Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Just nu är det en känslig period. Känner extra mycket av allt.
Längtar tills jag blir mer ”normal”.
Sen att det växlar fort de senaste dagarna. Det är jobbigt.
Till viss del är jag van. Vissa är väl så bara av naturen kanske. Men någon rimlighet bör det vara.
Jag ska försöka ta hand om mig själv på bästa sätt. Försöka. Vad exakt det nu innebär.
Men vara snäll mot mig själv.
Tänker inte tvinga mig själv att tänka positivt för då blir det bara en prestation i sig själv om jag inte lyckas vända på de negativa känslorna.
För mig verkar det vara att prata med en god vän eller någon annan som lyssnar utan att döma och skriva om det som hjälper bäst. Hästarna och naturen. Katten och givetvis bebis.
Men att inte hålla allt inom mig. Det kommer ut sen ändå och då är det bättre att sätta ord på det som känns fel.
Andas och fortsätta vara nykter.

Till viss del är jag van. Vissa är väl så bara av naturen kanske. Men någon rimlighet bör det vara.
Jag ska försöka ta hand om mig själv på bästa sätt. Försöka. Vad exakt det nu innebär.
Tänker inte tvinga mig själv att tänka positivt för då blir det bara en prestation i sig själv om jag inte lyckas vända på de negativa känslorna.
För mig verkar det vara att prata med en god vän eller någon annan som lyssnar utan att döma och skriva om det som hjälper bäst. Hästarna och naturen. Katten och givetvis bebis.
Men att inte hålla allt inom mig. Det kommer ut sen ändå och då är det bättre att sätta ord på det som känns fel.

Tycker det låter jätteklokt ❤️

Jag älskar att läsa dina insiktsfulla inlägg. De blir fler och fler och jag ser att du tar steg mot en lugnare och bättre tillvaro. "Lugn och bra" är bra - inte alltid så spännande, men tryggt och stabilt.

Senast ändrad:
Från samma person?
Först från en läkare. Min husläkare. Det var under graviditeten. Sen nu efter en annan som jobbar på beroendevården. Där jag fick rådet att överväga antabus och börja med campral och nu har den samma läkaren sagt till min kontakt där att jag inte ska ta någon medicin alls innan jag slutat amma helt.

Först är det jättebra med Naltrexon vid behov. Och nu ska jag alltså undvika allt.
Jag ammar knappt längre men har ju ammat mycket tidigare.
Jag är iaf glad att jag inte tagit Naltrexon varje dag utan nån gång i veckan och då vid högre risk för sug. Inte om jag bara ska vara hemma eller så då har jag inte tagit oavsett sug eller inte.

Först från en läkare. Min husläkare. Det var under graviditeten. Sen nu efter en annan som jobbar på beroendevården. Där jag fick rådet att överväga antabus och börja med campral och nu har den samma läkaren sagt till min kontakt där att jag inte ska ta någon medicin alls innan jag slutat amma helt.

Först är det jättebra med Naltrexon vid behov. Och nu ska jag alltså undvika allt.
Jag är iaf glad att jag inte tagit Naltrexon varje dag utan nån gång i veckan och då vid högre risk för sug. Inte om jag bara ska vara hemma eller så då har jag inte tagit oavsett sug eller inte.
Bästa är kanske att ringa upp och prata med läkaren direkt och fråga varför hen ändrat sig. Ibland går ju information förlorad när det går via någon annan.

Kollade upp den på janusinfo och där var den en trea. Alltså att man ska rådgöra med läkare innan behandling men det förstår jag är gjort. Konstigt att bara ändra sig. Jag som ammat i snart 2,5 år hade blivit smått irriterad eftersom amningen varit/är extremt viktig för mig samtidigt som sin egna hälsan också är viktig. Säger som ovan, kontakta läkaren och fråga.

Kollade upp den på janusinfo och där var den en trea. Alltså att man ska rådgöra med läkare innan behandling men det förstår jag är gjort. Konstigt att bara ändra sig. Jag som ammat i snart 2,5 år hade blivit smått irriterad eftersom amningen varit/är extremt viktig för mig samtidigt som sin egna hälsan också är viktig. Säger som ovan, kontakta läkaren och fråga.
En trea? I vilken skala?
Så är det väl alla receptbelagda mediciner att man hör med läkare innan påbörjad behandling.

En trea? I vilken skala?
Så är det väl alla receptbelagda mediciner att man hör med läkare innan påbörjad behandling.

Två är gul och tre är röd. Jag är inte så jätte påläst om janusinfo och hur det fungerar. Mina egna mediciner är en tvåa och bedöms som låg risk. Trea är väl mer att det inte är så forskat på när det kommer till amning men som sagt så är jag inte så bra på janusinfo.

Imorgon blir det iaf dejt tror jag. Om han bara kan svara på mitt meddelande. Gillar inte folk som inte svarar inom 5 minuter :meh:
Det är inte så att frustrationen kring medicinen gör dig otålig och impulsiv igen? Inom 5 minuter? Är det en person med ett jobb så är det väl rätt normalt att man inte kan svara på meddelande när som helst? Det kan verkligen inte jag. Min uppmärksamhet behövs hos barnen, inte på min telefon!

Du menar 5 minuter efter att han öppnat och läst? Annars är det ju orimligt! Även då, egentligen…. Han kanske kör längs motorvägen?!
Nu är det långt efter 5 minuter och inte ett pip.
Nej han har redan slutat sitt jobb.
Nu var iofs jag sen på att svara igår på ett inlägg men det var för att jag inte visste.
Om han inte svarat ikväll så kollar jag efter andra istället. Jag tror han svarar men man vet ju aldrig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Dejtingtråden 39