Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Verkar ändå bli något senare idag med den första jag skrev om.
Inte snabbast på att svara. Skrev i natt först O_o
Han undrar om jag kommer med bil eller kommunalt. Fattar inte vad det har för betydelse vilket färdsätt jag åker med.
Är inte alls lika taggad idag. Och hoppas nu inte han förväntar sig något mer nu idag. Då är det tack och hej då.
Jag ser betydligt mer fram emot fredag.
Förväntar sig?? Du bestämmer över dig - kom ihåg det!!

Okej, du letar alltså efter en livspartner?
Är det korrekt uppfattat?

Varför tror du att du skall hitta någon sådan på en dejtingsida?
Folk kan hitta det på en sådan sida. Så jäkla ovanligt är det inte.

Var intresserad av en irl nu ganska nyligen men jag är tydligen sämst på att avgöra ålder. Han var född i fel århundrade

Det finns många som har gjort det!

Folk kan hitta det på en sådan sida. Så jäkla ovanligt är det inte.
Jag tycker att det blir litet som att skaffa hundvalp, ny bil eller ny häst av det hela.

Det fungerar säkert också ibland, men jag funderar så på vilka egenskaper som de som söker partner på det sättet har?
Min erfarenhet är att det ofta finns en anledning till att de inte har snubblat över kärleken helt spontant.
Ibland så är anledningen helt rimlig men ibland så är den inte det.

Sedan så blir det väl också litet av vad man själv gör det till.
Men i mina ögon så verkar det litet desperat.
Särskilt när det blir massor av dejter och korta möten.

Jag tycker att det blir litet som att skaffa hundvalp, ny bil eller ny häst av det hela.

Det fungerar säkert också ibland, men jag funderar så på vilka egenskaper som de som söker partner på det sättet har?
Min erfarenhet är att det ofta finns en anledning till att de inte har snubblat över kärleken helt spontant.

Du hänger inte riktigt med i nutidssvängarna inom området, verkar det som ;)

Så du går förbi någon med hund och bara åh så söt kan jag köpa den?

Du hänger inte riktigt med i nutidssvängarna inom området, verkar det som ;)
Jodå.

Men det är inte ett tidsfenomen.
Förr så kallades det för "postorder-brudar".
Och så fanns det massor av kontaktannonser, de i tidningen Land var mest märkliga.

Det som gör det till någon typ av shopping är själva hastigheten och det stora antalet på kort tid.

Hur skall man hitta någon att leva tillsammans med om man inte ger det litet tid?
Dels för att hitta en riktigt bra matchning och dels för att lära känna varandra ordentligt?

Jodå.

Men det är inte ett tidsfenomen.
Förr så kallades det för "postorder-brudar".
Och så fanns det massor av kontaktannonser, de i tidningen Land var mest märkliga.

Det som gör det till någon typ av shopping är själva hastigheten och det stora antalet på kort tid.

Hur skall man hitta någon att leva tillsammans med om man inte ger det litet tid?
Dels för att hitta en riktigt bra matchning och dels för att lära känna varandra ordentligt?
Du ser alltså skillnad på att dejta någon man träffat via en dejtingsida/app och att dejta någon som man träffat på en fest, en kurs eller blivit introducerad av via vänner?

Själva dejtandet är ju det samma, att ge det litet tid och lära känna varandra.
Enda skillnaden är att siter/appar presenterar ett samlat urval och med lite mer information än när du raggar på krogen t ex

Jag och min bättre hälft blev introducerade för varandra av en gemensam vän som ansåg vi skulle passa bra ihop. Vi började skriva på messenger, träffades sen irl, började dejta och nu har det gått drygt 8 år. Men det hade varit noll skillnad om vi matchat på tinder eller börjat skriva på en dejtingsajt

Du skrev så själv.
Köpa, bil, häst och hund.
Jag köper varken bil, häst eller hund lika stressat som du letar efter en livskamrat.
Först så gör jag en noggrann undersökning av vad jag vill ha och behöver och sedan så kontrollerar jag kvalitet och bakgrund.
Detta innan jag ens tar kontakt.

Mina livskamrater och andra olika partners har jag träffat och lärt känna på olika sätt innan de har blivit ens potentiella partners.

Den gemensamma nämnaren är att det har fått ta den tid som det har tagit.
Antingen så har jag träffat någon eller så har jag inte gjort det.
Och då har det fått vara så.

Jag köper varken bil, häst eller hund lika stressat som du letar efter en livskamrat.
Först så gör jag en noggrann undersökning av vad jag vill ha och behöver och sedan så kontrollerar jag kvalitet och bakgrund.
Detta innan jag ens tar kontakt.

Mina livskamrater och andra olika partners har jag träffat och lärt känna på olika sätt innan de har blivit ens potentiella partners.

Den gemensamma nämnaren är att det har fått ta den tid som det har tagit.
Antingen så har jag träffat någon eller så har jag inte gjort det.
Och då har det fått vara så.
Du är medveten om att det finns andra sätt också och att många människor hittar sin livspartner så. Dvs att ditt sätt inte är det enda?

Jag tycker också @karamelldrottningen är lite för stressig kring att träffa män. Men det har noll och intet att göra med vilket forum för det hon valt!

Du ser alltså skillnad på att dejta någon man träffat via en dejtingsida/app och att dejta någon som man träffat på en fest, en kurs eller blivit introducerad av via vänner?

Själva dejtandet är ju det samma, att ge det litet tid och lära känna varandra.
Enda skillnaden är att siter/appar presenterar ett samlat urval och med lite mer information än när du raggar på krogen t ex
Det är olika saker att träffa folk på en fest, en kurs eller via vänner.
Eller genom jobbet eller på något annat sätt där huvudsyftet inte är att hitta en livspartner.

Och att aktivt leta efter en livskamrat bland helt okända människor.

Appar/siter och krogen är däremot rätt lika.
Man är där för att hitta en livskamrat bland en massa människor som man inte känner och egentligen inte vet ett dugg om.
I det fallet så vinner nog nätdejting då det är litet säkrare och ger en större möjligt att få veta mer om någon innan man träffar den.

Men det gäller ju då att ge det litet tid att lära känna någon i skrivande och telefonsamtal innan man springer iväg och träffas.
Att träffa typ 3 personer i veckan ger ingen större möjlighet att lära känna någon litet djupare.
Det blir mest som ett snabbköp över det hela.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund