Adventskalendertråden 2020

Hur funkar sån där beautykalendrar? Är det blandade produkter d.vs. vissa för torr hy, and för fet hy osv eller får man välja sin hudtyp. Jag drar mig för att köpa en sån då jag fet hy och jag vill absolut inte använda produkter som inte passar min hy. T.ex. såna för torr hy. Jag kan ju bara se framför mig att minst hälften av alla produkter inte komma passa mig.
Jag kan inte komma på någon på rak arm där man får välja så sett, generellt sett brukar det nog återfinnas saker som man tänker sig ska vara okej för de flesta. Tex. så behöver ju torr hy också återfuktas. Sedan kommer det väl nästan alltid innehålla en eller flera produkter man inte vill ha, exempelvis hatar jag allt som har med brun-utan-sol att göra, och det brukar vara minst någon sådan produkt med. Jag har ganska specifika krav på vad jag vill använda i min ansiktshudvård, men jag är mer flexibel gällande kropp och smink, därför har jag tidigare valt kalendrar som innehåller alla tre alternativen för att maximera chansen att jag är nöjd med så mkt som möjligt. Sen har jag brukat ge bort det som inte intresserar mig alls. Sedan återfinns det ju märken som har egna kalendrar med sina egna produkter, är kanske större chans att man skulle gilla hela innehållet i en sådan, förutsatt att det är ens favoritmärke.
 
Hur funkar sån där beautykalendrar? Är det blandade produkter d.vs. vissa för torr hy, and för fet hy osv eller får man välja sin hudtyp. Jag drar mig för att köpa en sån då jag fet hy och jag vill absolut inte använda produkter som inte passar min hy. T.ex. såna för torr hy. Jag kan ju bara se framför mig att minst hälften av alla produkter inte komma passa mig.
Man får inte välja efter hudtyp, iaf ingen jag har hittat. En del gillar man, en del inte och chans att hitta nya favoriter.
 
Jag har hittat en kalender jag vill ha. Den kostar dock som minst 800 kr.. och måste bokas senast imorgon. Det är lite mycket pengar tror jag. Får sova på saken.
 
Såg att det finns en Friends/Vänner-kalender (tv-serien alltså), lät kul men gick bara att beställa på utländska sidor...
 
Är det någon som köpte Sense kalender förra året? Fanns bland annat på Lyko, Dollarstore och Gekås. Var ni nöjda i så fall?
Jag hittade den på Dollarstore idag. Köpte inte men grämer mig lite över den, jag missade förra årets. Vet bara inte om jag faktiskt kommer använda produkterna, jag försöker spara till Bodyshops och en Sense blir mest en bonus utöver det i så fall.
 
Efter lite velande har jag bestämt att jag inte ska köpa en beauty-kalender. Första året på lång tid så lite konstigt är det.
Troligen blir det istället en chokladkalender från Lindt. Nåt måste jag ju ha. 😜
 

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 742
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
889
Senast: Tonto
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
12 687
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp