Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Testade pumpa igår. Inte ens 50 ml blev det från båda brösten. Nästan ingenting det.
Så det är väl lika bra att sluta helt då. Ändå känns det fel. Alla säger att det är så bra att amma för antikroppar.
Läkaren tyckte inte det. Hon har redan fått sina antikroppar. De första 6 månaderna som är viktigast och efter det behövs inte ammas längre.
Svårt när alla säger så olika.
Oavsett har jag knappt nån mjölk kvar längre.
Jag gör fel hur jag än gör. Men det är väl inte bättre att amma hur länge som helst heller?
Läkaren har rätt, det kan finnas andra fördelar med att amma länge, men jag läste på rätt mycket och slutade i princip amma vid 3 månader. Kanske ammade någon gång/dag någon månad till. Dessutom är ni ju fortfarande lediga, våren kommer nu vilket gör att man är mer ute, smitthärdarna börjar lugna ner sig ordentligt. Så för amningens skull, om barnet tar flaska och kanske tom börjat äta lite så behöver du inte vara orolig för medicinen. Sen vet jag att en del haft jättesvårt att pumpa trots bra produktion.

Läkaren har rätt, det kan finnas andra fördelar med att amma länge, men jag läste på rätt mycket och slutade i princip amma vid 3 månader. Kanske ammade någon gång/dag någon månad till. Dessutom är ni ju fortfarande lediga, våren kommer nu vilket gör att man är mer ute, smitthärdarna börjar lugna ner sig ordentligt. Så för amningens skull, om barnet tar flaska och kanske tom börjat äta lite så behöver du inte vara orolig för medicinen. Sen vet jag att en del haft jättesvårt att pumpa trots bra produktion.
Det sista vill jag bara svara på. Efter att min son blev 6 månader fick jag enbart ut några droppar mjölk med pump. Trots att han började med ytterst lite mat fortsatte vi mestadels att amma och han gick upp fint i vikt ändå. Så pump säger inte så mycket om hur bra produktion man har :)

Nån slags produktion verkar jag ändå ha kvar i och med att M fick i sig massa mjölk idag av misstag.
Men bebis känns liksom sällan nöjd efter amningen och behöver äta snart igen.

Det sista vill jag bara svara på. Efter att min son blev 6 månader fick jag enbart ut några droppar mjölk med pump. Trots att han började med ytterst lite mat fortsatte vi mestadels att amma och han gick upp fint i vikt ändå. Så pump säger inte så mycket om hur bra produktion man har :)
Precis, tänkte att det var det jag skrev men såg att det nog kan missuppfattas 😅. Jag hade aldrig problem att pumpa men vet många som inte alls kunde eller fick hitta på sätt att pumpa samtidigt som amning för att det skulle funka. Men som hade produktion så det räckte gott och väl :)

Precis, tänkte att det var det jag skrev men såg att det nog kan missuppfattas 😅. Jag hade aldrig problem att pumpa men vet många som inte alls kunde eller fick hitta på sätt att pumpa samtidigt som amning för att det skulle funka. Men som hade produktion så det räckte gott och väl :)

Nej jag tänkte mest bara förtydliga. Såg inget som kunde missuppfattas. Så tråkigt när mammor tror de inte har mjölk nog för att de ej släpper till pump och av misstag tex slutar amma. Slut på amningssnack från min sida nu. Det är bara en grej som ligger mig varmt om hjärtat.

Det är redan onsdag O_o
Fattar inte vart tiden bara försvunnit.
Går i ett allt.
Måste städa imorgon. Eller måste och måste. Det är helt ok. Förutom P:s rum som är kaos med godispapper, damm, allehanda prylar…
Måste städa där och byta lakan imorgon.

Suget kan du ju inte planera, och det var inte alls länge sedan du skrev om det här. Finns nog en anledning till att läkaren ville att du skulle börja så snart som möjligt.

Har du mycket planer i helgen? :)
Lite allt möjligt men ingen fest eller så. Det har jag tackat nej till.
Han den där vet om också att jag är alkoholist. Berättat nyligen om min behandling, eller vart jag gått och går till.
Lika bra ha sånt avklarat. Förstår om han hade backat men verkar inte så alls.

Behöver använda rummet när han som inte har något namn (eller namn har han ju men alias menar jag) kommer hit. Tänker han eller vi får sova där då.
Förstår att du vill ha det rent då. Men ställ lite krav på P att hålla lite ordning när han får sova över gratis hemma hos dig.

Vad skönt att han utan namn är förstående. Hållar han sig också undan alkohol när du är med?

Förstår att du vill ha det rent då. Men ställ lite krav på P att hålla lite ordning när han får sova över gratis hemma hos dig.

Vad skönt att han utan namn är förstående. Hållar han sig också undan alkohol när du är med?
Vi har inte varit i situationer där det naturligt förekommer alkohol. Men ja det tror jag. Återstår att se.

Jag har inte riktigt brytt mig om just det rummet. Orkar inte hålla på. Jag har sagt till honom att jag ska städa där nu snart.
Tänkte inte berätta att J (så dålig fantasi så han får också heta första bokstaven) ska sova där. Då kommer han vilja byta lakan igen efteråt. Så onödigt. Bara massa extra tvätt då. Det blir hundra gånger renare än det är där nu. Men P är känslig med om någon annan man varit där P sen ska sova. Oavsett om jag nyligen bytt lakan eller inte. Så han får byta då igen själv om det nu ska vara nödvändigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund