Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Jag vet vart J bor, vart han jobbar. Massa annan info. Vilken bil han kör, intressen.
Vi skickar meddelanden återkommande under dagarna. Skickar bilder på helt vanliga vardagssaker. Eller nåt kul och fånigt.
Han samlar på porslin 🤣
Ja en mördare kanske gör det vem vet. Men jag tror han är vettig.
Vi har bara sets på allmän plats innan.
Och ni får det att låta som att jag har noll koll och är Sveriges i särklass sämsta mamma.

Jag överlåter med varm hand till er att så era frön och jobba vidare på att få TS att reflektera över rådande situation. Kanske kan hon få tips om hur hon kan undvika att M får bröstmjölken i halsen, hur P ska börja städa i rummet han bor i (speciellt när J ska sova över där tillsammans med bebisen och risk för utbyten av kroppsvätskor kan ske)

Själv tror jag att det är IRL-kompetens som behövs här och att fokus behöver ligga på allt annat än lakan. För mig är det här för urspårat för uppmaning till ”reflektion”, det finns barn i bilden. Barn som stadigt blir mer och mer medveten om sin tillvaro. Men det är ju bara min syn på den här tråden, uppenbarligen är jag ganska ensam om den. Så tack o hej! :)
Självklart ska man säga ifrån när man tycker att någon äventyrar sitt barns säkerhet. Men man kan ju välja hur man säger det. Det är lättare att ta till sig konstruktiv kritik än skäll. Jag förstår att du känner frustration.

Om man känner minsta oro för barnet ska man orosanmäla. Vilket ju är svårt här, men man kan ju kontakta moderator och se om de kan göra nått om saker. Vi har haft uppe detta i TS tidigare dagbokstrådar.

Jag vet vart J bor, vart han jobbar. Massa annan info. Vilken bil han kör, intressen.
Vi skickar meddelanden återkommande under dagarna. Skickar bilder på helt vanliga vardagssaker. Eller nåt kul och fånigt.
Han samlar på porslin 🤣
Och ni får det att låta som att jag har noll koll och är Sveriges i särklass sämsta mamma.
Jag ber dig bara vara försiktig. Jag säger inte att han är pedofil, men lita inte fullt ut på någon du känt så kort tid.
Kolla över statistiken, hur många barn som utsätts för sexuella övergrepp. Det är ofta mammas nya kille som utsätter. Vissa döljer sånt i flera år innan det uppdagas.

Jag har inte planerat nånting. Bara att vi ska äta god mat och ha trevligt sen att han ska sova över. Det är allt.
Tanken är ju att hitta någon att bygga något vettigt vidare med. Detta är ingen random snubbe.
Varför måste han tvunget sova över? Ni ska väl inte dricka alkohol, så det finns väl ingen anledning att han inte kan köra hem efter en påskmiddag?

Han samlar på porslin 🤣
Du väljer att bjuda hem en man du knappt känner för att sova i samma rum som ditt lilla barn. Att du inte fattar varför det är olämplig och gränslöst säger ALLT om ditt föräldraskap och din oförmåga att prioritera och skydda ditt barn.

Om du visste hur många barn jag träffar som råkat illa ut just för att deras föräldrar prioriterar sina egna (röriga, stökiga, olämpliga, destruktiva) relationer framför barnen.

Sluta jaga män att substituera ditt alkoholmissbruk med. Fokusera på din nykterhet och ditt barn istället.

Ja du menar att jag ska byta. Inte att P ska byta.
Han får byta lakan varje vecka om han så vill. Jag kan tvätta och vika. Det är alltid jag som gör sånt.
Den primära grejen är väl inte vem som byter lakanen utan grejen är om P ska sova i lakan som du och en annan man sovit/haft sex i. P är inte, enligt utsago, din partner mera utan en vän. Bara.

Han samlar på porslin 🤣
Du har inte "noll koll" och du är inte "Sveriges i särklass sämsta mamma". Men du snurrar till ditt liv igen och går alldeles för fort fram. Om du menar att det ska bli något seriöst med den nye så känns det som att du behöver lugna ner dig lite och gå lite varligt fram. Börja med dina tabletter och satsa allt på din nykterhet istället.

Jag överlåter med varm hand till er att så era frön och jobba vidare på att få TS att reflektera över rådande situation. Kanske kan hon få tips om hur hon kan undvika att M får bröstmjölken i halsen, hur P ska börja städa i rummet han bor i (speciellt när J ska sova över där tillsammans med bebisen och risk för utbyten av kroppsvätskor kan ske)

Själv tror jag att det är IRL-kompetens som behövs här och att fokus behöver ligga på allt annat än lakan. För mig är det här för urspårat för uppmaning till ”reflektion”, det finns barn i bilden. Barn som stadigt blir mer och mer medveten om sin tillvaro. Men det är ju bara min syn på den här tråden, uppenbarligen är jag ganska ensam om den. Så tack o hej! :)
Du har uppenbarligen inte läst hela tråden och inte följt med i alla turer...
...eller så har du inte förstått vad du läst.

Nu kunde jag inte hålla mig ändå. Uppfriskande att se att jag inte är ensam om min syn på den här tråden…

Själv har jag mött total oförståelse pga att min man sen 22 år kunde se på en app hur långt jag och vår dotter kommit på väg hem, mitt i natten, många minusgrader på enslig väg. ”Förkastligt” tycker Buke, ”Sinnessjukt med en sån app” till och med…:p

Kvinna med alkoholproblem blir gravid utan att veta vem som är pappan, lever i oklar samborelation med ex, samtidigt som pappan är med på ett hörn och bjuder in annan bekantskap att sova över med bebisen i samma rum. Buke: ”Bara du byter lakan…”:eek:

Edit: ”Det måste ju inte vara du som byter lakan, men…”
Om du skulle söka skulle du finna att diskussionen du efterfrågar har förts. Om och om och om igen.

Sen har knappast någon skrivit ”allt är okej bara du byter lakan”.

Han samlar på porslin 🤣
Det var precis sådär jag råkade ut för en riktigt hemskt händelse som traumatiserade mig.
Jag hade träffat en man via nätet, som kompis dock, och vi hade pratat jättemycket och jag tyckte jag kände honom så väl att jag bjöd hem honom.

Det ångrar jag djupt.

Så vill säga att du ska vara väldigt försiktig, speciellt när du har ett barn. Jag hör varningsklockorna ringa.

Du väljer att bjuda hem en man du knappt känner för att sova i samma rum som ditt lilla barn. Att du inte fattar varför det är olämplig och gränslöst säger ALLT om ditt föräldraskap och din oförmåga att prioritera och skydda ditt barn.

Om du visste hur många barn jag träffar som råkat illa ut just för att deras föräldrar prioriterar sina egna (röriga, stökiga, olämpliga, destruktiva) relationer framför barnen.

Sluta jaga män att substituera ditt alkoholmissbruk med. Fokusera på din nykterhet och ditt barn istället.
Det är inte så bra med tanke på att hon låter om nättera. Jag har skrivit det. Läs gärna.
Så dels för hennes skull men även för hans. Lär ju vakna av alla ljud. Jag är van vid ljuden.
Därför är det ypperligt med ett gästrum - p:s rum. Han kan få sova där själv också. Vi får väl se. Allt måste man inte planera i absurdum.
Har tält också om du tycker det är bättre?
Så har jag fått göra om många gäster samtidigt. Plus ett annat hus.
Men han är själv. Tänkt känns bara jättekonstigt 😅
.. som exempel alltså.
Eller menar du som alla andra i tråden att jag ska bli nunna fast utan Gudsgrejen?

Det är inte så bra med tanke på att hon låter om nättera. Jag har skrivit det. Läs gärna.
Så dels för hennes skull men även för hans. Lär ju vakna av alla ljud. Jag är van vid ljuden.
Därför är det ypperligt med ett gästrum - p:s rum. Han kan få sova där själv också. Vi får väl se. Allt måste man inte planera i absurdum.
.. som exempel alltså.
Eller menar du som alla andra i tråden att jag ska bli nunna fast utan Gudsgrejen?
Hur mår du just nu?

Det var precis sådär jag råkade ut för en riktigt hemskt händelse som traumatiserade mig.
Jag hade träffat en man via nätet, som kompis dock, och vi hade pratat jättemycket och jag tyckte jag kände honom så väl att jag bjöd hem honom.

Det ångrar jag djupt.

Så vill säga att du ska vara väldigt försiktig, speciellt när du har ett barn. Jag hör varningsklockorna ringa.

Alltså alla män är ju faktiskt inte vidriga monster (och tyvärr finns även de!) men jo jag förstår din tanke om försiktighet och framförallt när man har barn. Barnets väl och ve och trygghet går verkligen före ens egna behov och vilja, det är ju sånt man måste förstå när man väljer att skaffa barn, verkligen annars ska man absolut avstå föräldraskap, för barnets skull.

Hemskt det du varit med om 😔😢.

Min sambo (för övrigt den enda jag träffat och stadigt sen över 10 år) fick komma hem direkt efter massa prat på datan men så var han välkänd i min bekantskapskrets, annars hade han verkligen inte fått det (och han är är världens snällaste!).

Senast ändrad:
.. som exempel alltså.

Det är inte bara många i tråden som menar att det är klokt att ta det lugnt med dejtandet medan du tar dig ur alkoholberoendet, utan också den samlade erfarenheten från beroendevården.

Att du själv inte fått höra det personligen i dina samtal är som sagts tidigare i tråden, för att du inte berättat om hela din situation.

Men om du hela tiden håller fast vid försvarsmekanismen att det är alla andra som skapar dina problem, så kommer vi inte att kunna ändra på det. Din bebis skriker om nätterna, dina män är kinkiga med att inte vilja sova i varandras lakan, skribenter i tråden vill att du städar mer och byter lakan oftare, och missbruksvården är mossiga som inte fattar att det finns inga som helst problem med att bjuda hem män du bara haft kontakt med i ett par veckor till din bebis, som då får sova i rummet bredvid.

Det verkar vara din bild av din situation. Att du bara försöker lösa situationen som andra skapat - att din bebis skriker på nätterna och din dejt inte kommer att palla det - men utan att inse att det är du själv som sätter dig i den här situationen genom att rusa in i en ny relation.

Du söker en livspartner - fine, inget problem med det på längre sikt. Men om detta är mannen som du ska leva lycklig med I många år, så kommer ni att finnas kvar för varandra även om ett halvår och ni tar det lugnt under den tiden. Och låter bebis ha sitt hem i fred om nätterna med sin mamma, tills att du lärt känna den nya mannen på djupet.

.. som exempel alltså.
Rekommendationen är att inte gå in i nya romantiska eller sexuella relationer inom en viss tid efter att man börjat jobba på sin nykterhet. Det finns givetvis sina skäl till det.

Sluta skratta och tramsa och ta hand om ditt barn istället.

Jag är ju den som ganska ensam argumenterar för att inte skylta med att man har barn i profilen på dejtingsidor. Men det är ju ens eget val.

På temat ta det lite piano för barnens skull kan jag bara ge exempel på hur jag gjorde med mitt ex. Vi träffades via app. Sågs första gången I början av februari. I maj kom han hem och fikade när barnen var hemma. Sova över tog ett par månader till, så ett halvår av förhållandet kanske. Mina barn var 4 och 7.

Du är inte ensam. Jag förstår exakt vad du menar och håller med. Situationen är så urspårad att ”reflektion” är som att sätta bamseplåster på ett brutet ben.

Jag är ju den som ganska ensam argumenterar för att inte skylta med att man har barn i profilen på dejtingsidor. Men det är ju ens eget val.

På temat ta det lite piano för barnens skull kan jag bara ge exempel på hur jag gjorde med mitt ex. Vi träffades via app. Sågs första gången I början av februari. I maj kom han hem och fikade när barnen var hemma. Sova över tog ett par månader till, så ett halvår av förhållandet kanske. Mina barn var 4 och 7.

Så har de flesta jag känner som har barn och träffar en ny, resonerat. Man tar det lugnt och släpper inte någon ny okänd partner nära ens barn utan man själv lärt känna den först.

Sedan tror jag inte att du var direkt ensam om att mena att barn inte måste nämnas i profilen. Jag vill minnas att det de flesta menade var att inte undanhålla infon utan ganska tidigt i konversationen nämna det, för att sålla bort dem som det är en deal breaker för. Men att nämna det för någon man har fortsatt kontakt med efter första hejet, är ju verkligen inte samma sak som att låta honom sova över hemma hos barnet efter några få veckor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39