2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir nog ingen simning idag kom jag på. Maken hjälper syskonbarnet att flytta så han hinner nog inte hem innan gymmet stänger idag. Får bli crosstrainer idag och simning imorgon :)

Jag steg upp pa vagen i gar morse (Fredag) och det var ytterligare ner lite. Jag vagde 51.9 kg och det innebar att jag ar Precis pa "det kilo" (51) som jag vill ligga pa och nu galler det att halla vikten har i fortsattningen.:cool:

Kom hem från träningsresa i Lördags och har haft det magiskt bra! Massa träning, sol, bad, härliga människor och grym mat!
Dock druckit både vin/öl och käkat chips/godis, så ingen viktnedgång i sikte! :p

Red på vågen av motivation och ställde klockan på 6.15 och stack ut och joggade 4 km. Fantastiskt härligt faktiskt! :)

-2,8 kg sedan förra måndagen. Helt absurt då jag fikafrossade i torsdags när jag var trött och nervös och åt en hel bit ädelost både fredag och lördag kväll ;) Men det är väl svett, helt enkelt :D

• Gilla
Reactions: MM
Hur mycket påverkar en dags äta lite mer för er? Följer lite bloggar/instagram och de verkar ju ofta ha en dag i veckan då de får käka vad de vill men de fortsätter att gå ner ändå. Hur mycket påverkar egentligen en dag för er? Jag är inte ute efter att ha en dag i veckan, och när det varit något vi firar så har jag ju ätit som jag vill, men jag har stört mig över att det blir så tydligt utslag på vågen. Det kan ta en hel vecka för mig att gå ner det jag gick upp efter en sådan dag..

Hur mycket påverkar en dags äta lite mer för er? Följer lite bloggar/instagram och de verkar ju ofta ha en dag i veckan då de får käka vad de vill men de fortsätter att gå ner ändå. Hur mycket påverkar egentligen en dag för er? Jag är inte ute efter att ha en dag i veckan, och när det varit något vi firar så har jag ju ätit som jag vill, men jag har stört mig över att det blir så tydligt utslag på vågen. Det kan ta en hel vecka för mig att gå ner det jag gick upp efter en sådan dag..

Det är olika. Beror ju lite på vad jag äter. Äter man vad man vill alla måltider eller tex bara den planerade middagen man vet blir mer än det vanliga?
Ibland står jag stilla en vecka, eller droppar 1 kg eller ökar ett halvt dagarna precis efter jag ätit utöver mina kalorier.

Tränar de du följer? Då kan man ju kliva av planeringen ibland utan att det påverkar om man kliver på tåget direkt igen.

när det varit något vi firar så har jag ju ätit som jag vill, men jag har stört mig över att det blir så tydligt utslag på vågen.

Är ju bara vätskeplufs, för så fort och "enkelt" går man inte upp i fettvikt.

Mitt mål att stå still viktmässigt och fördela hull% och muskel% går sådär. Ner 5 kg totalt, men är inte direkt mer "fit", så min kropp skämtar lite aprillo med mig såhär i juni :cautious: Nåja, det är bara att traggla vidare, så kommer nog resultaten snart :)

Det är olika. Beror ju lite på vad jag äter. Äter man vad man vill alla måltider eller tex bara den planerade middagen man vet blir mer än det vanliga?
Ibland står jag stilla en vecka, eller droppar 1 kg eller ökar ett halvt dagarna precis efter jag ätit utöver mina kalorier.

Tränar de du följer? Då kan man ju kliva av planeringen ibland utan att det påverkar om man kliver på tåget direkt igen.
Ja en del tränar iallafall! En del verkar äta vad de vill hela dagen, typ godis också och en del typ bara just den middagen.
Egentligen spelar det väl ingen roll i det långa loppet för det försvinner ju om man återgår till sina kalorier sen :)

• Gilla
Ja en del tränar iallafall! En del verkar äta vad de vill hela dagen, typ godis också och en del typ bara just den middagen.
Egentligen spelar det väl ingen roll i det långa loppet för det försvinner ju om man återgår till sina kalorier sen :)

Så länge man har ett långsiktigt mål och håller sin förändrade livsstil så ska inte en avvikande dag i veckan påverka såvida man inte äter igen för hela veckan :)

Vågen visade -1,6 kg idag. Precis haft hormonvecka så visste jag var lite svullen i början på veckan men trodde inte på 1,6 kg ner då jag tappat 1,2 kg båda de senaste 2 veckorna. Men jag är tacksam och glad :)
Nu tror jag ju dock på att jag kommer stå stilla nästa vecka :p
Så totalt -34,6 kg.

Kommer i rätt mycket av min gamla garderob nu :)

Hur går det för er andra?

Hur går det för er andra?
Vågen gjorde ett jätteskutt idag så nu är det totalt -8,6kg. Jag kan äntligen ha mina "hundbyxor" som jag köpte i början av förra sommaren igen! :D
Målet är att komma till -10 innan semestern börjar, det känns inte helt omöjligt! :) Men tror också det kommer stå stilla nästa vecka, ska bla på baluns fest imorgon :)

Vågen gjorde ett jätteskutt idag så nu är det totalt -8,6kg. Jag kan äntligen ha mina "hundbyxor" som jag köpte i början av förra sommaren igen! :D
Målet är att komma till -10 innan semestern börjar, det känns inte helt omöjligt! :) Men tror också det kommer stå stilla nästa vecka, ska bla på baluns fest imorgon :)

Roligt när det rör på sig. Bra jobbat!
Vill gärna ner 4 hekto innan juni är slut. Borde ju lyckas men man vet ju inte hur kroppen tänker. Då har jag iaf tappat de kilona jag satt upp som mål att tappa detta året så ligger ju en bra bit före :)
Ha så skoj på festen :)

Mirakulöst pekar vågen 0,7 kg ner sedan förra veckan. Jag säger mirakulöst för jag hade verkligen inga förhoppningar utan snarare än tro på minst 1 kg upp och en utarbetad ”på’t-igen-attityd”. Veckan som gick var nämligen full med slarv pga tre konserter, en fotbollsmatch, middag med vänner, stressiga dagar och extremt ont om tid, så det blev både pastasallad och popcorn på tisdagen, Max-mål på onsdagen (med oavsiktlig plusmeny och dipp), en bit kaka och en glass med kolasås på torsdagen, hämtmat och två stora bitar kaka med nötkola och glass på fredagen... ja ni fattar.

Mirakulöst eller ej så är det ju faktiskt peppande, för min tanke går inte åt ”äsch jag kan ju äta vad som helst”-hållet utan snarare ”tänk vad jag kan lyckas med ändå”-hållet. Och lättar ångesten över när det blir slarv pga tidsbrist, brist på utbud eller helt enkelt lust :)

Jag fick även en himla massa steg på räknaren förra veckan så det spelar också in och det är också peppande!

• Gilla
Den här veckan har jag slarvat massor, visserligen inte gått upp men ligger stabilt på samma som förut.
Har inte hört nåt sen blodproven så jag antar att värdena var bra. Läkaren sa att det förmodligen berodde på ökad aptit att jag gick upp så mycket. Men det förklarar inte varför jag inte går ner!
Ska jag kanske vända mig till Närhälsan vårdcentral istället för psykiatrin?

Den här veckan har jag slarvat massor, visserligen inte gått upp men ligger stabilt på samma som förut.
Har inte hört nåt sen blodproven så jag antar att värdena var bra. Läkaren sa att det förmodligen berodde på ökad aptit att jag gick upp så mycket. Men det förklarar inte varför jag inte går ner!
Ska jag kanske vända mig till Närhälsan vårdcentral istället för psykiatrin?

Men om du håller dina kalorier så spelar ju ökad aptit ingen roll.. Väger du all din mat så du vet att du räknar rätt?

Det enda som sker om du vänder dig till en vc är att du får ta nya prover. Du kan ju be om att få träffa en dietist om du tror det kan hjälpa :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
R
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 652
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 142
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka