Agrias nya villkor skrämmer mig

Sv: Agrias nya villkor skrämmer mig

Jag trådkapar lite, har inte läst hela tråden ännu, så jag ber om ursäkt om frågan redan kommit upp.

Hur blir det nu egentligen om man redan har hund försäkrat hos Agria? Påverkas ens försäkring av dessa ändringar eller gäller det bara nytecknade försäkringar?

Jag tänker då mest på att om man har Agria X-tra plus = 60.000kr/vet.vård blir dessa nu 50.000kr?! :eek::mad:
 
Senast ändrad:
Sv: Agrias nya villkor skrämmer mig

Är inte veterinärerna som skriver ut vad det kostar. De skriver vad de gjort sen tar de i receptionen hand om resten. Veterinären sätter inte priserna, det gör de som äger kliniken.
O de flesta som äger vetkliniker är veterinärer, o även om de skulle ägas av bolag så sitter det vettar i styrelserna, o oavsett så har var o en som deltar i försäkringsbedrägeri ett personligt ansvar o legitimerad personal har ett ansvar som övergår andras.
 
Sv: Agrias nya villkor skrämmer mig

Jag trådkapar lite, har inte läst hela tråden ännu, så jag ber om ursäkt om frågan redan kommit upp.

Hur blir det nu egentligen om man redan har hund försäkrat hos Agria? Påverkas ens försäkring av dessa ändringar eller gäller det bara nytecknade försäkringar?

Jag tänker då mest på att om man har Agria X-tra plus = 60.000kr/vet.vård blir dessa nu 50.000kr?! :eek::mad:

De påverkas från första årsförfallo du har efter 1 april. I mitt fall t ex som har årsförfallo 1 augusti, så kommer de nya villkoren börja gälla från 1 augusti. I mitt fall innebär det en sänkning av årsbeloppet, en höjning av självriskprocenten samt då de inskränkningar - och förbättringar - som redan diskuterats.

ALLA berörs alltså, förr eller senare. De som berörs allra senast är de med årsförfallo 1 mars, de berörs 1 mars 2010, men efter det har ALLA försäkringar ändrats till de nya villkoren.
 
Sv: Agrias nya villkor skrämmer mig

Det finns faktiskt lagstiftning om förhållandet mellan inbetalda premier o utbetalda ersättningar.
PL
 
Sv: Agrias nya villkor skrämmer mig

Jag tog bort den sista BCn, nr 6 i raden, i Augusti pga Malignt Lymfom.
Eftersom jag vare sig har nöt eller får längre så bytta jag ras o har numera en Berger des Pyrénées à face rase.

Vill du veta något annat så förväntar jag mig en hövlig fråga o inte spydigheter.
 
Sv: Agrias nya villkor skrämmer mig

Kanske att jag tycker du snackar skit.
Undrar fortvarande vad du har för vallhundar o hur mkt får.
PL

Vad går du på egentligen?:confused::crazy:


Du var en gång i tiden trevlig,
men på sista tiden har dina inlägg varit fruktansvärt spydiga och nedlåtande. :mad:
 
Sv: Agrias nya villkor skrämmer mig

*KL*

Nu har jag tagit mig tid att läsa igenom Agrias nya villkor. Och jag tycker att endel är bra, medans annat är skit. Jag undrar tex. över kastrering av tik? Det står att det kan bli oväntade kostnader, med jour osv. men att mindre än 1% av deras kunder överstiger 15.000 i kostnader. Jag har då aldrig hört om en tik som åkt in för akut livmodersinflammation som hamnat UNDER den siffran :crazy:

Och stackars den ynka procenten som faktiskt får sin tik akut sjuk i livmodersinflammation under en långhelg?

Sedan står det att tikar löper större skaderisk än hanarna. Vad, förutom det jag nämnt innan kan passa in här?

Och varför löper hankatter större risk än honkatter? Är det för att dom går längre bort och raggar flickor?
 
Sv: Agrias nya villkor skrämmer mig

nog är de allt veterinärklinikerna som trissar upp priserna och tar hutlöst betalt för att de vet att djurägare betalar vad som helst, de försöker mjölka försäkringsbolaget så att de måste göra ändringar i avtalen så att veterinärkliniken inteutnyttjar hundägaren..
Ett litet exempet jag veterinärbesiktade 2 kattungar: kliniken ville ha 600kr/katt dvs 1200kr. Först skulle ja få lite rabatt och skulle BARA behöva betala 400kr/st (800kr tillsammans). Ja uttryckte de att de var dyrt och fick ännu mer rabatt 300kr/st(600kr för båda) De är ändå 50% på de första priset..detta skulle de aldrig göra om de förlorade på de
 
Sv: Agrias nya villkor skrämmer mig

ja jag kan ju säga att jag är glad för att min tik redan är kastrerad. hon fick pyo på en alldeles normal dag och slutnotan hamnade ändå på 17 000...
 
Sv: Agrias nya villkor skrämmer mig

*KL*

Nu har jag tagit mig tid att läsa igenom Agrias nya villkor. Och jag tycker att endel är bra, medans annat är skit. Jag undrar tex. över kastrering av tik? Det står att det kan bli oväntade kostnader, med jour osv. men att mindre än 1% av deras kunder överstiger 15.000 i kostnader. Jag har då aldrig hört om en tik som åkt in för akut livmodersinflammation som hamnat UNDER den siffran :crazy:

Och stackars den ynka procenten som faktiskt får sin tik akut sjuk i livmodersinflammation under en långhelg?

Sedan står det att tikar löper större skaderisk än hanarna. Vad, förutom det jag nämnt innan kan passa in här?

Och varför löper hankatter större risk än honkatter? Är det för att dom går längre bort och raggar flickor?

All akuta pyotikar i familjen, på vardag som oppats på dagtid, som legat under 15 000 kr. MEN, då har samtliga de kommit in i hyfsad tid, livmodern har inte varit påväg att spricka, de har mått förhållandevis bra och man har kunnat operera direkt utan att behöva stabilisera etc. Och de har gått hem samma dag. Vilket har gått bra, men vilket är en extra risk.

Dock så vet jag flera som gått över, både på vardag och absolut på helg, så jag tycker det är mkt snålt tilltaget jag med.

Hankatter slåss. Okastrerade, utelevande hankatter är alldeles hopplösa på att slåss. Men då skulle ju de kastrerade hankatterna få honkattspremie när de är kastrerade kan man tycka. Sen undrar jag hur många som eg har utegående, okastrerad hankatt som ens bryr sig om att försäkra? Bryr man sig inte om att kastrera bryr man sig sällan om att försäkra liksom. Få hankatter som lever som sällskap som innekatter är okastrerade dessutom (då de gärna revirpinkar). Vad är då kvar, avelskatterna? DE skadar sig knappast mer än honorna.

Så då skulle de hellre satt en högre premie för helt eller delvis utelevande katter kan jag tycka, och en extrahög då för okastrerade, helt eller delvis utelevande katter - oavsett kön.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka! Min häst gjorde sig akut illa i benet när han var ute i hagen och har sedan i...
20 21 22
Svar
432
· Visningar
37 560
I
Hästmänniskan Just nu är jag riktigt förbannad på Agria. Idag veterinärbesiktigades min 2 åring då han skulle ha sålts och åkt till sin nya ägare...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 704
Senast: Blomskan
·
Ekonomi & Juridik Fick tips av en person att Agrias nya villkor som ska börja gälla ligger på hemsidan. Och de har ju försämrat KRAFTIGT, och jag begriper...
12 13 14
Svar
262
· Visningar
30 971
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp