Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

Sv: Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

Via kontakter är det bästa. Och ta inte med hunden det första du gör, introducera den långsamt. ;)
 
Sv: Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

För mej är det häst/djurvanan som spelar stor roll. Är det någon bekants bekant som man vet och tycker har bra djurvett så skulle det inte göra något om hunden inte är hästvan. Huvudsaken är att hunden inte attakerar hästarna och man har hunden där för att lära ut lite hästvett ;)

En vän har ibland kommit ner och pysslat med mina hästar bara för att lära sig lite mer "hästvett" och för att umgås med hästarna. Hon gillar det väldigt mycket samtidigt som hon slipper ha pressen att rida.

Jag tycker jag har bra hästvett ^^ Saken är ju den att jag inte kan sitta och lova att hunden kommer funka, jag trorabsolut inte att hon skulle vara något problem när hon väl fått reglerna klara för sig då hon är van att hänga med överallt annars. Men lova det kan jag ju inte.
Jag är dessutom en benhård matte ;) Man gör som jag säger annars blir livet så tråkigt för då får man inte vara med längre :angel: Så jag skulle ju aldrig låta henne hållas med en massa trams, OM hon skulle attackera en häst(högst otroligt!)hade hon fått veta att hon levde. Och eftersom hon aldrig släpps lös på sånna ställen så är det ju i stort sett ett icke problem.
 
Sv: Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

Jag trodde inte det fanns "folk som dig". Jag skulle tycka det var ungefär hur bra som helst med en "stalltomte". Fast samtidigt har jag lite svårt att förstå varför man oavlönat skulle vilja göra 'skitjobbet' sådär?

Och det kanske är därför du får dåligt gensvar på annonserna, folk undrar vad haken är? Det skulle nog jag göra *erkänner* Just för att varför vill personen göra 'grovgörat' och "inte ens" ha som krav att rida/köra, vad är personen 'ute efter egentligen/ute efter i längden" liksom?

OBS att jag INTE påstår du ÄR ute efter minsta lilla, men jag skulle tänka så.

Nu har jag väl kanske för litet stall att "stalltomta" i, men bortsett från det så får se nu. Någon skulle alltså fullt frivilligt och utan ersättning borsta, promenera, motionsköra (shettis), städa (mocka gör jag helst själv), smörja utrustning och fixa stängsel/etc? Jag skulle alltså slippa alla tråkiga bitarna? Är det julafton idag? ;)

Hund skulle inte skrämma mig, under förutsättning att hunden gick ihop med min hund. Då skulle jag bara se det som en fördel, min hund fick lekkompis = en fördel till för mig! ;)

Skicka ett PM när du vill flytta in, gästrum finns. Och du får köra huuuur mycket shettis du vill, borsta och smörja och dona tills du själv lessnar, vara med och köra in ungponny och om bara hästen accepterar det och du är i rätt storlek får du motionsrida D-ponny med. Alla utom ungponnyn är 110% hundvana och utmärkta att stallträna hund på. Så när flyttar du hit? ;P
 
Sv: Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

Nej visst, första besöket behöver jag inte släpa med hunden. Men sen är det ju lika bra, jag måste kunna ha med hunden för annars funkar inte livet. Jag studerar heltid och ska jag lämna bort hunden även för att åka till stallet, ja då kan jag lika gärna omplacera henne... Så funkar inte hunden i stall då kan jag inte hålla på. Nu tror jag ju dock inte att hon skulle vara nåt problem bara hon lärt sig hur hon förväntas bete sig :) Men det vet ju inte andra...
 
Sv: Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

Jag trodde inte det fanns "folk som dig". Jag skulle tycka det var ungefär hur bra som helst med en "stalltomte". Fast samtidigt har jag lite svårt att förstå varför man oavlönat skulle vilja göra 'skitjobbet' sådär?

Och det kanske är därför du får dåligt gensvar på annonserna, folk undrar vad haken är? Det skulle nog jag göra *erkänner* Just för att varför vill personen göra 'grovgörat' och "inte ens" ha som krav att rida/köra, vad är personen 'ute efter egentligen/ute efter i längden" liksom?

OBS att jag INTE påstår du ÄR ute efter minsta lilla, men jag skulle tänka så.

Nu har jag väl kanske för litet stall att "stalltomta" i, men bortsett från det så får se nu. Någon skulle alltså fullt frivilligt och utan ersättning borsta, promenera, motionsköra (shettis), städa (mocka gör jag helst själv), smörja utrustning och fixa stängsel/etc? Jag skulle alltså slippa alla tråkiga bitarna? Är det julafton idag? ;)

Hund skulle inte skrämma mig, under förutsättning att hunden gick ihop med min hund. Då skulle jag bara se det som en fördel, min hund fick lekkompis = en fördel till för mig! ;)

Skicka ett PM när du vill flytta in, gästrum finns. Och du får köra huuuur mycket shettis du vill, borsta och smörja och dona tills du själv lessnar, vara med och köra in ungponny och om bara hästen accepterar det och du är i rätt storlek får du motionsrida D-ponny med. Alla utom ungponnyn är 110% hundvana och utmärkta att stallträna hund på. Så när flyttar du hit? ;P

Varför? För att jag mår så bra av att umgås med djur och då främst hästar! Jag är van att kroppsarbeta sedan jag var i 7 års åldern och att bara "drälla runt" hemma är inte nyttigt för mitt psyke. Jag mår bättre av att få arbeta med kroppen. Och allt kringjobb är himmelrike för mig!

Jag flyttar in om 1,5 år ungefär när jag är färdig med min utbildning;)
 
Sv: Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

Jo, jag har förstått det av tråden, men om jag innan den här tråden sett en annons hade jag nog undrat just varför. Och varför personen inte tar ett avlönat arbete som 'stall-alltiallo' istället. Så kanske därför annonsera inte hjälpt som sagt.

Du är välkommen där om 1½ år ;) Jag ska köpa en traktor tills dess med ;P
 
Sv: Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

ja som sagt; hamnar du i sthlm's området inom någon framtid så skicka ett pm =) Förstår inte att du inte fått bättre respons, för en sådan som du skulle vara guld värd! Kanske som Alexandra W skrev att man tror att du är för bra för att vara sann. Kanske kan be hästbekanta sprida att du finns till allt möjligt hästfolk. Hovslagare brukar ju vara bra "djungeltelegrafer".
 
Sv: Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

Jo, jag har tidigare sommarjobbat i ett av travstallen här och känner några som jobbar i andra. Men dom verkar ha fullt hus så att säga...:(

Har du kontaktat någon?

Jag lägger iaf min röst på att du ska kontakta några o kolla läget.
 
Sv: Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

Jag ser inga problem i en kopplad hund. Att jaga katter är ju inget konstigt. Det gör mina oxå om katten springer och då känner de ju varandra väl... ;)

Synd du inte bor nära mig!!
 
Sv: Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

Häromkring så vet jag ingen som har en "stalltomte".
ja förutom ridskolorna då ^^
Jag skulle älska att ha en sån människa i stallet men dom som vill greja i stallet vill ha betalt här där jag bor..
 
Sv: Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

varför personen inte tar ett avlönat arbete som 'stall-alltiallo' istället.

Det har en jättebra förklaring. För att om jag får betalt, då är det ett jobb och då blir det ett måste. Och jag funkar inte bra med "måsten". Så fort nåt blir ett "måste" tappar jag motivationen.

Jag vill ha möjligheten att komma ut och pyssla lite när jag får tid och lust, vilket kan bli 4 dagar ena veckan och 1 dag nästa vecka. Har jag lovat att göra nåt till en viss tidpunkt så ser jag ju såklart till att det blir gjort dock.

Men visst kan det vara så folk tänker.
 
Sv: Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

+squie

Jo jag har bett alla jag känner att höra med sina vänner och bekanta. Men det är dåligt med behovet just här där jag bor verkar det som. De flesta har redan stallarna fulla av tonårstjejer som glatt betalar för att få göra samma saker som jag erbjuder mig att göra gratis. Sen har de tjejerna inte samma erfarenhet som jag har men det behövs väl helt enkelt inte.
 
Sv: Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

Snor knappen lite då.

Då finns alltså behovet ännu runt om i landet. Bara inte just här där jag bor :cry:
 
Sv: Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

Att du vill ha hund med kanske gör det svårare. Jag hade gärna haft en "stalltomte" (har iofs men han hade nog blivit glad för avlösning haha) men jag vill helst inte ha hundar i stallet. Har katter och min ena häst tycker inte om hundar, inte ens vår egen hund.

Många gårdar har egna hundar och de kanske inte är så glada för främmande hundar? Det blir ganska stökigt i stallet om massa hundar springer omkring och om de inte känner hunden sedan innan och vet att den är så snäll och väluppfostrad som du säger så tror jag det kan påverka. Min erfarenhet är iaf att ALLA hundägare påstår att deras hundar är så snälla och lydiga, trots att max hälften har vad jag skulle kalla lydiga hundar. :p

Mitt tips är att du tar med hunden och helt enkelt åker till stall där du tror det kan finnas intresse och frågor om du kan hjälpa till. :)
 
Sv: Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

Hade du bott i min närhet hade du varit välkommen direkt!!! Saknar verkligen en stalltomte kombinerat med medryttare.
 
Sv: Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

Ja jag misstänker det också. Och jag har full förståelse för att folk tänker så för jag gör själv likadant. Jag har träffat så många hundar som är såååå snälla och väluppfostrade. Ändå hoppar dom upp på en och skitar ner och förstör kläderna, klättrar för att få slicka en i ansiktet och drar och sliter i kopplet. Hua mig:crazy:

Jag ska göra ett försök till med mina kontakter+annonsering sen ger jag upp. Då får jag vara utan hästar till den dagen jag kan skaffa en egen liten hästgård :angel:
 
Sv: Är ingen intresserad av att ha en "stalltomte" längre?

en sak som slog mig, finns det någon ridskola i närheten så kan du kanske bli skötare på en ridskole-häst? Vet att det oftast är stallungdomar som sköter men på min gamla ridskola så är det en hel del vuxna som har en sköthäst de pysslar med ett par dagar i veckan. - Dessutom så hamnar man på ett ställe där man ofta är välkommen att hjälpa till med allt möjligt!
 

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 152
Senast: AbCdE
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 211
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
12 193
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 777
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp