Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Kan inte dra ut på detta längre. Måste börja på nånting nytt. Ett nytt liv.

Mötet gick ok men tog inte upp någonting om P idag. Mycket annat blev avverkat ändå.

Bebis blev trött efter sitt träningspass. Vi skulle vila både hon och jag men då kommer P och ska ligga tätt intill mig. Han jobbar ju! Men att ta på mig i tid och otid det har han tid till :cautious:
Jag ursäktade mig och sitter nu i köket och ”vaktar” kaminen. Dvs la in ett vedträ där går på någon sekund.
Ska nog sätta på kaffe. Behöver det.

• Hjärta
Reactions: Nox
Alltså.. Du kommer känna en så ENORM lättnad när han är borta. Du kan ju inte ens vara som du vill helt normalt i ditt eget hem. Där om någonstans ska man ju kunna slappna av och inte behöva ha masker, smyga etc.
Jag förstår absolut känslan av att det är jobbigt att göra slut. För ingen är ju helt utan bra sidor och det har såklart funnits fina stunder.
Men det här är så toxiskt att det kommer bli en sådan frihetskänsla när han väl är borta. Tänk att bara behöva göra vad du och bebis vill och behöver helt utan att någon bromsar jämt.
Heja dig som gör dig fri!

Märker att små små frön av destruktiva tankar dyker upp till och från. Jo jag uppmärksammar dessa mycket fortare nu än förut.
Vet att allt sådant kan börja växa och det vill jag verkligen inte. För börjar sånt få fäste mer och mer så är risken att jag intalar mig själv att det är ok att dricka.
Det vore katastrof och får inte ske.
Kommer ta Naltrexon nu varje dag tills jag känner att detta med P är mer avklarat.
Ringa mina kontakter om det blir mer outhärdligt.
Bebis förtjänar en nykter mamma. Och jag vill inte hälla i mig massa skit som bara förstör allt.

Kan inte dra ut på detta längre. Måste börja på nånting nytt. Ett nytt liv.

Mötet gick ok men tog inte upp någonting om P idag. Mycket annat blev avverkat ändå.

Bebis blev trött efter sitt träningspass. Vi skulle vila både hon och jag men då kommer P och ska ligga tätt intill mig. Han jobbar ju! Men att ta på mig i tid och otid det har han tid till :cautious:
Jag ursäktade mig och sitter nu i köket och ”vaktar” kaminen. Dvs la in ett vedträ där går på någon sekund.
Ska nog sätta på kaffe. Behöver det.
Prova med att säga NEJ!! Du verkar ha glömt att det ordet finns.

Ja hon är den mest fantastiska underbaraste som finns ❤️❤️❤️

Det var någon som skrev att ni pratar inte med varandra. Tyckte det lät lite överdrivet men idag håller jag verkligen med.
Suck! Och klockan är inte så mycket än.
Men det kanske är bra att det är så är som det är. Stärker mig ännu mer.
Vad ska jag med honom till ens?
Visst har han fina sidor men de dåliga. Vem står ens ut med hans sämre sidor??
Det är nog bara jag helt ärligt. En annan skulle blivit tokig och inte stått ut.
Allt ät inte hans fel. Det vore oroligt att tänka så. Men vi tillsammans som det är nu. Ja jag hittar inte orden ens.
Han skulle lika gärna kunnat vara en högts irriterande inneboende med noll gränser som gör som han vill.
Så känns det verkligen

Han hade glömt att vi skulle iväg idag trots att jag sa det senast igår. Så han tyckte att min häst lika gärna kunde stå inne tills jag tagit ut henne om ”jag ändå skulle göra något med henne sen”
Ehh nej och som vanligt säger jag OM hon ska stå inne annars ska hon ut som alla andra. Han kan ju inte bara förutsätta det :banghead:
Fattar inte hur han tänker. Blir så trööööött

Han hade glömt att vi skulle iväg idag trots att jag sa det senast igår. Så han tyckte att min häst lika gärna kunde stå inne tills jag tagit ut henne om ”jag ändå skulle göra något med henne sen”
Ehh nej och som vanligt säger jag OM hon ska stå inne annars ska hon ut som alla andra. Han kan ju inte bara förutsätta det :banghead:
Fattar inte hur han tänker. Blir så trööööött
Han är lat och uppenbarligen inget konsekvenstänk alls... Samt lyssnar inte på dig. Jag håller tummarna för dig att du får ut honom nu och att du får frid. Du får använda mycket energi som du behöver till annat för att pararera hans dumheter och iniativ.

Märker att små små frön av destruktiva tankar dyker upp till och från. Jo jag uppmärksammar dessa mycket fortare nu än förut.
Vet att allt sådant kan börja växa och det vill jag verkligen inte. För börjar sånt få fäste mer och mer så är risken att jag intalar mig själv att det är ok att dricka.
Det vore katastrof och får inte ske.
Kommer ta Naltrexon nu varje dag tills jag känner att detta med P är mer avklarat.
Ringa mina kontakter om det blir mer outhärdligt.
Bebis förtjänar en nykter mamma. Och jag vill inte hälla i mig massa skit som bara förstör allt.

Bra reflekterat! Ja din bebis inte bara förtjänar en nykter mamma utan det är din skyldighet sedan dag ett sedan hon kom och du visar här att du har den insikten! Och du karamellen, glöm inte att du själv förtjänar att må bra!! ❤️.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund