Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Vet inte riktigt om han är "busa"typen ;)

Det känns lite olustigt att ta kontakt, sist vi sågs så pratade vi igenom situationen vi befann oss i, kom fram till att vi inte vet vad som kommer hända, men att vi gillar att hänga med varandra och om vi ska fortsätta på samma bana eller gå vidare så behöver jag veta att det inte finns andra med i bilden på ett sådant sätt. Jag kommer helt enkelt inte tycka att det är kul annars. Så han kom till mig på kvällen (natten) samma dag. Det känns faktiskt lite som en diss efter det jag sade så jag tycker inte det känns som min plats att ta kontakt just nu. Mera att han behöver komma fram till om han går med på det eller inte. Det kanske han redan gjort :( (jag har dock intrycket att han är en som bemöter situationer rätt på, inte hoppas på att de försvinner av sig självt)
Vet också att han har en ganska omvälvande livssituation just nu, plus att den typen av kontakt vi påbörjade är mycket ovanlig för honom och på sätt och vis är en del av hans stundande position. Så, ja, det känns inte riktigt bra att ligga på och börja busa. Det känns som att jag inte kan göra så mycket. :cautious:
Förlåt men det låter verkligen inte bra detta. Du skrämmer nog bort många med att "tala ut-situationen" i ett stadie när det knappt finns en relation. Tala ut efter fyra övernattningar utan sex? Jätteknepigt hade jag tyckt. Om du nödvändigt ska göra det så gör det i en intim situation, typ när ni ligger och myser i soffan, men då mer frågor av typen "längtar du efter mig när vi inte ses?", inte så seriösa som "vart vi är på väg". Hjälp, det skriker ju "jag är överanalytisk och börjar problematisera innan vi ens är ett par". :banghead:

Du får nog spänna av lite och inse att dejting innebär några veckor av ovisshet innan man vet om det blir något.
Din tråd utstrålar att han måste ge besked direkt, annars vill du inte spilla någon tid. Du måste ha inställningen att letandet är lite kul också, annars går det bara trögare.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Förlåt men det låter verkligen inte bra detta. Du skrämmer nog bort många med att "tala ut-situationen" i ett stadie när det knappt finns en relation. Tala ut efter fyra övernattningar utan sex? Jätteknepigt hade jag tyckt. Om du nödvändigt ska göra det så gör det i en intim situation, typ när ni ligger och myser i soffan, men då mer frågor av typen "längtar du efter mig när vi inte ses?", inte så seriösa som "vart vi är på väg". Hjälp, det skriker ju "jag är överanalytisk och börjar problematisera innan vi ens är ett par". :banghead:

Du får nog spänna av lite och inse att dejting innebär några veckor av ovisshet innan man vet om det blir något.
Din tråd utstrålar att han måste ge besked direkt, annars vill du inte spilla någon tid. Du måste ha inställningen att letandet är lite kul också, annars går det bara trögare.

Och det är detta som gör att jag har bestämt mig för att aldrig mer dejta :D
Jag är överanalytisk och har kontrollbehov, så det funkar helt enkelt inte :p
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

ETT sms är inte efterhängset. Men jag håller med en del här om att du måste våga släppa lite på kontrollen, annars kan du nog uppfattas som lite väl krävande. Dock ska man ju inte låta någon behandla en respektlöst.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Lustigt att man kan ha så otroligt olika uppfattning om en situation. Det du beskriver låter för mig helt hemskt. I mina öron låter det nämligen som att man svävande går runt hela poängen utan att egentligen komma fram till vad man vill ha sagt utan istället lägga fram frågeställningar som ger de svar man vill ha. Jag menar ställ frågan "längtar du efter mig när jag är borta" i en omslingrad intim situation, vad tror du att du får för svar? Att så luddigt ta upp en - för en själv - viktig fråga i sängen? No no no no...

Ovisshet finns det ju ändå! Massor. Men det jag vill är ju också att den andra personen ska veta på vilka grunder jag är ok med att ses. Om jag hade haft en medicinsk åkomma som på ett eller annat sätt påverkat personen, skulle man inte vilja/behöva lägga fram den i ett tidigt skede så personen skulle få en hans att ta ställning till den? Och skulle man inte vilja göra det i en neutralare miljö än när man ligger i sängen/soffan?

Poängen är ju inte "berätta för mig vad du vill och vad du tycker om mig", vilket är den situationen du beskriver. Poängen är "detta är vad som gäller för att den här situationen ska funka för mig". Och nej, jag vill faktiskt inte spilla tid på att bygga upp något med någon som i grund och botten inte delar samma grundinställning till en relation som jag. Jag har gjort det många gånger förut.

Han hade väldigt mycket att säga då faktiskt, en hel del på hjärtat och saker som behövde bli sagda. Helt relevanta saker och han var glad att ha fått dem ut i luften. Enligt honom iaf.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Det är precis kontrollgrejen jag jobbar så hårt på att släppa. Eller, ok, jag vill byta kontrollområde. Tidigare har jag har blivit osäker på personen, vad som händer, var någon tycker osv. Detta grundar sig ju i dålig kommunikation och har gjort att jag känt behov av att göra mig "påmind" mm.

Nu vill jag flytta kontrollen till att jag vill ha bättre koll på grundkommunikationen. Då behöver man liksom inte bekräftas hela tiden.

Jag vill gärna att den andra håller mer i tyglarna - tidigare har jag fattat dem och den andra parten glatt släppt dem helt efter ett tag. Det funkar jättedåligt för mig. Jag behöver en partner som vet var de står, aktivt funderar på vad de vill, kan kommunicera rakt och öppet med mig, tar sitt ansvar för att hålla bollen i rullning och på så sätt lämnar fri spelplan för vad som helst som kan tänkas hända (massa roliga, spännande upplevelser tänker jag här).

Tillägg: Vill tillägga att detta är det ENDA jag bett honom ta ställning till, och något som är viktigt för att jag ska vilja "fortsätta". Jag vet inte om jag kallar det ett kontrollbehov. Vad mer kan jag släppa på liksom?
Jag får återigen känslan av att man helst inte ska ha några tankar, åsikter, känslor i början när man träffas - ligg lågt så är båten stilla, annars han kanske drar! - det är ju jättesorgligt. Jag VILL ju att personen jag är med ska kunna uttrycka det som är viktigt för den, att oberoende av vad som kan tänkas bli av en relation, så ska det finnas en öppen spelplan för kommunikation. Det är för mig respektfullt och attraherande att bry sig, att visa för den andra att den är såpass viktig för mig att jag vågar säga saker som är viktiga för mig.

Är det bara en casual sexrelation så är det ju en helt annan grej. Då bryr jag mig inte märkbart faktiskt. Men skulle den andra komma och berätta för mig vad som funkar/inte funkar så skulle jag ta det som en otrolig komplimang och behandla det med respekt. Och dessutom vara glad att veta om vårt umgänge var under lika förutsättningar eller inte.
 
Senast ändrad:
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Är det bara en casual sexrelation så är det ju en helt annan grej. Då bryr jag mig inte märkbart faktiskt. Men skulle den andra komma och berätta för mig vad som funkar/inte funkar så skulle jag ta det som en otrolig komplimang och behandla det med respekt. Och dessutom vara glad att veta om vårt umgänge var under lika förutsättningar eller inte.
Men då kanske det var helt rätt det som hände. Han kanske inte ville ge sig in i en relation. Avvakta lite och se, eller släng iväg ett sms om du grubblar för mycket.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Precis så :)
(Sen kan jag ju inte låta bli att VILJA en sak TÄNKA en annan och samtidigt vara lite nervös och, ja... :o)
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Each to their own.
(bara att använda ordet provkörning tycker jag är så extremt ohett)

Vad är sex för dig?
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Jag, som höll med dig tidigare när det gällde att vara mer/mindre fräck i konversationer, håller nog inte med dig här.

Varför inte bara umgås kravlöst ett tag? Om du inte vill ha sex innan du vet att ni är exklusiva så är det ju verkligen inget tvång, det bestämmer bara du. Man kan ju hänga ändå liksom, och lära känna varandra. Det upplevs nog ganska jobbigt om man direkt startar en ny relation med krav, för jag håller med Skogstrollet om att dina gliringar faktiskt är fördolda krav. Dock håller jag inte med morgaine, hellre låta det vara tills man har "the talk" än att droppa massa trevande repliker.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Each to their own.
(bara att använda ordet provkörning tycker jag är så extremt ohett)

Vad är sex för dig?

Provköra är ett ord som har använts med glimten i ögat i dejtingtrådarna här på buke. La inte till någon :D eller ;) som kanske fått det att låta annorlunda.

Sex är för mig lika viktigt som att äta, skita och sova. Med andra ord är det oerhört viktigt att den delen fungerar i en relation. Förutom att det ska vara bra när det sker bör båda ha lika stor lust.

Om jag dejtar, vilket jag gjort under en period i mitt liv, är det mer än självklart att det ska kännas bra med dejtingobjektet på många andra plan innan "provkörningen". Känns det inte bra blir det såklart inget sex. Sex har dock kommit in ganska tidigt. Sexet är ett urvalslkriterie bland andra. Det skulle vara mig helt främmande att prata något som helst om framtiden innan man legat med varandra.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Det är ju precis det som är grejen, hänga kravlöst och lära känna varandra, men ska vi ta det vidare så vill jag att det ska vara exklusivt. Precis det. Jag hänger mycket gärna med honom man nu har han dragit sig tillbaka. Det är ju svårt att kommunicera varför man gärna väntar med sex om man inte säger varför man vill vänta. Annars ligger man där i sängen och bara säger nej nej hela tiden. Jag vill ju säga ja till allt upp till den gränsen, och att han ska veta var den är.

Vad är skillnaden på det jag skrev och det du precis har skrivit?
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Jag tycker provkörning är ohett även med en smiley ;)

Jag håller helt med dig i din beskrivning om varför sex är viktigt, men var nog inte tillräckligt tydlig i min frågeställning. Vad räknas som sex för dig? Måste man gå "hela vägen" för att få ett hum om man är kompatibel även i sängen?

Jag kan tillägga att vi flertalet gånger var ungefär så nära man kan vara att ha sex utan att gå hela vägen. Jag kunde liksom inte riktigt vänta med att säga det längre.
 
Senast ändrad:
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Jag tycker provkörning är ohett även med en smiley ;)

Det får du tycka. Jag tycker det är kul. Inget jag skulle säga till en dejt, dock. "Ska vi provköra ikväll?" Det är exklusivt en bukegrej.
Jag håller helt med dig i din beskrivning om varför sex är viktigt, men var nog inte tillräckligt tydlig i min frågeställning. Vad räknas som sex för dig? Måste man gå "hela vägen" för att få ett hum om man är kompatibel även i sängen?

Självklart!
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Det är ju precis det som är grejen, hänga kravlöst och lära känna varandra, men ska vi ta det vidare så vill jag att det ska vara exklusivt. Precis det. Jag hänger mycket gärna med honom man nu har han dragit sig tillbaka. Det är ju svårt att kommunicera varför man gärna väntar med sex om man inte säger varför man vill vänta. Annars ligger man där i sängen och bara säger nej nej hela tiden. Jag vill ju säga ja till allt upp till den gränsen, och att han ska veta var den är.

Vad är skillnaden på det jag skrev och det du precis har skrivit?

Skillnaden är att med det du har lagt fram så ställer du kravet på honom att först ta beslutet om det ska vara exklusivt eller inte innan han får fortsätta hänga med dig. "Ska vi ta det vidare så vill jag att det ska vara exklusivt", dvs - hör av dig när du känner att du vill vara med mig, bara mig och ingen annan. Du har tydligt markerat en gräns att "snart" kommer du vilja vara exklusiv (om han inte till och med tolkar det som NU) och som du läser här är det många som dejtar i flera veckor innan man ens kommer dit i tankarna. Möjligtvis är han sådan, eftersom han nu dragit sig undan.

Då undrar jag i min tur vad "kravlöst häng" är för DIG....?
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Skillnaden är att med det du har lagt fram så ställer du kravet på honom att först ta beslutet om det ska vara exklusivt eller inte innan han får fortsätta hänga med dig. "Ska vi ta det vidare så vill jag att det ska vara exklusivt", dvs - hör av dig när du känner att du vill vara med mig, bara mig och ingen annan. Du har tydligt markerat en gräns att "snart" kommer du vilja vara exklusiv (om han inte till och med tolkar det som NU) och som du läser här är det många som dejtar i flera veckor innan man ens kommer dit i tankarna. Möjligtvis är han sådan, eftersom han nu dragit sig undan.

Läs: ska vi ta det vidare = om vi inleder en sexuell relation

Han hörde av sig samma kväll, flera gånger. Kom sedan och sov här, utan att ha sex. Han var mindre fysiskt initiativtagande än tidigare. Efter det har det varit tyst.

Då undrar jag i min tur vad "kravlöst häng" är för DIG....?
Precis det vi gjort hittills: prata, luncha, hänga hos varandra, äta, gå på bio, laga mat, hångla... Jag kan lägga till en massa grejer till den listan.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Fast jag personligen skulle nog, om jag absolut inte ville ha sex såhär första veckan, inte ha dejter där vi ligger och hånglar på soffan. Då hade jag nog försökt styra dejtandet till att vara mer aktivt och ute, så att det naturligt går att inte ligga. Inte att man ligger där i soffan och han vill knäppa upp byxorna så att jag tvingas säga "jag vill bara ligga om du bara ligger med mig och ingen annan".

Eller ja, tror jag i alla fall. Jag har ingen erfarenhet av att inte vilja ligga med mina dejter om du inte är exklusiva med mig. Har heller aldrig varit med om att nån begärt det.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Läs: ska vi ta det vidare = om vi inleder en sexuell relation

Men! Ta det vidare? Det är ju inte alls säkert att ni klickar sexuellt. Då blir det inget mer.

För mig är att ta det vidare när man brevväxlat (kort tid), pratat i telefon (kanske en gång), träffats några gånger och sedan legat. Känns det bra då, kan man ta det vidare. Dejta exklusivt till exempel för att se hur allt känns.
 

Liknande trådar

Relationer Jag flyttade till nytt EU-land för ett par år sen och det första jag gjorde var att starta en FB-ladies group. Det möttes med mestadels...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 224
Senast: Badger
·
Relationer Jag har ett "problem", ett annorlunda kanske. Grejen är den att jag är väldigt trevlig och positiv bland andra. Inte överdrivet utan...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
20 447
Senast: EmmaBovary
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 745
Senast: Imna
·
Relationer Har nog egentligen mer eller mindre känt mig ganska ensam de senaste 6 åren, sen jag flyttade från den stad jag är uppvuxen i. Jag har...
Svar
1
· Visningar
753
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp