Adventskalendertråden 2020

Mot bättre vetande... :cautious:

IMG_5878.JPG
 
Jag har gått bananas på kalendrar i år :D Något får man roa sig med när allt annat är inställt så jag har:
  • Ikeas chokladkalender
  • Kränkus Tekalender
  • Skincitys beautykalender
  • Mat- och chokladstudions pralinkalender med handgjorda praliner
Nu när jag ser tråden här vill jag ju ha en ostkalender med :angel:
Hur kunde jag glömma FlashBack Forevers adventskalender? :D 5 blir det. Bara Mat-och chokladstudions kvar att få hem :)
 
Åh, jag hade spanat in Rituals Deluxe-kalender. Men så uppstod lite dyra omständigheter och jag avvaktade lite med att köpa den... Och när jag till slut bestämt mig för att jo, jag kan fan unna mig själv en fancy julkalender i julklapp så hade den sålt slut. :cry:
Sökte med ljus och lykta efter någon annan kalender som föll mig i smaken, men icke. Inget kändes rätt.
Beklagade mig lite för min roomie. Som då erbjöd sig att göra en hemmagjord kalender till mig istället. :love: Så jag gav pengarna till henne istället, och hon gav sig ut och löste 24 klappar som nu står fint inslagna i mitt rum och väntar. Kalendern är till och med anpassad efter min menscykel så jag ska få eventuellt godis när jag behöver det som mest. :D:laugh::d:love:
 
Åh, jag hade spanat in Rituals Deluxe-kalender. Men så uppstod lite dyra omständigheter och jag avvaktade lite med att köpa den... Och när jag till slut bestämt mig för att jo, jag kan fan unna mig själv en fancy julkalender i julklapp så hade den sålt slut. :cry:
Sökte med ljus och lykta efter någon annan kalender som föll mig i smaken, men icke. Inget kändes rätt.
Beklagade mig lite för min roomie. Som då erbjöd sig att göra en hemmagjord kalender till mig istället. :love: Så jag gav pengarna till henne istället, och hon gav sig ut och löste 24 klappar som nu står fint inslagna i mitt rum och väntar. Kalendern är till och med anpassad efter min menscykel så jag ska få eventuellt godis när jag behöver det som mest. :D:laugh::d:love:
WOW, vilken kompis :heart
 
Åh, jag hade spanat in Rituals Deluxe-kalender. Men så uppstod lite dyra omständigheter och jag avvaktade lite med att köpa den... Och när jag till slut bestämt mig för att jo, jag kan fan unna mig själv en fancy julkalender i julklapp så hade den sålt slut. :cry:
Sökte med ljus och lykta efter någon annan kalender som föll mig i smaken, men icke. Inget kändes rätt.
Beklagade mig lite för min roomie. Som då erbjöd sig att göra en hemmagjord kalender till mig istället. :love: Så jag gav pengarna till henne istället, och hon gav sig ut och löste 24 klappar som nu står fint inslagna i mitt rum och väntar. Kalendern är till och med anpassad efter min menscykel så jag ska få eventuellt godis när jag behöver det som mest. :D:laugh::d:love:

Men vilken snäll kompis :love:
 
Jag hittade ingen kalender jag ville ha och hade gett upp när bästa kompisen kläckte idén att vi beställer utskrift av 24 foton från alla våra äventyr/fotosessioner (ganska många nu, vi har äventyrat och fotat i 18 år tillsammans).
Vi ska stoppa fotona i små påsar, sätta nummer på påsarna och gömma dem hemma hos varandra :D
Sedan gör vi en lista med ledtrådar om var varje påse är gömd. Man får bara leta efter den påse som är aktuell för dagen men om man hittar någon av en slump får man ta den och lägga i en låda tills senare.

Är så himla taggad! Nu får vi inte fotona förrän den 2a pga kass framförhållning men skit i det. Det ska bli hur kul som helst! :bump:
 

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 465
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
866
Senast: Tonto
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
11 994
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp