Äntligen sommarvärme!

Jag tycker det optimala är mellan 15-25 grader - just nu (närmare 30 där jag är) är det alldeles för varmt för mig :p Jag har dock svårt att vara still en hel dag utan att göra något, så det kan vara en viktig del till att jag inte gillar den här värmen - jag mår inte nödvändigtvis fysiskt dåligt men har inte lust/ork att ut och göra något fysiskt, vilket jag egentligen skulle vilja (så självklart är det imorgon småbalshöet ska levereras och bäras in... de lyckas nästan alltid pricka någon av årets varmaste dagar :p)
 
Blev inget bad idag var och tränade imorse och nu har jag varit på långpromenad. 3 timmar inklusive en paus på café med räksallad , fikade i ungefär 45 minuter. Precis kommit hem och ska dricka lite te nu och sen lägga mig på en filt ute i solen. ☀️😎

För mig kan det nästan inte bli för varmt har gått promenader i 35 graders värme i Spanien på vissa semestrar och njutit. Sen är jag en sån person som sover med duntäcke året runt om det inte är riktigt varmt och behöver be pm en extra filt på hotell utomlands även mitt i sommaren. Har fått lite konstiga blickar ibland.
 
Håller med! Jag behöver denna värme för att stå ut med resten av året! Det är nu kroppen och själen kan leva ordentligt, jag lever upp och orkar ta tag i allting.

Avskyr mörker och kyla, vill helst gå i ide från november till mars, den perioden lever man inte utan överlever bara. I min värld så är varje dag med snö en förstörd dag.
 
Till och med i fjällen är det sol och varmt just nu!
19 grader i morse, och mitt på dagen hade vi nog 26...
Lite väl varmt, men det blåser lite, så det är uthärdligt.
Förra helgen hade vi snö på fjälltopparna runt oss, så de svänger verkligen.
Och ja... jag bor på rätt ställe, ett fåtal dagar med sådan här värme, resten av sommaren är svalare. Jag gillar 15-18 grader, då mår jag som bäst. Hur som helst gillar jag övriga året bättre än sommaren. HÖSTEN är min bästa tid, och vårvintern... Det är därför jag bor här.
Jag tycker så synd om människor som bor på en plats som verkligen inte passar dom, och de längtar bort hela tiden. Så skulle jag inte orka ha det.

* Jenny *
 
Är jag ledig och kan gå i shorts och t-shirt kan jag stå ut med 22 grader. Det bygger på att det är svalt på nätterna så jag kan sova ordentligt.
När jag jobbar är 15 grader max. Uniform som klibbar fast på benen, svetten rinner i ansiktet, ännu sämre luft än vanligt inne på häktet osv.

Nu är det värst. Jag jobbar natt så behöver sova dagtid. Ingen höjdare i det här vädret :yuck:

Att vara på semester är en helt annan sak. Dels är det oftast AC inne på hotellet så jag kommer åtminstone ner i temperatur då. Dessutom är klädseln lättare och jag ägna mig åt att sola, bada, läsa och äta och dricka gott. En väldig skillnad mot att behöva jobba!
 
Är man ledig och kan klä sig hur man vill är det väl ok
Men är man tvungen att jobba i varma kläder i varma lokaler och sen sätta sig i en kokhet bil för att komma hem är det inte roligt
Så jag föreslår vi helt enkelt ger alla ledigt vid temperaturer över 25 grader ;)
 
Är man ledig och kan klä sig hur man vill är det väl ok
Men är man tvungen att jobba i varma kläder i varma lokaler och sen sätta sig i en kokhet bil för att komma hem är det inte roligt
Så jag föreslår vi helt enkelt ger alla ledigt vid temperaturer över 25 grader ;)
Håller med helt. Jag kan ha shorts i jobbet, men då kan jag inte stå på knä. Och solen kommer jag inte alltid undan i jobbet heller. Vore skönt att slippa jobba när det är för varmt.

Gillar värme men någon måtta får det gärna vara.
 
Det är helt obegripligt för mig att det finns människor som gillar sån värme O_o. Uppenbarligen väldigt många med tanke på alla solsemestrar. Jag mår fysiskt väldigt dåligt av värme och kan liksom inte fatta att andra verkar klara det så bra (ja, jag har fattat att många tvärtom mår dåligt av kyla).
Jo samma har. Även om jag föredrar höst och vinter av andra skäl också, så är det liksom inte en fråga om att gilla eller ogilla när det kommer till att jag inte fungerar i värmen. Är det illa kan jag behöva hjälpmedel till att gå (käpp) som jag inte behöver annars för hela min vänstersida brukar kunna börja "släpa". Upplever ofta känselbortfall i större utsträckning än annars, får ofta yrsel och vill det sig illa spyr jag. Sedan tar det flera timmar i svalka för att kunna återhämta sig något. Vågar ibland inte planera in saker, för att det är inte osannolikt att kroppen liksom tar slut om jag tex. är på stan och det är en ganska hjälplös tanke att man kanske inte kan ta sig hem själv. :o
 
Jo samma har. Även om jag föredrar höst och vinter av andra skäl också, så är det liksom inte en fråga om att gilla eller ogilla när det kommer till att jag inte fungerar i värmen. Är det illa kan jag behöva hjälpmedel till att gå (käpp) som jag inte behöver annars för hela min vänstersida brukar kunna börja "släpa". Upplever ofta känselbortfall i större utsträckning än annars, får ofta yrsel och vill det sig illa spyr jag. Sedan tar det flera timmar i svalka för att kunna återhämta sig något. Vågar ibland inte planera in saker, för att det är inte osannolikt att kroppen liksom tar slut om jag tex. är på stan och det är en ganska hjälplös tanke att man kanske inte kan ta sig hem själv. :o
Jag blir inte riktigt så dålig men känns som jag kommer svimma eller kräkas när det är som varmast. Och så blir jag så seg i både kropp och huvud. Har varit på gång upp på fjället i två dagar men har inte vågat för är orolig att det kommer bli för varmt och så är jag många km hemifrån/från bilen.
 
Jag tål inte värme bra öht. Alltså. Det fungerar ju att ligga stilla inomhus med fläkt eller i skugga utomhus, men bara en kort rastningsrunda med hundarna (i så mycket skugga som möjligt) får mig att bli riktigt äckligt svettig och vantrivas med allt.

Lika varmt ska det bli de kommande dagarna och tanken är att jag ska jobba. Fysiskt krävande jobb. Jag förstår inte hur det öht ska vara möjligt, framförallt inte eftersom arbetskläderna är betydligt varmare än den extremt svala klänning jag bor i nu.

Ska jag jobba vill jag ha 15, max 20 grader. Är jag ledig kan det gärna få vara ca 20 grader. Över 25 brukar bli jobbigt. Valpen verkar hålla med mig. Äldsta hunden gillar det här eländet.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår blev det mörkt, jag såg bara allt jag misslyckas med. Att ingen av mina vänner hör av sig till mig, att min familj mår dåligt och...
Svar
3
· Visningar
1 260
Senast: Bluefish
·
Äldre Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
12 323
Senast: Enya
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 376
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp