90 dagar - 2022 edition

Status vecka 6:

Sockerfri 6/7. Åt middag med kompisar och orkade inte med ett nej till fika även om det hade varit nyttigt att öva på det. Kakan i sig spelar ingen roll (även om jag kände ett visst sockersug dagen efter som jag inte gjort på länge) men jag skulle vilja öva på att tacka nej och inte äta bara för att.

Alkoholfri 7/7.

Portionsstorlek 7/7.

Träningspass 3/7. Bra träningsvecka, dessutom har jobbets stegtävling börjat. Gick >10 000 steg fem av sju dagar, veckans mål är att varje dag slå föregående veckas motsvarande dag.

Status vecka 7:

Sockerfri 6/7. Kom över två kremlor (kanelbullesemlor från världens mysigaste surdegsbageri) som jag var tvungen att prova, jag som egentligen inte gillar semlor. Den var ok men kommer inte att köpa den igen, sjuåringen fick den andra och var överlycklig. I helgen har jag avstått båda fika och godis utan bekymmer.

Alkoholholfri 7/7.

Portionsstorlek 7/7.

Träningspass 3/7. Gått 10 000 fler steg under veckan än föregående vecka.
 
Nu är jag tillbaka från semestern och tillbaka på "utmaningen"! Tappade allt helt när jag hade Corona så det känns skönt att vara på rätt spår igen :) ska försöka våga mig tillbaka till gymmet i veckan och göra 2-3 pass och äta bra igen. Det blir torskrygg och blomkålsris eller mos ikväll! :d

Under semestern blev det många steg om dagen, vilket kompenserade den dåliga mathållningen en del!
 
Häe går det bra, jag tillåter mig att ta en frukt ibland om jag blir hungrig innan lunch, men blir inte sugen på att äta något mer bastant. Meditationen går lite upp och ner beroende på, men jag försöker i alla fall varje kväll så jag ser det som seger :)
 
Det går mycket bättre med att minska godisintaget nu när jag inte är förkyld längre. Även meditationen en gång per vecka fungerar bra. Jag jobbar på att hitta något intresse förutom träningen och det jag gör i hemmet men har ännu inte lyckats med det.
 
Förra veckans efterrätt blev marängswiss. Glass, lite vispad grädde, bananer, maränger och chokladsås.

Jag har hittills bara gjort efterrätter jag ätit förut. I och för sig så tror jag inte jag skrev något om att det skulle vara nya efterrätter så det spelar kanske ingen roll 🙂
 
Lyckades faktiskt ta mig igenom hela meditationen igår. Samma problem som förra gången med att jag blir jättevarm i hela kroppen, så varm att jag måste ta av mig täcket (14 c i rummet!) och inte kan sova. Undrar vad det är som gör det.
 
Tappade bort tråden lite, men eftersom jag haft slemhosta i tre (snart fyra) veckor nu har det inte varit mycket att uppdatera. Grönsaker till maten går upp och ner, första träningspasset på 2 veckor igår, herregud vilken träningsvärk jag har idag 😂 har ändå haft två veckors tjänst utomhus då jag rör på mig mer eller mindre konstant, så jag tänker att det varit bra för kroppens allmäntillstånd (men kylan och fukten har varit sådär för hostan...).
Märks nu när jag suttit vid datorn en vecka att jag plötsligt får ont i ryggen snabbt, något jag inte känt alls under de två veckorna jag tillbringat ute.
 
Ätit vettig mat enligt plan hela veckan, förutom igår, vi var för trötta för att göra mat, det fick helt enkelt bli hamburgare. Tränade i onsdags och det gick helt okej! Räknar med att ta det relativt lugnt en längre period, andningen är inte 100% och jag har ett symptom som ligger kvar som ger en "lätt kräkkänsla" så jag måste träna med låg intensitet. Men det kan jag leva med, det kunde ha varit värre. Ska iväg till gymmet idag också!
 
Status vecka 7:

Sockerfri 6/7. Kom över två kremlor (kanelbullesemlor från världens mysigaste surdegsbageri) som jag var tvungen att prova, jag som egentligen inte gillar semlor. Den var ok men kommer inte att köpa den igen, sjuåringen fick den andra och var överlycklig. I helgen har jag avstått båda fika och godis utan bekymmer.

Alkoholholfri 7/7.

Portionsstorlek 7/7.

Träningspass 3/7. Gått 10 000 fler steg under veckan än föregående vecka.

Status vecka 8:

Sockerfri 7/7.

Alkoholfri 7/7.

Portionsstorlek 7/7.

Träningspass 3/7.
 
Drygt 60 av 90 dagar in på "utmaningen" kan jag stolt säga att jag har kommit igång med träningen på riktigt och rutinen sitter! Det blev nästan en månad uppehåll pga coronan men jag är tillbaka och har faktiskt inte tappat så mycket, om man inte räknar med förmågan att andas 🤪 jag har anpassat träningen och kör lägre intensitet så det fungerar. Jättekul utveckling!

Vardagsmotionen går sämre. Jag hittar gärna ursäkter, så jag ska kämpa på med att få in tillräckligt många steg och få mig ut på lunchpromenad!

Äta bra mat går sådär. Jag småäter lite för mycket (skräp) och dricker för mycket energidryck. Jag måste lista ut något bättre mellanmål. Jag får se till att det alltid finns kokta ägg i kylen! Kanske ha lite nötter vid skrivbordet? Och ha kylt citronvatten klart? Jag måste tänka till lite om det ska bli någon förbättring. Tycker att jag har ätit hyfsade luncher och middagar på veckorna i alla fall.
 
Tappat allt vad rutiner heter, vardagen snurrar för fort just nu. Omställningen till att gå tillbaka till kontoret efter hemarbete tar otroligt mycket energi. När jag väl är hemma igen på kvällarna så gör jag inte många knop. Och hundarnas aktiviteter går före allt vad diskbänk och städning heter 😄
 
Status vecka 8:

Sockerfri 7/7.

Alkoholfri 7/7.

Portionsstorlek 7/7.

Träningspass 3/7.

Har visst glömt att redovisa vecka 9:

Sockerfri 6/7. Bakade banakaka med barnen och tog mig en bit innan jag frös in resten. I vanliga fall hade jag ätit betydligt mer men nu var jag nöjd med en mindre bit.

Alkoholfri 7/7.

Portionsstorlek 7/7.

Träningspass 1/7. Kände mig trött och sliten hela veckan och det enda passet som blev av var det med PTn, då fick jag ont i axlarna och kände mig allmänt klen. Vilade efter det och känner mig nu mycket fräschare.
 
Har visst glömt att redovisa vecka 9:

Sockerfri 6/7. Bakade banakaka med barnen och tog mig en bit innan jag frös in resten. I vanliga fall hade jag ätit betydligt mer men nu var jag nöjd med en mindre bit.

Alkoholfri 7/7.

Portionsstorlek 7/7.

Träningspass 1/7. Kände mig trött och sliten hela veckan och det enda passet som blev av var det med PTn, då fick jag ont i axlarna och kände mig allmänt klen. Vilade efter det och känner mig nu mycket fräschare.

Status vecka 10:

Sockerfri 6/7.

Alkoholfri 6/7. Firade födelsedag i lördags och blev bjuden på bubbel som jag verkligen njöt av. Men som vanligt gör alkholintag att jag blir sötsugen och har svårare att låta bli, därav slank det ner en rejäl bit choklad, det var inte enligt planen.

Portionsstorlek 7/7.

Träningspass 2/7. Födelsedagsfirandet störde min helgplanering så fick inte till det pass jag hade tänkt göra.
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 941
Senast: zassoo
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 139
Senast: Fruentimber
·
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
15 611
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp