Bukefalos 28 år!

Är jag en hycklare? Dilemma.

Många röstar på sd för de är rädda också, inte alls alla som är rasister. rädsla ligger bakom mycket i världen !
 
Det jag tror att jag skulle göra i den här situationen är att plocka bort mannen som vän på facebook. Det är inget som säger att alla i ens bekantskapskrets måste finnas med där osv. Frågar mannen varför, ja då är det bara att förklara läget, att det som skrivs inte är av intresse och inget som är trevligt att få upp i nyhetsflödet på sidan.

Därefter fortsätta umgås med människorna, så länge de är fortsatt trevliga. Sedan skadar det ju aldrig att diskutera samhällsfrågor osv med barnen. För något år sedan hörde jag på pendeltåget två föräldrar som satt och pratade om politik och kärnkraftverk med sitt pyttelilla barn, tvivlar på att barnet ens hade börjat skolan. Det gick utmärkt och ungen var utan tvekan betydligt mer kunnig än flera vuxna i min bekantskapskrets.
 
jag vill inte heller förstöra dotterns chans till kompisar som bor nära.
Något du kan ha i åtanke är att andra grannar med all säkerhet är medvetna om de här människornas partisympatier eftersom de flaggar så öppet med det; vilket då reflekteras på deras umgänge, dvs er. Det kan i sin tur påverka era möjligheter att lära känna de andra.

Avstånd är ett lika dåligt urvalskriterie för vänner som för partners.
 
Jag tar den konflikten var än jag ser den.
Och klargör noga min politiska ståndpunkt.
SD-sympatisörer brukar dumpa mig.
Jag är mycket tydlig med att jag inte accepterar rasistiska åsikter eller respekterar politiker som inte kan räkna.
De brukar inte gilla det.

Jag med!
Jag kan inte låta bli att ta diskussionen. Jag kan inte låta bli att fråga om de tror på en med namnet Kjell Critik. Jag kan inte låta bli att berätta om rasistsajterna och vad de egentligen håller på med. Vissa tar faktiskt lite reson andra dumpar mig
 
Menar du (och några till) att en persons politiska uppfattning gör att ni inte kan se att personen som har "fel" politiska åsikter kan ha andra goda sidor?
Jag klarar rent psykiskt inte av tanken på att umgås med en person som delar de värderingar som SD står för, så för mig är det omöjligt att umgås med en sådan.
 
Nej dem skulle jag kalla för oupplysta idioter.
Då de inte har fattat vad de egentligen har röstat på.
Och så skulle jag rekommendera dem att läsa på om hur Hitler tog över Tyskland.

Ohh, vad detta är viktigt!!

Det var exakt så här det gick till. Partiet röstades in, normaliserades och tog makten. Lär av vår historia.

Hur många tror ni inte sa precis som så att man ska låta folk tycka som de vill bara de inte pådyvlade sin åsikt (olika människovärde)? Hur många tror ni inte satt och vinade med sina grannar som sedan visade sig vara dem som anmälde dig som åsiktsavvisande? Var hamnade du om du sympatiserade med judarna (invandrarna, muslimerna, välj själv)?

Att vara av ett annat parti, vilket som helst på skalan annars, är knappast jämförbart.

Jag kan säga med sanning att jag själv, som haft morföräldrar som upplevt just Hitlers väg från "vanligt" parti till en av andra världskrigets största förbrytare, är uppriktigt rädd så jag håller på att skita i brallan.
 
Rädda för vad?

Jag tror att de flesta som röstar på SD inte har en jävla aning om vad SD står för mer än flosklerna om att invadringen tar alla pengar som borde gått till hederliga svenskar
Precis , jag tror många som röstar på sd tror så. faktiskt, är vad jag tror, tror inte de flesta är fullbordade rasister alls.
 
Precis , jag tror många som röstar på sd tror så. faktiskt, är vad jag tror, tror inte de flesta är fullbordade rasister alls.

Vad är skillnaden?

Om man anser att någon människa är mer värd än en annan pga sitt ursprung, i detta fall hederlig svensk vs invandrare ÄR man rasist i min bok. Eller menar du att de bara är lite främlingsfientliga eller kanske bara vill hjälpa våra egna först. Igen - det är rasism att inte värna om allas lika värde
 
Rädda för vad?

Jag tror att de flesta som röstar på SD inte har en jävla aning om vad SD står för mer än flosklerna om att invadringen tar alla pengar som borde gått till hederliga svenskar
Många kanske även röstade på SD för det var "inne" eller något, lite som nyhetens behag möjligen? :meh:

Det enda jag tänkt med SD är att de skulle kunna röra om i grytan kallad riksdagen och få dom andra partierna att börja diskutera andra saker och inte snöa in sig på ett spår. I slutänden är det inte ett parti som styr, eller åtminstone jag hoppas inte det utan att de diskuterar gemensamt och kommer fram till dom bästa lösningarna. Såklart kan inte allt lösas på en dag, men kanske har hjulet kommit i rullning och det ska bli intressant att se vad som händer vid nästa val.
 
Nej dem skulle jag kalla för oupplysta idioter.
Då de inte har fattat vad de egentligen har röstat på.
Och så skulle jag rekommendera dem att läsa på om hur Hitler tog över Tyskland.
Dom som röstar på S skulle jag kalla oupplysta idioter. De fattar inte alls vad dom röstar på. Sedan skulle jag rekommendera dom att läsa på om hur Sossestyret tvångsteriliserade människor i vårt land. Än idag pågår dessa rättsprocesser
 
Många kanske även röstade på SD för det var "inne" eller något, lite som nyhetens behag möjligen? :meh:

Det enda jag tänkt med SD är att de skulle kunna röra om i grytan kallad riksdagen och få dom andra partierna att börja diskutera andra saker och inte snöa in sig på ett spår. I slutänden är det inte ett parti som styr, eller åtminstone jag hoppas inte det utan att de diskuterar gemensamt och kommer fram till dom bästa lösningarna. Såklart kan inte allt lösas på en dag, men kanske har hjulet kommit i rullning och det ska bli intressant att se vad som händer vid nästa val.

Röra om i grytan på vilket sätt?
Och vad menar du med att andra partier snöat in på ett spår? Det enda partiet som snöat in på ett spår är SD.
 
Röra om i grytan på vilket sätt?
Och vad menar du med att andra partier snöat in på ett spår? Det enda partiet som snöat in på ett spår är SD.
Ja, när man rör om i grytan så kommer det in nya frågeställningar och tänk, ibland på gott och ibland på ont.
Innan SD kom in i bilden upplevde jag inte att riksdagen vågade ta tag i vissa frågeställningar, vilket i sin tur troligen resluterade i att SD kom in i bilden.
Oavsett vilket ska det bli intressant att se hur nästa val kommer bli.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 129
Senast: Juli0a
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 108
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 560
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 094
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp