90 dagar - 2022 edition

Riktigt konstigt godis idag. Twistade fruktkoner. Det var gelé som smakade jordgubb. Knepig konsistens (blandat mjukare och hårdare gelé) men rätt ok ändå. Kommer dock inte köpa igen.

Jag är lite nyfiken på vilka kriterier som du använder vid val av nytt godis - förutom att det är nytt. Ska det vara styckbitar? Att du tror att du skulle gilla det? Godis som utmanar lite? osv. :)
 
har du bakgrundskunskap i språken? 🙂
Nej, men jag lärde känna en person från Östafrika och blev medveten om hur många av mina grannar som talar tirginia. Jag ville lära mig säga typ "tack", "håll upp dörren", "passar det att komma hem nu", "Trevlig helg" , Sådant som grannar säger. Men det enda afrikanska språk jag hittade var swahili så då laddade jag ner det :o
 
Jag är lite nyfiken på vilka kriterier som du använder vid val av nytt godis - förutom att det är nytt. Ska det vara styckbitar? Att du tror att du skulle gilla det? Godis som utmanar lite? osv. :)

Än så länge (och förhoppningsvis hela månaden) tar jag en godis från lösgodishyllan. Så ja, styckbitar blir det. Sen är nästa kriterie att det är nytt och ganska snabbt la jag till "ingen lakrits" för jag inser att jag inte gillar det och då är det ju dumt att tvinga i sig... Så det är väl mer att jag väljer godis som jag tror jag kan gilla eller som verkar lite udda. Har en vaniljfudge som jag köpt till kommande 7 dagar (slumpar vilken som blir vilken dag), som jag ser jättemycket fram emot att prova (tror den antingen är supergod eller vidrigt sockeräcklig). Sen är det klart att vissa godisar anar jag redan innan hur de ska smaka, för att jag ätit någon liknande men med annan smak.
 
9 km skejt i regnet. Imorgon ska ena hunden ta bort tandsten, så då blir det förmodligen inga skidor. Vill inte lämna henne och om hon är groggy och trött efter narkosen. Jobbar sent på onsdag men får se om jag kan komma mig iväg på morgonen istället.

Jag inser förresten att jag numera har kommit upp i snittet 5 km per dag.
 
Status vecka 5:

Sockerfri 7/7.

Alkoholfri 6/7. Firade min far som fyllt 70 och då drack vi vin till vår trerätters middag.

Portionsstorlek 7/7.

Träningspass på gymmet 3/7. Idag börjar också stegtävling på jobbet så nu måste jag ut och traska regelbundet.

Status vecka 6:

Sockerfri 6/7. Åt middag med kompisar och orkade inte med ett nej till fika även om det hade varit nyttigt att öva på det. Kakan i sig spelar ingen roll (även om jag kände ett visst sockersug dagen efter som jag inte gjort på länge) men jag skulle vilja öva på att tacka nej och inte äta bara för att.

Alkoholfri 7/7.

Portionsstorlek 7/7.

Träningspass 3/7. Bra träningsvecka, dessutom har jobbets stegtävling börjat. Gick >10 000 steg fem av sju dagar, veckans mål är att varje dag slå föregående veckas motsvarande dag.
 
Det har gått helt åt helsike med mitt mål att inte handla så mycket, det är lite saker jag behövt men är liksom uppe i 7 paket på en vecka. Oftast kommer det dubbla för att jag råkat missa saker och fått beställa från samma ställe direkt efter varandra så det blir 2 istället för 1 så det är inte så illa som det låter. Och byte av klädstorlek.Och några som kommer nästa vecka. Helt galet när min shopping sida tar över. Men är ju bara stressad över alla paket nu. Nu är det stopp igen, bara exakt det nödvändiga
 
Värsta skitdagen på länge igår, så jag glömde skriva här.

Vaniljfudge havssalt var det igår. Den smakade som vaniljfudge brukar dvs beroendeframkallande. ;) Så den kommer jag köpa igen.

Idag blev det sura vattenmelonnappar. Smakade diskmedel med en ton av vattenmelon. Blä!

3BD4BEA5-E38B-491F-9B23-1BB8B0923EB1.jpeg
 
Värsta skitdagen på länge igår, så jag glömde skriva här.

Vaniljfudge havssalt var det igår. Den smakade som vaniljfudge brukar dvs beroendeframkallande. ;) Så den kommer jag köpa igen.

Idag blev det sura vattenmelonnappar. Smakade diskmedel med en ton av vattenmelon. Blä!

Visa bifogad fil 86033
Haha, jag tycker den godisen är jättegod. Kanske borde smaka någon tesked diskmedel med socker på någon dag 🤣
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 943
Senast: zassoo
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 144
Senast: Fruentimber
·
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
15 622
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp