Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Ytterligare ett försök om foder (Armada ställer alltid konstiga frågor :D ): Jag har fått svärfars gamla anteckningar från...
Svar
1
· Visningar
707
Senast: armada
·
B
Hästvård Kan man klippa hästen när som hällst på vintern? Eller finns det någon bäst före? Jag har aldrig klippt pållen för, men nu när vi kör...
Svar
12
· Visningar
1 258
Senast: mirage
·
O
Foder & Strö Har hört att vissa hästar kan få lite järnbrist under höst och vår. Någon som vet något om detta? Hur yttrar det sig och vad kan man...
Svar
2
· Visningar
1 087
Senast: monster1
·
L
Foder & Strö Ungefär hur mycket är 75 gr mineraler mätt i dl? (ej pelleterad) Jag har ingen våg så jag kan väga så exakt. Nån som har ett bar...
Svar
1
· Visningar
749
Senast: Bucus
·
Foder & Strö Protein finns i två olika sorter. Animaliskt protein, typ sojamjöl. "från sojadjuret då, eller?" :rofl: Vegetabiliskt protein...
Svar
8
· Visningar
1 044
Senast: alazzi
·
A
Hästvård Yippieeee!! :bump: Visst är det en bagatell men jag är rasandes glad! Fick just telefonsvar på vårt träckprov. Gjorde detta nu trots...
Svar
11
· Visningar
1 064
Senast: Magdalena
·
F
Hästvård Hur och när använder ni det? :confused:
Svar
2
· Visningar
1 071
Senast: kopparberg
·
Foder & Strö Råprotein -> smältbart råprotein? Kan man räkna om råprotein (t.ex. 25 % råprotein) till smältbart råprotein? Hur?
Svar
1
· Visningar
941
Senast: Gammeln
·
Foder & Strö Jag får i nästa vecka hem min häst som då har transporterats i 3-4 dagar (med nattpauser såklart!). B-vitamin sägs ju underlätta för...
Svar
10
· Visningar
1 296
Senast: Snuffsan
·
S
Foder & Strö Har pratat med Krafft om häst som blir hög på havre. Dom rekommenderade Groov istället för Ponny. Skulle avvakta minst tre veckor för...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: lil-sis
·
A
Foder & Strö Mitt ungsto har sedan jag fick hem henne haft orolig mage. I början var hon väldigt liten och tunn så då fick hon en massa extramat...
Svar
10
· Visningar
1 304
Senast: peven
·
C
Foder & Strö Ska man ge lusernet för sig själv eller kan man blanda ihop det med betfor och låta det svälla?
Svar
4
· Visningar
718
Senast: Bucus
·
H
Foder & Strö snälla kan någon svara är det ej bra att ge lucern till ett 6 månaders halvblodsföl? ger 0,5 kg per dag. tacksam för svar!!!
Svar
12
· Visningar
2 245
Senast: Fiorano
·
H
Hästvård Hej på er! Håller på & ska grundvaccinera min lilla pålla. Hon har fått en spruta hästinfluensa/stelkramp kombination. Förra hästen jag...
Svar
5
· Visningar
1 258
Senast: Alexandra_W
·
H
Hästvård För ett tag sedan var jag med min brors flickvän och kollade på häst. Hon hittade en jättefin treåring som hon ska ha. Uppfödaren hade...
Svar
17
· Visningar
1 313
Senast: HubbaBubba
·
H
Hästvård såg hästliv på tv4+ och då nämde dom något som heter blockhalt.. men jag förstod inte rikitigt vad det var.. är det nån som kan förklara? :o
Svar
3
· Visningar
713
Senast: mor_anna
·
R
Foder & Strö Hej igen! Nu är jag här igen. Vi har fått nytt silage till stallet! Orkar någon hjälpa mig? Alexandra hjälpte mig senast (tack!) att...
Svar
18
· Visningar
1 129
Senast: gejsa
·
B
Foder & Strö Hej, enligt analysen på det hösilage som vi har i vårt stall var ts-halten 37%. Stallägaren har sagt att ts-halten kommer att variera...
Svar
11
· Visningar
1 580
L
Foder & Strö Min pålle kommer på fredag , ska börja den här veckan att äta engsilage från hö , Men stallet där hon ska stå har enbat engsilage ...
Svar
2
· Visningar
638
Senast: Liten_men_tuff
·
Foder & Strö Ni som har räknat på olika kvoter har ni några exempel på extremfall åt olika håll på kvoter som varit "tokiga" eller "mycket bra" och...
Svar
10
· Visningar
1 153
Senast: Nina83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp