Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Vår shettis var helt underbar, köpte han när dottern var 3 år, sålde nu i höstas 7 år senare. Hon växte ur han men vad gjorde det, han var en helt ljuvlig individ och perfekt sällskap till mina storhästar. Jättebra att ha med som sällskap på kurser/clinics, älskade att åka iväg. Kunde aldrig få nog med gos, fick alltid massa kramar. Glad och käck!

Men jag fick stängsla väl, hade breda band på 30-60-90-130cm och bra med ström.

Jag har just en sådan jag lånar nu, köpt vid införskaffadet av barn nr 1 två gånger på raken men sedan blivit över 😅

Nu är min stora också lättfödd men blir ju ändå stor skillnad. Hon mår helt ok i hull o humör med munkorg större delen av året faktiskt (gräset begränsas också med staket till båda). Jag som var 1000% anti munkorg innan henne. Tills förra året gick hon på vanliga staket utan problem, sen började stallägaren fixa och dona och hon insåg det bara var att ducka 🙈 Så denna sommaren blir kanske inte lika enkel.

Men hon är det BÄSTA som hänt både mig och min häst, vilken otrolig personlighet 😍😍😍
Åh du har flera barn! Det visste jag inte :)
Hoppas det var en engångsföreteelse med duckandet :D

Åh du har flera barn! Det visste jag inte :)
Hoppas det var en engångsföreteelse med duckandet :D

Absolut inte 🤣 Utan ponnyn importerades av en familj (som precis fått barn), blev över, köptes av min kompis (som precis fått barn), blev över och sedan satt jag i kris efter en inackordering som blev sjuk och min häst skulle bli själv. Så då körde min kompis hit denna fantastiska lilla ponnyn 🤩 Båda familjerna hade så likt ditt inlägg blivit ponnysugna med liten bebis alltså men sedan kom livet emellan 😊

Absolut inte 🤣 Utan ponnyn importerades av en familj (som precis fått barn), blev över, köptes av min kompis (som precis fått barn), blev över och sedan satt jag i kris efter en inackordering som blev sjuk och min häst skulle bli själv. Så då körde min kompis hit denna fantastiska lilla ponnyn 🤩 Båda familjerna hade så likt ditt inlägg blivit ponnysugna med liten bebis alltså men sedan kom livet emellan 😊
Ah jag läste nog lite knasigt 😅
Jag hoppas väl inte att livet kommer emellan men bäst vänta några år. Kanske 2

Är trött. Vi pratade över en timme igår och skrivit fram och tillbaka under dagen också.
På ett sätt tycker jag om det och på ett sätt inte.
Jag behöver tid att känna in och smälta. Inte pang på med en ny människa så här intensivt.
Kanske är jag konstig för gillar honom.
Hade svårt sova i natt också. Var vaken några timmar runt 03 och somnade sen om framåt morgonen och då var det dags att börja starta dagen.
Han frågar en del om hur bebis mår, hur hon sovit osv. Fint men kanske lite konstigt jag vet inte. De känner ju inte varandra.
Idag behöver jag en dag att bara vara på. Göra saker givetvis men landa lite mer förhoppningsvis.

Jag har inte tagit upp det här med bebis pappa. Det känns faktiskt jobbigast att behöva säga.
Jag vill inte att han ska få fel bild av mig.
Kanske är det därför jag bitvis inte riktigt tycker om frågor om henne. Ens hur hon sovit. Därför att jag inte vill glida in i ett samtal om hennes pappa.
Nån gång kommer jag väl behöva ta upp det men ja det känns jobbigt.

Jag har inte tagit upp det här med bebis pappa. Det känns faktiskt jobbigast att behöva säga.
Kanske är det därför jag bitvis inte riktigt tycker om frågor om henne. Ens hur hon sovit. Därför att jag inte vill glida in i ett samtal om hennes pappa.
Ni har väll bara träffats en gång, ta det lugnt.

Andas! Ni har nyss träffats och han behöver inget veta förrän det börjar se ut att bli seriöst, om ni kommer till det stadiet. Frågar han rakt ut så är det helt okej att säga att det är privat, är han vettig så respekterar han det.

Att han frågar om bebis tolkar jag som vanligt småprat. Sånt där som folk tar till när dom vill prata men inte riktigt vet vad dom ska säga, så dom väljer nåt ämne som känns ofarligt. Jag har ju inga barn men jag brukar få liknande frågor om vovven när jag är med ytligt bekanta. :idea:

Sant 😂
Är nog härifrån Buke jag fått det att jag måste berätta ALLT så fort som möjligt. Från flera användare.
Det måste du inte - du väljer själv. Ditt liv och ditt privatliv är ditt eget och det finns ingen som kan tala om för dig vad du behöver dela med dig av och inte. Jag är kanske extrem med att skydda mitt privatliv och mitt inre, men jag har flera större saker som hände i mitt liv under tonåren och som ung vuxen som jag aldrig berättade om för mannen jag var gift med i 20+ år. Det var ju redan historia när vi träffades, liksom, och hade noll betydelse för framtiden och vårt gemensamma liv.

Ja det är bra tips! Jag har gjort mina övningar. Men de är mest stretch och styrka ingen kondition. Och mår bäst i huvudet av just kondition. Mer rensande om man säger.
Problemet är att jag blir snarare mer pigg av det. Avslappnad men pigg. Så det känns inte heller helt optimalt denna tiden 😞
Köp ett löpband/gåband. Det köpte vi när dottern var liten och har fortfarande kvar det. Riktigt nice gå på det när det är mörkt och kallt ute och man inte vill/kan gå ut. Vårt kostade runt 6000 men finns billigare. Särskilt begagnade när folk insett att de inte var så hurtiga och bara vill bli av med påminnelsen 😂

Gick precis igenom några konversationer och tog bort några. Denna oerhört givande långa bland annat 😂
Tänker inte svepa på någon nu alls utan avvaktar tills nästa vecka om jag inte fastnar mer för han jag skrivit om.

IMG_3174.webp

Vad är det du behöver säga? Räcker det inte med att säga att du blev gravid med en kille du dejtade och att ni inte ville bo tillsammans, om nu frågan om pappan skulle komma upp? Är det inte ungefär så det gick till? Att vara ensamstående mamma på 2020-talet är ju inget jättekonstigt precis!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund