Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Är det mig du skriver om här? :banghead: Jag är social och avslappnad i vanliga fall.

You and me both verkar det som...O_o


Lite tunghäfta är väl inte hela världen? Tvärtom, är det väl skönt om man slipper prata hela tiden man är tillsammans ;) Om det verkligen blir ett problem får du väl på klassiskt svenskt manér döva nervositeten med lite alkohol :p

Men han dricker ju typ inte! :arghh: (vilket jag iofs faktiskt uppskattar. Men det känns sådär att sitta o hinka i mig i hans nyktra sällskap)

Gud vilken roligt bild du målade upp av era försök att hålla relationen hemlig :D
Jag har berättat för vår gemensamma vän nu och hon tyckte att det hela var superkul, men har lovat att vara tyst om det. Det har ju faktiskt inte hänt så mycket. Jag tycker bara det skulle kännas konstigt om den personen fick reda på något på andra vägar.

Men du får vara ärlig och säga till killen att du tycker om det här läget men att du samtidigt blir blyg och har svårt att prata. Det lär ju gå över efter ett tag om ni fortsätter dejta och ni blir mer vana i er situation.

Om du ser på romantiska filmer så brukar många relationer bli "tysta" i just det skedet. Fullt normalt! Kul att ni lyckats träffas! :up:

Jag har faktiskt bett att få prata med honom om en grej - inte för att förklara mig själv, där hoppas jag ju att han frågar om han tycker något verkar konstigt i längden... För att inleda någon slags sexuell relation med honom vill jag försäkra mig om att det inte finns andra med i bilden. Jag tror att det kommer hjälpa tunghäftan. Har på känn att den kommer när jag glömmer bort att dela med mig av något jag EGENTLIGEN behöver få luftat. På gott eller ont, allvarligt eller lättsamt. Men jag är förhållandevis dålig på att dela med mig av vad jag tycker, tänker och känner och då halkar jag in i dåliga vanor. Så nu ...försöker jag... göra motsatsen :nailbiting:
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Han har blivit tyst igen... :(

Vi hade ett (i mina ögon) sjysst och öppet snack i lördags om vad som pågått och förutsättningarna för det. Sedan tog han kontakt och spontankom hem till mig sent på kvällen och det var (i mina ögon) avslappnat och kul.

På morgonen var han mindre fysiskt initiativtagande än tidigare, men inte avvisande. Jag skickade ett meddelande och tackade för hans fixande kvällen innan och fick ett svar som innehöll "inga problem, vännen" tillbaka :cautious:. Svarade på det och sedan dess har jag inte hört något...

*tumbleweeds*
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Vännen?!
Låter inte så lovande....

Jag skulle inte lagt in några som helst värderingar i detta. Killen jobbar väl så det kanske inte så konstigt om han/ni ligger lite lågt i veckorna. Tag kontakt igen, umgås, busa lite med honom. Kärlek börjar alltid med bråk du vet ;)

Om inte det funkar så finns det fler fiskar i sjön och du är en erfarenhet rikare. Förut vågade du inte ens ta kontakt :)
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Vet inte riktigt om han är "busa"typen ;)

Det känns lite olustigt att ta kontakt, sist vi sågs så pratade vi igenom situationen vi befann oss i, kom fram till att vi inte vet vad som kommer hända, men att vi gillar att hänga med varandra och om vi ska fortsätta på samma bana eller gå vidare så behöver jag veta att det inte finns andra med i bilden på ett sådant sätt. Jag kommer helt enkelt inte tycka att det är kul annars. Så han kom till mig på kvällen (natten) samma dag. Det känns faktiskt lite som en diss efter det jag sade så jag tycker inte det känns som min plats att ta kontakt just nu. Mera att han behöver komma fram till om han går med på det eller inte. Det kanske han redan gjort :( (jag har dock intrycket att han är en som bemöter situationer rätt på, inte hoppas på att de försvinner av sig självt)
Vet också att han har en ganska omvälvande livssituation just nu, plus att den typen av kontakt vi påbörjade är mycket ovanlig för honom och på sätt och vis är en del av hans stundande position. Så, ja, det känns inte riktigt bra att ligga på och börja busa. Det känns som att jag inte kan göra så mycket. :cautious:
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Om inte det funkar så finns det fler fiskar i sjön och du är en erfarenhet rikare. Förut vågade du inte ens ta kontakt :)

Precis! Jag lägger verkligen inte alla ägg i en korg. Även om jag gillar den här personen - hans personlighet är otroligt intressant och utmanande för mig - så känner jag mig ändå rätt ok om det inte blir något. Jag har varit ärlig med mig själv och honom och då tycker jag det är helt ok om det visar sig inte funka. Hade jag bara försökt anpassa mig för att han skulle gilla mig, DÅ hade jag tagit det betydligt hårdare faktiskt.

Kontakt vågar jag ta, men det känns inte alltid bra och blir ofta fel ;)
Den här personen sade faktiskt t o m att jag var svårflörtad på telefon, jag kontrade med att jag är bättre i person :D (och sedan lyckades jag faktiskt få in en flört som ledde till att han kom över - jag lär mig!)
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Kan bara säga utifrån mig själv , är jag intresserad tar jag kontakt , är jag inte intresserad håller jag mig undan. Oavsett vad man haft för relation innan .
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Menar du att du tog snacket om exklusivitet efter en dejt då han stannade över natten...?
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Nej, efter en vecka där vi hördes varje dag, sågs fem gånger, sov hos varandra fyra. (Vi har inte haft sex)

Oberoende av vad det hela är - som sagt har båda kommit fram till att vi inte vet vad det är eller vad det kommer leda till - vill jag alltså veta att det vi gör om det fortsätter så här (nåja, som det var förra veckan) är exklusivt för honom och mig. Allt annat är för mig osexigt och inte en situation jag tycker är kul.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Har han inte hört av sig sedan i söndags? Alltså en vecka sedan nu ungefär?

Varför skickar du inte ett sms och bara undrar vad han gör, vad som händer, vad han tänker på, hur kåt du är eller whatever? Varför hör du inte av dig ifall han inte gör det?
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Utveckla gärna mer vad du menar.

Att jag inte skulle ha gjort så förstås, men jag kände att vi väl redan konstaterat att vi "gör" helt olika. Funkar det för dig så handlar det väl bara om att hitta en kille som funkar likadant.
Att ta ett sånt snack om "vart är vi på väg" och "jag vill inte att du dejtar andra" efter bara en vecka skulle jag ha undvikit, det är i mina ögon för tidigt. Hade en kille tagit upp det med mig efter en vecka hade jag dragit öronen åt mig.

Det känns som att du har ganska många spelregler för dig i ditt flirtande, det är så väldans allvarligt alltihop?
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Det var inte riktigt ett "vart är vi påväg" och "jag vill inte att du dejtar andra". Det var ett vad som händer nu är kul, det är fint att hänga. Blir det mer än så här är jag bara intresserad av att göra det så länge det inte finns fler folk med i bilden. Det är för mig väldigt olika saker. Jag ställer inga krav på honom, hur han ska bete sig. Det jag säger är såhär känns det bra för mig och det är förutsättningarna för att jag ska må bra, fundera på om det funkar för dig också.

Jag har inte direkt spelregler, men inget gott har någonsin tidigare kommit ur av att bara köra på, vilket är det jag gjort. Då hamnar jag helt enkelt inte i situationer jag trivs med eller mår bra av. Framförallt är kommunikationen generellt bedrövlig och jag tappar bort mig själv.

Jag försöker lära mig ett nytt beteende som inte innebär de dåliga vanorna jag dragits med i årtionden. I detta behöver jag prova mig fram, göra nya saker, vrida och vända på en situation där jag annars kanske aldrig reflekterat över vad jag bidrar till att en situation blir som den blir.


Vad det häller bår konversation så avbröt han mig faktiskt och sade att han haft på känn att jag skulle ta upp just det och förstod varför jag gjorde det. Dock trodde han att jag baserade det på hans "generösa" dejtinghistorik, vilket ju inte var fallet. Det förklarade jag för honom. Det handlar inte om honom, det handlar om mig. Massa andra saker kan få handla om honom men inte just det här :)
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Jag tror han kanske fick kalla fötter när du började ställa krav. Men det behöver ju inte vara kört för det och känns det rätt för dig att göra så så ska du ju säga det. Det finns ju liksom inget facit för hur man ska göra. Min sambo och jag hamnade i säng på första dejten :o och han bor fortfarande kvar.

Jag tycker du ska höra av dig igen. Bara en gång. Får du ingen respons så släpper du honom och ignorerar honom. Något som jag insåg efter många år som singel är att man inte ska ge upp för lätt heller.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Kalla fötter är ju liksom jätteok tycker jag. Jag ber ju honom att 'step up' om han vill vara med mig och det är ju inte så konstigt om man behöver tid på sig att processa. Men då behöver man ju också just det - tid ifrån situationen för att fundera på vad man egentligen vill. Dock tycker jag väl kanske att jag kunde få ett heads up på något sätt.

Mja, jag kanske tar kontakt. Samtidigt så är det ju intressantare för mig att se hur han beter sig i en sån här situation. Jag kan ju hur som helst inte tvinga ur honom ett svar förrän/om han vill ge ett. Och det är nog inte färdigbakat förrän det är färdigbakat... Kontaktar jag nu är det ju mest bara för att 'göra mig påmind' och få kontakt, vilken kontakt som helst. Vilket i sin tur känns som en känsla man verkligen inte vill ha.. Behöva påminna någon man gillar om ens existens. Har han "glömt bort mig" såpass så är nog intresset jävligt svalt ändå ;)
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Det var inte riktigt ett "vart är vi påväg" och "jag vill inte att du dejtar andra". Det var ett vad som händer nu är kul, det är fint att hänga. Blir det mer än så här är jag bara intresserad av att göra det så länge det inte finns fler folk med i bilden. Det är för mig väldigt olika saker. Jag ställer inga krav på honom, hur han ska bete sig. Det jag säger är såhär känns det bra för mig och det är förutsättningarna för att jag ska må bra, fundera på om det funkar för dig också.

Det är bara en formuleringsfråga, i mina ögon är det precis det du vill ha sagt även om du försökt lägga fram det mer kravlöst. Det fetmarkerade är ett krav.

Samtidigt så är det ju intressantare för mig att se hur han beter sig i en sån här situation. Jag kan ju hur som helst inte tvinga ur honom ett svar förrän/om han vill ge ett.

Svar på vadå...? Vad är det du vill ha bekräftat från honom? Krav, igen. :)
Du inväntar hellre honom vilket, igen, visar på att du gärna tar emot men inte är lika villig att ge. Varför är du inte villig att visa lite intresse? Om han nu funderar hur han ska göra och sedan konstaterar att "ja tjenixen verkar ju ändå inte så värst intresserad" så kanske han drar slutsatsen att även ditt intresse är svalt.
 
Senast ändrad:
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Mja, jag kanske tar kontakt. Samtidigt så är det ju intressantare för mig att se hur han beter sig i en sån här situation. Jag kan ju hur som helst inte tvinga ur honom ett svar förrän/om han vill ge ett. Och det är nog inte färdigbakat förrän det är färdigbakat... Kontaktar jag nu är det ju mest bara för att 'göra mig påmind' och få kontakt, vilken kontakt som helst. Vilket i sin tur känns som en känsla man verkligen inte vill ha.. Behöva påminna någon man gillar om ens existens. Har han "glömt bort mig" såpass så är nog intresset jävligt svalt ändå ;)

Han kan ju känna sig smickrad också över att "du inte kan glömma bort honom " ;) Skicka ett litet oskyldigt mess om en höstpromenad. Eller så kommer du på honom med att ha flera tjejer på gång samtidigt och då kanske det är dags att säga tack o hej.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Det är bara en formuleringsfråga, i mina ögon är det precis det du vill ha sagt även om du försökt lägga fram det mer kravlöst. Det fetmarkerade är ett krav.

Ok, sure. Eller ett villkor. Så som jag ser det. I konversation sade jag mera såhär: jag vet inte vad det här är eller vart det är på väg, men jag gillar att hänga med dig. På ett sätt är det väl ganska bra att vi inte har kunnat ha sex än, för grejen är att jag inte delar med mig (av mina regelbundna sängpartners). (Här avbröt han och körde lång utläggning. Sedan kom det tillbaka till mig) då sade jag: det här har inget att göra med dig eller din historia, utan det är vad jag behöver för att jag ska fortsätta tycka att det är kul om vi tar det vidare.


Svar på vadå...? Vad är det du vill ha bekräftat från honom? Krav, igen. :)
Du inväntar hellre honom vilket, igen, visar på att du gärna tar emot men inte är lika villig att ge. Varför är du inte villig att visa lite intresse? Om han nu funderar hur han ska göra och sedan konstaterar att "ja tjenixen verkar ju ändå inte så värst intresserad" så kanske han drar slutsatsen att även ditt intresse är svalt.

Mera svar på mina egna funderingar om det finns något. Alltså inget svar jag kan be honom om alls.

Jag visar ju jättemycket intresse när vi ses (tycker jag). Vi har varit väldigt fysiska, jag försöker ge komplimanger (är rätt dålig på det i sådana här situationer så jag anstränger mig medvetet för att göra det), lyssnar och möter honom i konversation. Jag är tillgänglig, öppen för förslag, visar respekt för hans funderingar, tankar och diskussioner, men säger och står för det jag gör. Skrattar, ler mm. Ställer frågor. Osv osv
 
Senast ändrad:
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Haha, ja det skulle han säkert göra ;) vad jag förstått har han en liten fanskara som "inte kan glömma honom" eller känner behov av att göra sig påminda. Med det sagt betyder det ju inte att ett sms från mig inte skulle uppskattas.

Jag är ganska så säker på att han inte har fler tjejer på g. Isåfall en "ny" på g nu, men, nej, jag skulle säga att jag är 99% säker på att han inte har dubbel/trippeldejtat under tiden vi setts.
 

Liknande trådar

Relationer Jag flyttade till nytt EU-land för ett par år sen och det första jag gjorde var att starta en FB-ladies group. Det möttes med mestadels...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 224
Senast: Badger
·
Relationer Jag har ett "problem", ett annorlunda kanske. Grejen är den att jag är väldigt trevlig och positiv bland andra. Inte överdrivet utan...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
20 447
Senast: EmmaBovary
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 745
Senast: Imna
·
Relationer Har nog egentligen mer eller mindre känt mig ganska ensam de senaste 6 åren, sen jag flyttade från den stad jag är uppvuxen i. Jag har...
Svar
1
· Visningar
753
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp