Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Jag har svårt att se att det är manipulation. Hur kan ens känslor vara manipulation?
Om han älskar mig ändå så gör han väl det?
Jag vet inte om det är manipulation eller ej, det kan ju ingen veta. Men det är ganska vanligt att ens känslor blir mer dramatiska/starka när man står inför ett uppbrott. För det gör ont att bryta upp om man bryr sig det minsta om den andra människan. Men så fort vardagen kommer tillbaka så brukar allt blir som det var innan.

Starka känslor kan inte heller laga allt, det går utmärkt att älska en annan människa och ändå inte kunna ha en fungerande relation med den. Så bara för att han älskar dig betyder inte det att ni bör vara tillsammans.

Du har haft de här tankarna länge, länge det är inte stundens ingivelse som får dig att bryta upp. Det som får dig att tvivla är dock känslorna i stunden och dom kommer blåsa över. Det är bara just nu det känns så här så försök att inte agera på det här tvivlet som du känner just nu i uppbrottet <3.

P sa att han ser positivt på framtiden.
Just nu är han inne i en trött period pga vintern och mycket på jobbet sa han också.
Och sen det där med besvikelsen på mig men att han ändå älskar mig.
Jag har svårare att se så positivt på framtiden. Försöker verkligen! Men tar det lite i taget.
Ingenting känns liksom färdigt öht och det stör mig.
Visst kan vi ha kontakt med varandra men att han ska vara hos mig när han vill och känner för det det känns inte bra.
Jag får ligga lite lågt några dagar nu. Försöka se honom lite som vem som helst.
Kommer inte på något bättre just nu.
Inget allternativ känns görbart just för tillfället.

Och nej det känns inte bra. Men det är så det är. Just nu.

Måste prata mer om detta med andra.
Jag vet nånstans innerst inne tydligt vad jag vill men detta med att komma dit också.
Behöver något konkret tips. Eller jag vet inte vad jag behöver.
Men ska prata igen med andra om detta med P och mig.
Är säkert extremt tjatig. Kanske trög.
Alla andra får det att låta så enkelt men när jag försöker blir det bara helt fel igen. Trots plan osv.

Hade jag druckit hade jag säkert fixat fullfölja planen mycket bättre än nu.
Är lite irriterad på att jag inte kan dricka normalt utan att det spårar ur. Men fullföljer mer om jag dricker litegrann.

Jag vet nånstans innerst inne tydligt vad jag vill men detta med att komma dit också.
Alla andra får det att låta så enkelt men när jag försöker blir det bara helt fel igen. Trots plan osv.
Börja med något enkelt, att säga nej tex, nej till att han tafsar på dig, byt kod på dörren så det är nej till att han bara kan stövla in i ditt hem när det passar honom, nej till att följa med på dittan o dattan.

Enkelt att utföra det och gå igenom det är det nog inte.
Men det behöver inte vara svårare än att du säger tydligt att ”Jag gör slut och jag vill att du åker nu.”
Om han inte respekterar det är det ingen man bör ha kontakt med ens. Då hade jag ringt någon annan för att få hjälp att få ut honom.
Du måste ju få vara ifred lite med dina tankar och känslor. Vara utan hans prat om framtid ihop, hans krav om att vara hos dig när han vill. Vilket inte ens en partner bör vara om man är särbos. Den kommer när det är ok för den som bor där.

Den bästa lösningen är samtidigt den sämsta.
Om jag kunde hålla det till en minimal mängd. Bara pyttelite. För att få mer klarhet i allt.
Kunna slappna av lite och sluta bry mig om exakt allting precis hela tiden.
Men i och med att det bara gått åt helvete som sist så vågar jag inte det. Om jag tappar det vilket det finns risk för så står för mycket på spel.

Just nu är han inne i en trött period pga vintern och mycket på jobbet sa han också.
Jag har svårare att se så positivt på framtiden. Försöker verkligen! Men tar det lite i taget.
Visst kan vi ha kontakt med varandra men att han ska vara hos mig när han vill och känner för det det känns inte bra.
Jag får ligga lite lågt några dagar nu. Försöka se honom lite som vem som helst.

Jag är inte säker på att det är du som är trög och har svårt att komma till slut i det här. Han verkar inte lyssna på vad du säger och ta in dina signaler om han efter uppslitande samtal där du har gråtit säger att han ser positivt på framtiden. Det lirar ju inte alls med vad du säger. Han försöker nog inte bara övertyga sig själv utan även dig. Gå inte på det.

VARFÖR ska han komma och gå och vara hos dig som han vill?
Du behöver inte svara här om du inte vill men gör det gärna om det hjälper dig. Men annars ställ frågan till dig själv.

Det är DITT hem. Han har noll rätt eller rättighet att alls vara där om du inte vill. Han har ingen rätt att bara dyka upp heller.

Ett steg att nå dit du vill men inte orkar nu är att börja här. Tala om att det är ditt hem och han INTE kan komma som han vill eller vara där som han vill.

Nej, du är inte trög. Du är väldigt klar med vad du vill, du har däremot en motpart som inte tar dig på allvar/kör över dig för att han inte vill släppa dig av olika anledningar.

Det är inte din plan som är fel, den är jäkligt genomtänkt och glasklar. Det är det faktum att han vägrar ta in vad du säger som är fel och det ligger på honom.

Vet du hur en bra partner hade svarat på detta? Skillnaden mellan mitt senaste ex och mitt första ex. Mitt första ex övertalade mig jättemånga gånger att bli tillsammans igen (och det blev vi massor av gånger och sedan avslutades det igen osv) men mitt senaste ex han sa bara "ok, om det är så du känner så är det ju så det blir".

Att vara ett par är ju inte något man ska bli övertalad till, han ska inte övertala dig till att vara hemma hos dig, han ska inte övertala dig till någonting. Han ska respektera din önskan så som den är (om den inte gäller alkohol såklart). Men det här är inte alkohol, det är ett förhållande, ett förhållande som ska bygga på förutsättningen att båda vill vara i det.

Han klamrar sig fast och det kan inte vara bra för någon av er. Han måste släppa taget.

Den bästa lösningen är samtidigt den sämsta.
Om jag kunde hålla det till en minimal mängd. Bara pyttelite. För att få mer klarhet i allt.
Kunna slappna av lite och sluta bry mig om exakt allting precis hela tiden.
Men i och med att det bara gått åt helvete som sist så vågar jag inte det. Om jag tappar det vilket det finns risk för så står för mycket på spel.
Känns som att det kan vara smart att ta din medicin nu, om du inte gjort det.

Så du menar att det här är svaret/reaktionen som du fick när du berättade för honom att du ville göra slut/bryta med honom? Det är ju i sådana fall HELT världsfrånvänt?!

Usch jag lider med dig. Jag dejtade en man ett tag som inte ville förstå när jag ville avsluta det. Men då var vi på dejtingstadiet. (han var dessutom gift…) Tyckte att det var så jobbigt. Fick tillslut hjälp av en vän att skriva ett väldigt tydligt meddelande om att han fick lov att respektera att jag inte ville träffas mer.

Usch jag lider med dig. Jag dejtade en man ett tag som inte ville förstå när jag ville avsluta det. Men då var vi på dejtingstadiet. (han var dessutom gift…) Tyckte att det var så jobbigt. Fick tillslut hjälp av en vän att skriva ett väldigt tydligt meddelande om att han fick lov att respektera att jag inte ville träffas mer.
Jag har varit den vännen åt en person här på Buke, den killen drog illa kvickt :D Alla vet ju hur gulligt jag är :angel: Och utanför Buke är jag värre för där kan inte @Gunnar banna mig.
Du kan få låna mig @karamelldrottningen :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn