Man behöver inte berätta allt, ingen (varken vän, partner eller annan närstående) har rätt att veta allt man gör. Man har rätt att vara "hemlig" och faktiskt undanhålla information om det är vad man känner att man vill. Sen kan man ju hantera det på olika vis - lögner kan bli krångligt men jag vill påstå att de flesta (alla?) ljuger då och då. Det är en del av människans sociala interaktion och de flesta av oss ägnar oss åt smålögner utan att tänka på det (finns undersökningar som bekräftar det). Men med det sagt så tror jag du skulle må bättre av ett större avstånd till P - så att du kan göra allt du vill som du inte vill att han ska veta utan att behöva ljuga om det. Med ett större avstånd er emellan så skulle du automatiskt få mer tid som P inte kan hålla koll på och jag tror att det vore bra (för er båda). Det blir jobbigt i längden att hålla på med alltför invecklade lögner (men jag lägger ingen som helst moralisk aspekt i det - han har faktiskt ingen som helst rätt att veta "allt").