Adventskalendertråden 2020

Haha ja, jag var otydlig, fick lämna amazonsidan för att leta på andra ställen och då blev det translate. Har också funderat på att göra egen, men det känns på nåt sätt inte lika kul?
Jag tycker egen är mycket roligare. Både att göra och att få! För två år sedan fick min sambo en med proteinbars, olika typer av chokladbars samt skraplotter. Använde en tom adventskalender från Lagerhaus med små pappersgranar som man fyllde. Blev mycket uppskattat!
 
Jag tycker egen är mycket roligare. Både att göra och att få! För två år sedan fick min sambo en med proteinbars, olika typer av chokladbars samt skraplotter. Använde en tom adventskalender från Lagerhaus med små pappersgranar som man fyllde. Blev mycket uppskattat!
Jag gjorde en lakritskalender till maken härom året, eftersom han tycker om lakrits men inte tål choklad. Jag hade roligt och han uppskattade det.
 
Nu har jag beställt chokladkalender. :d Det blev hos det lilla lokala företaget Johannas choklad. Jag vet redan att jag gillar majoriteten av deras praliner, så det kommer bli bra.
Så nu är frågan om jsg ska ha tekalender också eller nöja mig såhär.
 
Grötkalender som någon skrev om lät kul. Jag letade upp den men jäklar vilken prislapp! 700 spänn för 24 små byttor havregryn med lite smaksättning :eek: jag är för snål för sånt.

Jag hittade en kalender med små Astrid Lindgren-böcker idag så den kommer barnen få.

I år känns förresten som bra läge för kaffekalender, eftersom vi förmodligen fortsätter jobba hemifrån året ut
 
Jag är såå sugen på en från body shop! Men det blir nog en popcorn-kalender. Om de finns kvar när jag har velat färdigt dvs.. 😂
 
Grötkalender som någon skrev om lät kul. Jag letade upp den men jäklar vilken prislapp! 700 spänn för 24 små byttor havregryn med lite smaksättning :eek: jag är för snål för sånt.

Jag hittade en kalender med små Astrid Lindgren-böcker idag så den kommer barnen få.

I år känns förresten som bra läge för kaffekalender, eftersom vi förmodligen fortsätter jobba hemifrån året ut

558 inkl frakt :p

Men ja det är dyr gröt (men gooood, som en skål lösgodis, haha!)
 
Jag har köpt en whisky kalender till maken, tekalender åt mig självt, schleichkalender till yngsta barnet och till äldsta blir det sockkalender från Harry Potter med komplettering av en popcorn kalender ("bara" 12 paket strumpor, så dom andra 12 dagarna får hon popcorn och jag får resterande 12 popcorn öppningar, såklart 😁)
 
Jag har förbokat kalendern från Lookfantastic och kommer köpa Podcastkalendern om det sk böglyftet av Flashback Forever.
 
Det är en fysisk papperskalender som man köper och bakom varje lucka finns ett kortare avsnitt om den här flashbacktråden. Jag antar att det är nån form av qr-kod man ska skanna. Hur som helst, jag älskar podden och tror att kalendern kommer bli minst lika bra. :)
 
Nu har jag också förbokat en kalender från lookfantastic, och hoppas att den är så bra som recensionerna säger (om tidigare års då).

Har tidigare år suktat och funderat och velat efter en beautikalender, men det har alltid landat i att jag blivit för snål och till sist har de sålt slut, men i år känner jag lite som så att det knappast kommer bli speciellt mycket skoj och resor p.g.a. corona, så något litet "onödigt" måste man väl få muntra upp sig med.
 
Hur funkar sån där beautykalendrar? Är det blandade produkter d.vs. vissa för torr hy, and för fet hy osv eller får man välja sin hudtyp. Jag drar mig för att köpa en sån då jag fet hy och jag vill absolut inte använda produkter som inte passar min hy. T.ex. såna för torr hy. Jag kan ju bara se framför mig att minst hälften av alla produkter inte komma passa mig.
 

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 471
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
866
Senast: Tonto
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
11 998
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 357

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp