Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Men ni kommunicerar ju inte ALLS? Inte konstigt att han inte verkar fatta någonting (som du stör dig på att han inte gör) om du aldrig säger någonting. Tankeläsare är han troligtvis inte, så om du vill att han ska förstå att du vill lämna honom så måste du ju säga det?
Är du musen under kylen? Eller hur vet du att vi ”inte kommunicerar alls”?

Alltså jag förstår att du vill ha mer praktiskt "klart", det låter inte alls konstigt och faktiskt rätt klokt. Är bara att fortsätta på det spåret och strunta i hans försök till att boka saker tänker jag :)
Fast, nja? Det är väl inte riktigt rätt mot honom heller att inte bryta ordentligt?

Jag minns inte ens vad det är för band 😅
Så intresserad är jag.
Vet inte hur han tänker och orkar inte fråga heller. Kanske tänker han att vi ska hänga ihop på eftermiddag till tidig kväll. Sen han och brodern och sen att jag ska vara underhållningen efteråt?
Känns inte jättelockande.

Underhållningen?
För övrigt låter det allt annat än lockande om du frågar mig.

Jag har inte NÅGONSTANS läst något om att P skulle vara våldsbenägen. Men jag ber såklart om ursäkt om jag har missat detta.

Han har ju slagit till TS flera gånger? Och är det någon gång våld kommer fram så är det vid en separation.
Instämmer med @Valerianovna och generellt kan det väl bara vara otäckt nog ifall någon skriker, är arg osv, framför allt om man har ett litet barn och inte möjlighet att skydda/freda sig själv i ens eget hem? Utan personen som är arg dessutom har nyckel in?

@karamelldrottningen du behöver bara tänka på dig själv och vad som är bäst för dig ♥️

Jo så är det men det gör det jobbigare för mig oavsett.
Vill ha färdigt mer innan det fullständiga avslutet. Just nu är jag väldigt motiverad.
Jag har varit trött på honom länge men varvat med positiva känslor också. Nu är det mesta mörker.
Eventuellt kan vi länge fram fortsätta vara vänner. Jag skulle förmodligen fixa det bra. Men tveksamt om han skulle det.
Det har jag dessutom redan föreslagit tidigare men det ville han absolut inte.
Fast nä så gör man inte. Det är att utnyttja den andra person tills du känner att nu är jag klar. Gör slut, kasta ut honom, var färdig. Idag, inte ”när x, y och z skett”.

Tänk ramaskriet som uppstått här om det var en man som skrev att han skulle dumpa sin kvinnliga partner men först ska han göra klart ditten och datten. Så himla fult.

Fast nä så gör man inte. Det är att utnyttja den andra person tills du känner att nu är jag klar. Gör slut, kasta ut honom, var färdig. Idag, inte ”när x, y och z skett”.

Tänk ramaskriet som uppstått här om det var en man som skrev att han skulle dumpa sin kvinnliga partner men först ska han göra klart ditten och datten. Så himla fult.
Du tycker inte att det är tillräckligt med ramaskri oavsett vad jag skriver?

Grejen är:

1. Han är oerhört envis. Nej ordet envis räcker inte ens men hittar inget bättre ord. Han ger sig aldrig.

2. Jag har bebis att tänka på.

3. hästarna.

Hade jag läst om någon liknande fast könen var tvärtom så hade jag tyckt det var klokt att fokusera på de som inte har en talan först. Vad är det viktigaste? Jo bebisen.

Du tycker inte att det är tillräckligt med ramaskri oavsett vad jag skriver?

Grejen är:

1. Han är oerhört envis. Nej ordet envis räcker inte ens men hittar inget bättre ord. Han ger sig aldrig.

2. Jag har bebis att tänka på.

3. hästarna.

Hade jag läst om någon liknande fast könen var tvärtom så hade jag tyckt det var klokt att fokusera på de som inte har en talan först. Vad är det viktigaste? Jo bebisen.
Men kasta ut honom på allvar, ha familj och vänner på plats så att han inte kan säga nej. Ring polisen om han vägrar lämna. Är han intellektuellt utmanad/förståndshandikappad så att han faktiskt inte förstår?

Självklart är han inte handikappad. Tvärtom snarare.
Läst vad du skriver men håller inte med. Så det räcker så.
Nått fel är det ju när han inte accepterar ett nej. Det är inte att vara envis. Det är att vara sjuk. Det är inte upp till honom att godkänna eller bestämma att du vill avsluta. Han kan möjligen säga vad tråkigt jag hade gärna fortsatt och sedan lämnat och respekterat ditt nej. Allt annat är stört beteende.

Nått fel är det ju när han inte accepterar ett nej. Det är inte att vara envis. Det är att vara sjuk. Det är inte upp till honom att godkänna eller bestämma att du vill avsluta. Han kan möjligen säga vad tråkigt jag hade gärna fortsatt och sedan lämnat och respekterat ditt nej. Allt annat är stört beteende.
Kan du inte bara lämna tråden snälla. Du tror ju inte ens att jag finns på riktigt.

I och med att ni är särbos så borde det inte vara svårt att han flyttar hem till sig på studs. Och hästen kan han flytta redan imorgon, i alla fall häromkring finns massor av lediga stallplatser. Du kan ju bjuda på hyran under uppsägningstiden, så kan han lite klaga. Om han ens betalar hyra ...?

Nu tycker jag många pushar lite väl hårt här, istället för att uppmuntra. Den som känner sitt eget liv vet att det alltid finns tusen omständigheter i vardagen som man måste ta hänsyn till och inte kan redovisa i sin helhet i en dagbokstråd. Bara att Karamellen nu börjar landa i vad hon vill är ju ett stort steg framåt, och det är helt okej att vardagen inte går från framgång till framgång.
Klart man ska få ventilera i sin egen dagsbokstråd, vad är det annars för miljö vi skapar här tillsammans?

Jo så är det men det gör det jobbigare för mig oavsett.
Vill ha färdigt mer innan det fullständiga avslutet. Just nu är jag väldigt motiverad.
Jag har varit trött på honom länge men varvat med positiva känslor också. Nu är det mesta mörker.
Eventuellt kan vi länge fram fortsätta vara vänner. Jag skulle förmodligen fixa det bra. Men tveksamt om han skulle det.
Det har jag dessutom redan föreslagit tidigare men det ville han absolut inte.
Jag fattar att det är jobbigt för dig! Menade mer att du kanske gör det ännu jobbigare för dig om du förväntar dig att han ska agera på ett annat sätt, utifrån något som du inte ens uttalat än :)

Jag kanske är ute och cyklar men: innan du blir hetsad att riva huset så att han inte kommer åt låset, finns det nån möjlighet till ett mer sansat göra slut?

Att du byter inlogg och koder till allt möjligt är jättebra, sånt ska inte nån annan ha tillgång till. Men dörrlåset, har du reell anledning att tro att han skulle kliva in oinbjuden? Han ska lämna tillbaka nycklar/kod, men låset kan du ha kvar så länge han inte har tillgång till det. I "normala" fall räcker det ju faktiskt med att man gör slut. Och det känns som att en separation inte i onödan ska hanteras som en krigssituation, om man själv börjar med drastiska åtgärder riskerar den andre bara eskalera. Att byta inlogg och koder är inget han behöver ta som krigsåtgärder, att byta lås däremot hamnar i en lite annan division.

Det kanske är dig själv du försöker övertyga om att det ska vara slut istället för honom? Alla gånger du gjort slut innan har han verkat kunna övertala dig till att ångra dig. Du har mer ryggrad än så, har du sagt nej är det nej, stå på dig bara.

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!