förut och nu rids hon bara varannan dag. Nu när...
Svar
12
· Visningar
1 139
Senast: Rianimare
·
Q
Hästvård fick igår tipset om att det jag trott varit protein knölar har idag visat sig varit älg flugor som "bor" på min häst!!! :eek: letade...
Svar
9
· Visningar
1 244
Senast: Boll
·
R
Hästvård Min syster har drabbats av mul å klövsjukan som tydligen inte är farlig för oss människor..men hur ä det för hästar...har hästen på...
Svar
11
· Visningar
1 156
Senast: Inte_Ung
·
S
Hästvård Jag behöver lite tips på hur vi kan fixa min medryttarpållas hovar. Dom är otroligt torra och sprukna. Hon går nu barfota eftersom...
Svar
13
· Visningar
2 256
Senast: Corax
·
F
Hästvård Den typen av svullnader på benen som går ner när man rider, vad orsakas det av egentligen? Hur förebygger man dem?
Svar
12
· Visningar
949
Senast: Corax
·
N
Foder & Strö Jo, det är så att senaste veckan har jag noterat vid ett flertal ggr att när min häst bajsar, så rinner det lite vätska antingen före...
Svar
7
· Visningar
972
Senast: Nina83
·
B
Hästvård Hur går en avlivning till? Vad kostar det? :confused:
2
Svar
29
· Visningar
10 528
Foder & Strö Min ena häst missbrukar sin saltsten, så nu tänkte jag istället ge henne salt löst i fodret. Koksalt innehåller väl 40% natrium...
Svar
2
· Visningar
1 015
Senast: athena
·
B
Hästvård Är det försent att klippa nu? Hade inte tänkt att göra det i år, men jag känner att jag måste nog det, hade tänkt att klippa halsen och...
Svar
5
· Visningar
715
Senast: **BORTTAGEN**
·
V
Foder & Strö varför gör ni det så komplicerat? Min kompis har haft häst i många år och har tävlat i hoppning i många år. Hon har nu en fjording som...
Svar
14
· Visningar
1 291
Senast: gejsa
·
B
Hästvård Min häst äter skit! Praktiskt att man inte behöver mocka MEN inte särskilt kul...Vad är felet? VAD skulle DU göra? Vet säger att hon har...
Svar
8
· Visningar
879
Senast: Tess82
·
Q
Hästvård Hur ofta och vid vilken tidpunkt brukar ni avmaska mot bandmask? Motivera gärna ert svar.
Svar
1
· Visningar
933
Senast: Magdalena
·
Hästvård Idag drog Stormy sin sista suck :cry:. Han tog emot sprutan lika snällt som vanligt och förstod aldrig vad som hände, allt gick väldigt...
2
Svar
24
· Visningar
1 817
Senast: **BORTTAGEN**
·
J
Foder & Strö Jag ger min häst pellets, men även korn för att hålla hullet uppe. Det har fungerat jättebra och inga problem har uppstått. Men jag...
Svar
1
· Visningar
747
Senast: Elektron
·
M
Foder & Strö Har en fjording som behöver gå ner lite för att bli riktigt fin i hullet. Jag vet att om man vill ha ner vikten på en häst så ska man i...
Svar
17
· Visningar
1 143
Senast: alice
·
K
Hästvård Innan mitt långa uppehåll skaffade jag mig flera års hästvana och kunskap om saker och ting... ...men jag ska erkänna att jag...
2
Svar
21
· Visningar
3 091
Senast: mizz_perfect
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp