Bukefalos 28 år!

Akutmottagning och vad den är till för (Utbruten från Akut eller inte?)

Fast har verkligen inte alla VC vissa öppningar för sådana saker som är brådskande men inte "akutviktiga". Snabbt sy ett sår till exempel?
Jag har hoppat in till VC flera gånger utan att ringa innan: en gång efter ett hundbett jag inte pallade att rengöra och tejpa själv, en annan efter att jag slagit upp knät och behövde sys, en tredje med brutna fingrar (då skickades jag vidare till akuten.) Det har aldrig varit något problem att få träffa en sjuksköterska.
Sådant finns inte här, dom har akuttider men då är det om man haft tur och kommit fram på morgonen. Att sy osv på vc har jag aldrig varit med om att dom gjort faktiskt.
 
Vårdcentralerna har avsatta tider för sådant som inte kan vänta till dagen efter. Får du vänta i flera veckor så är det inte tillräckligt akut för att få en tid samma dag eller de närmaste dagarna.
Det förutsätter väl att dom svarar när man ringer? Här kan man inte gå till en vc och sätta sig i väntrummet och tro att man får komma in.
 
Hc här har ett visst antal "akuttider" per dag för sånt som behöver kikas på helst samma dag, men som inte hör hemma på akuten.
I teorin har de det här också, men relativt ofta så är de borta när telefontider börjar.
Sen finns de där problemen som inte är akuta så att man behöver träffa läkaren på VC samma dag, men inom en snar framtid och det finns inte alls.
Det var en fars innan vi fick komma till öron/näsa/hals med dottern. Hon skulle få tandställning men tandläkaren var bekymrad över att hon var trång i gommen och näsan. Men tandläkaren får inte skicka remiss till ÖNH utan vi var tvungna att gå genom VC. Eftersom det inte var akut fick vi vänta tre månader på tid, in till läkaren, berättar vad tandläkaren har sagt, läkaren tittar på dottern 1 minut och konstaterar att hen kan inte säga men har tandläkaren sagt det så är det bäst att vi får en remiss. 🙄 Sen ytterligare 3 mån väntan på att komma till ÖNH, kommer dit, de konstaterade att hon hade stora polyper och bokar en operationstid 3 månader längre fram. Sen fick vi vänta på ny tid hos specialisttandläkaren så det tog ett år för att ens komma igång med tandställning. 🙄
 
Ja men nu borde det inte vara enklare. Primärvården borde fungera!
Det är mycket som borde fungera.
Patienter kan börja komma på sina bokade tider också, vi behöver inte lägga all skuld på politiker faktiskt. De bär en stor skuld i att det inte funkar, men patienter är inte oskyldiga. Patienter kan avboka sina bokade tider i tid när de faktiskt kan. Hastigt uppkomna sjukdomar kan ingen rå för, men folk glömmer eller struntar i sina tider lite väl ofta. Tydligen behöver man inte vara speciellt gammal för att vara hemskt glömsk.

Blir man inte bra bemött på sin vårdcentral så ska det lyftas, gör rösten hörd. Klaga sakligt. Byt vårdcentral om möjligt om det är för många patienter än de kan ta hand om, åk till kvälls och helgmottagning. Ring vårdcentral i tid. Men åk inte till akuten för att vårdcentralen är jobbig att nå och det är lättare att besöka akuten. Förändra saker kan man göra genom att klaga på det som inte bra, på det som inte fungerar osv, att bara bege sig till akuten är ingen lösning utan skapar bara problem för personalen där.
 
När jag behövt åka själv till akuten har jag inte vågat. En gång med krosskada på fingret och kraftig blödning som behövt sys, (rädd att det skulle göra mer ont) och två gånger med fruktansvärd buksmärta. Kunde inte röra mig och ville inte ställa till en scen och ringa ambulans. Det gick över men smärtlindring hade varit rätt gött 😌
 
Vad är det du inte förstår?

Om man just somnat efter en i stort sett sömnlös natt, är det långt ifrån säkert att man ens reagerar på att en väckarklocka ringer.
Har du aldrig varit med om den situationen, så har du nog aldrig varit ordentligt sjuk.

Alla har dessutom inte jobb som kräver att man går upp tidigt på morgonen. Man kan ha ett eftermiddags- kvällsjobb, och då sover man antagligen kl 7.30.

Det är orimligt, att det ska vara omöjligt att nå primärvården i en kommun, efter kl 07.30.

Det måste vara möjligt, att inse att man är sjuk, eller skadad, efter den tidpunkten och nå kontakt med vården, för att boka en tid eller få rådgivning via telefon.

Tiden behöver inte vara samma dag i många fall.

Hur denna vårdcentral fungerar, med telefontider, är ett exempel på usel fungerande primärvård, som i sig ökar belastningen i onödan på akuten.
Fungerar inte 1177 det som förr hette Mina Vårdkontakter? Där är många olika sätt för människor att nå vården på. Tidsbokning, av- och ombokning av tider, be att bli kontaktad, förnya recept och några till. Undrar om inte rådgivning är ett av exemplen som finns där?

Men faktum är att jag ändå inte håller med dig, även om man är så pass sjuk att man inte sovit på natten så får man hålla sig uppe eller sätta larm- mer än ett i så fall, så att man kommer upp i tid och kan ringa i tid till sin vårdcentral. Om man nu behöver komma samma dag och vill ha en akuttid där alltså. Det ÄR ju så det fungerar. Behöver du inte tid samma dag är Mina Vårdkontakter en utmärkt tjänst om man inte kan ringa när vårdcentralen vill att man ringer. Jag har varit så sjuk, precis så sjuk och mer än en gång. Vad i all sin dar är alternativet liksom?
 
Jag tycker nog att det finns en risk med att vara FÖR försiktig med att åka till akuten. Pappas symptom på hjärtinfarkt var t ex inte stark smärta i bröstet utan illamående, kallsvettningar och en akut svaghetskänsla. Att han valde att åka in var för att bussen som passerade sjukhuset kom först till hållplatsen. Annars hade han nog åkt hem och möjligen hade det kunnat gå riktigt illa.

Jag har varit inne flera gånger, onödigast var nog när jag åkte på kristallsjukan. Men när man vaknar mitt i natten och hela världen är upp och ner, och ögonen spattar runt (nystagmus), då är man inte så himla kaxig längre. Jag har inte en enda gång fått höra att det har varit onödigt, utan de verkar ha tyckt att besöken var rimliga även om jag inte varit nära döden.
Fast egentligen är det inte de patienter som är lite osäkra på "är det här något för akuten eller något för vårdcentralen" som är problemet. De som tar plats är just de som använder akuten som en vårdcentral och vet om att de gör det. De som tycker att de har RÄTT att göra det. För att vårdcentralerna är jobbiga att nå, akuten ligger närmare, det är enklare att åka till akuten, man får inga tider samma dag eller dagen efter på vårdcentralen och andra anledningar som finns.

Det är ibland svårt att avgöra vad som är akut och vad som inte är det, var ska man vända sig liksom? Min ena son skar sig i fingret i skolan en gång och vi tog honom till vårdcentralen (inte ens den vi tillhörde utan närmaste) och där skickades vi tyvärr vidare till akuten för läkaren var osäker på om senan skadats eller något liknande. Skitdrygt, men bara att åka vidare liksom.
Men jag tror det hade blivit lite lättare på akuten om alla de som inte hör hemma där hade vänt sig till rätt ställe från början istället. De som är osäkra tar ju inte så stor plats egentligen.
 
Fungerar inte 1177 det som förr hette Mina Vårdkontakter? Där är många olika sätt för människor att nå vården på. Tidsbokning, av- och ombokning av tider, be att bli kontaktad, förnya recept och några till. Undrar om inte rådgivning är ett av exemplen som finns där?

Men faktum är att jag ändå inte håller med dig, även om man är så pass sjuk att man inte sovit på natten så får man hålla sig uppe eller sätta larm- mer än ett i så fall, så att man kommer upp i tid och kan ringa i tid till sin vårdcentral. Om man nu behöver komma samma dag och vill ha en akuttid där alltså. Det ÄR ju så det fungerar. Behöver du inte tid samma dag är Mina Vårdkontakter en utmärkt tjänst om man inte kan ringa när vårdcentralen vill att man ringer. Jag har varit så sjuk, precis så sjuk och mer än en gång. Vad i all sin dar är alternativet liksom?

Jag gillar inte den attityden, "ta dig i kragen och ställ en klocka och vakna"
Det funkar inte på alla alltid, sorry.
Och den som sjuknar eller skadar sig kl 11.00, hur ska den agera tycker du?
Den attityden är väldigt främmande för mig, det finns folk som t.ex. har kroniska problem, som t.ex. innefattar smärttillstånd med åtföljande sömnproblem, eller andra som har jätteproblem med att vakna, bl.a. folk med depression.

Ibland inser man inte riktigt hur man mår förrän efter flera timmar av dagen, och då går det heller inte att ringa.

Folk är olika, och att det i praktiken på just den vårdcentralen endast finns en timmes fönster för att ringa, trots modern teknik, handlar om de grava organisatoriska problem som finns på just den enheten.

Man kan också ägna sig åt att ifrågasätta, varför i helvete telefontiden ska starta redan kl 6.30?
Varför inte kl 08.00? Eller kanske kl 15.00, för att planera "nästa dag"?

Egentligen, med teleQ, så gäller telefontiden hela arbetsdagen för den aktuella VC.
Det är bara det att det inte "finns några återuppringningstider" kvar, efter ca 1 timmes öppettid.

Man når alltså inte kontakt. Via 1177, så kan man i bästa fall boka jourtider, om det är det man behöver.

Mina vårdkontakter, fungerar bara för ombokningar av pågående ärenden på den aktuella vårdcentralen, trots att det ska fungera att söka för nybesök.
Man får helt enkelt ingen återkoppling inom rimlig tid.

Även förnyelse av recept verkar försvinna någonstans i cyberspace...
 
Fungerar inte 1177 det som förr hette Mina Vårdkontakter? Där är många olika sätt för människor att nå vården på. Tidsbokning, av- och ombokning av tider, be att bli kontaktad, förnya recept och några till. Undrar om inte rådgivning är ett av exemplen som finns där?

Men faktum är att jag ändå inte håller med dig, även om man är så pass sjuk att man inte sovit på natten så får man hålla sig uppe eller sätta larm- mer än ett i så fall, så att man kommer upp i tid och kan ringa i tid till sin vårdcentral. Om man nu behöver komma samma dag och vill ha en akuttid där alltså. Det ÄR ju så det fungerar. Behöver du inte tid samma dag är Mina Vårdkontakter en utmärkt tjänst om man inte kan ringa när vårdcentralen vill att man ringer. Jag har varit så sjuk, precis så sjuk och mer än en gång. Vad i all sin dar är alternativet liksom?
Precis är det viktigt att få en tid samma dag så får man ställa klockan. Sedan kan man bli sjuk senare på dagen men kan det vänta till morgondagen så får det vänta. Det är ett stort problem med att patienter uteblir. Det kostar vården mycket pengar och andra får vänta på vård. Att det är svårt att få en tid beror ju på det höga trycket.
 
Byta vc eller göra ett snabbesök på nämnda vc kanske funkar om man bor i storstadsområden, men är inte realistiskt för dom flesta svenskar. Låter mest som en Stockholmare som råder en västerbottning att ta buss/tunnelbana.
Nu kanske hela Skåne kan räknas som storstadsområde? För trots att jag bor på en ort med endast en vårdcentral och har nästa vårdcentral 1,5 mil bort, kvälls-och helgmottagningen 2,5 mil bort och akuten 3 mil bort så anser jag att jag har möjlighet att byta vårdcentral. Vill jag inte ha den som ligger 1,5 mil bort får jag ta en av de som ligger 2,5 mil bort från där jag bor. Och ja, tanken är väldigt aktuell för mig eftersom jag inte trivs med vårdcentralen jag har. Jag har dock full förståelse för att det är svårare för en norrlänning att byta vårdcentral, men det är ju inte riktigt där uppe som problemen med många människor på akuten finns.

Faktum är, det är inte i storstadsregionerna som väntetiderna på akuten är kortast utan det är norrut i landet, i de så kallade glesare landskapen med längre avstånd till allt. Det är i storstadsregionerna det finns flera vårdcentraler att välja mellan och också där som trycket på akuterna är som högst. Människor väljer hellre att ta sig till akuten framför att byta sin vårdcentral till en lite längre bort.

Och med snabbesök menar jag
-du får en tid på vårdcentralen
-du går på ditt besök, tar inte många minuter
- du går hem och slipper vänta i TIMMAR som du gör på akuten.
 
Mina vårdkontakter, fungerar bara för ombokningar av pågående ärenden på den aktuella vårdcentralen, trots att det ska fungera att söka för nybesök.
Man får helt enkelt ingen återkoppling inom rimlig tid.
En anledning kan vara att ärendets prioritering. Den som vill ha den snabbaste tiden är inte alltid den som behöver den snabbaste tiden. När man fått en tid och vill boka om så har man ju redan fått en tid.
 
I teorin har de det här också, men relativt ofta så är de borta när telefontider börjar.
Sen finns de där problemen som inte är akuta så att man behöver träffa läkaren på VC samma dag, men inom en snar framtid och det finns inte alls.
Det var en fars innan vi fick komma till öron/näsa/hals med dottern. Hon skulle få tandställning men tandläkaren var bekymrad över att hon var trång i gommen och näsan. Men tandläkaren får inte skicka remiss till ÖNH utan vi var tvungna att gå genom VC. Eftersom det inte var akut fick vi vänta tre månader på tid, in till läkaren, berättar vad tandläkaren har sagt, läkaren tittar på dottern 1 minut och konstaterar att hen kan inte säga men har tandläkaren sagt det så är det bäst att vi får en remiss. 🙄 Sen ytterligare 3 mån väntan på att komma till ÖNH, kommer dit, de konstaterade att hon hade stora polyper och bokar en operationstid 3 månader längre fram. Sen fick vi vänta på ny tid hos specialisttandläkaren så det tog ett år för att ens komma igång med tandställning. 🙄
Det där känner jag igen. Jag ville till hud på sjukhuset flr min vitaligo. Det innebar först sjuksköterska, sen vänta en månad på läkartid eftersom det inte ansågs sim akut vilket sen ledde till remis till hud. På hud skulle det vara 3 månaders väntetid det var närmare 6 månader, när jag äntligen fick en tid så ställde dom in besöket pågrund av kommer inte ihåg vad å gav mig en ny tid ett par veckor senare.
För min del så den där läkartiden var helt onödigt och onödig tidsåtgång både för mig å vc. Fick desutom dumma frågor enligt mig om hur stor % av min kropp som vitaligon var utspridd på. Jadu då får du nog räkna kände jag. Jag har fläckar över hela kroppen i varierande storlekar från foten till ansiktet. Inte lättaste att räkna själv när det är ställen som är svåra att se.
 
Jag gillar inte den attityden, "ta dig i kragen och ställ en klocka och vakna"
Det funkar inte på alla alltid, sorry.
Och den som sjuknar eller skadar sig kl 11.00, hur ska den agera tycker du?
Den attityden är väldigt främmande för mig, det finns folk som t.ex. har kroniska problem, som t.ex. innefattar smärttillstånd med åtföljande sömnproblem, eller andra som har jätteproblem med att vakna, bl.a. folk med depression.

Ibland inser man inte riktigt hur man mår förrän efter flera timmar av dagen, och då går det heller inte att ringa.

Folk är olika, och att det i praktiken på just den vårdcentralen endast finns en timmes fönster för att ringa, trots modern teknik, handlar om de grava organisatoriska problem som finns på just den enheten.

Man kan också ägna sig åt att ifrågasätta, varför i helvete telefontiden ska starta redan kl 6.30?
Varför inte kl 08.00? Eller kanske kl 15.00, för att planera "nästa dag"?

Egentligen, med teleQ, så gäller telefontiden hela arbetsdagen för den aktuella VC.
Det är bara det att det inte "finns några återuppringningstider" kvar, efter ca 1 timmes öppettid.

Man når alltså inte kontakt. Via 1177, så kan man i bästa fall boka jourtider, om det är det man behöver.

Mina vårdkontakter, fungerar bara för ombokningar av pågående ärenden på den aktuella vårdcentralen, trots att det ska fungera att söka för nybesök.
Man får helt enkelt ingen återkoppling inom rimlig tid.

Även förnyelse av recept verkar försvinna någonstans i cyberspace...
Det är svårt att få en vårdcentral att fungera eftersom det finns så många människor som måste jobba där. Ska man tillgodose alla människors behov under hela dygnet hela tiden på alla vårdcentraler så blir det svårt eftersom vi inte har tillräckligt med vårdpersonal eller för all del administrativ personal. Det är bara att beklaga att du inte har en vårdcentral som fungerar för dig, Mitt råd står fast. Klaga sakligt på telefonsystemet. Och byt om det inte blir någon ändring. Alla vårdcentraler är inte som din.

Och jo, jag tycker att man får ställa sin klocka om vårdcentralen har en tid man måste ringa på. Jag avskyr också telefontider, det är så gräsligt störigt i mitt liv, och jag är lika glad varje gång jag ringer min tandläkare som INTE har telefontid, men det finns faktiskt inget att göra åt det mer än att påpeka och klaga och försöka få en förändring på tiderna om de nu är väldigt märkliga. Det finns mycket i vården som inte fungerar, mycket som hade fungerat bättre om sjukvården fått mer pengar och resurser för att förändra, men också kan förändring ske om man klagar och påpekar saker som faktiskt inte funkar. Såvida du inte är ensam om att uppleva att din vårdcentral inte fungerar bra.
Är det så att du själv inte kan ringa så kan du be en anhörig eller vän ringa åt dig. Det funkar, så vida vårdcentralen vet om att du har givit ditt godkännande. Jag har det nämligen så till min vårdcentral. eftersom jag är hörselskadad och alla telefonsystem som olika myndigheter och sjukvården har är ofantligt jobbiga för mig. Hör jag inte vad som sägs kan jag inte be systemet säga det igen utan får lägga på och ringa upp igen. Alternativet är något som händer ofta ofta... jag knappar in telefon- eller personnummer och det går för långsamt enligt telefonsystemet och det blir alldeles tyst i luren eller så läggs det på helt enkelt. Jag hatar att ringa, ber gärna andra eller använder Mina vårdkontakter så långt det går.

Skadar du dig på dagen kan du ta dig till din vårdcentral akut. Det är så jag själv har gjort en gång och så jag gjorde med min son skadade sig en dag i skolan. De tar emot sådana besök som är akuta, men inte akuta så att man måste gå till akuten. Jag fick mitt sår sytt på vårdcentralen och sonen bedömdes och skickades vidare till akuten istället för att sys. Blir du sjuk får du väl ringa dagen efter för en akuttid alternativ kvälls- och helgmottagning som brukar öppna när vårdcentralen stänger vid runt 17 tiden.

Du kan inte ha en telefontid som öppnar kl 15 för att planera nästa dag. Akuttider för dagen måste starta samma morgon, de får inte bokas dagen före. Mottagningstider bokas, men inte akuttiderna, de bokas bara samma dag. Kan du bara ringa din vårdcentrale en timme om dagen är det fel på telefonsystemet och det får du ta upp med dem. Är ni så få som är listade där att det bara räcker med en timme om dagen?

Har du inte "kontakta mig" i Mina Vårdkontakter hos din vårdcentral? Där kan du be dem ringa dig och du kan förklara vad det gäller. De har tre arbetsdagar på sig att kontakta dig antingen via Mina vårdkontakter eller om de väljer då att ringa, fungerar det inte så klaga. Gå högre upp.

Klaga. Gå vidare. Eller byt vårdcentral. Det är mina råd.
 
Det där känner jag igen. Jag ville till hud på sjukhuset flr min vitaligo. Det innebar först sjuksköterska, sen vänta en månad på läkartid eftersom det inte ansågs sim akut vilket sen ledde till remis till hud. På hud skulle det vara 3 månaders väntetid det var närmare 6 månader, när jag äntligen fick en tid så ställde dom in besöket pågrund av kommer inte ihåg vad å gav mig en ny tid ett par veckor senare.
För min del så den där läkartiden var helt onödigt och onödig tidsåtgång både för mig å vc. Fick desutom dumma frågor enligt mig om hur stor % av min kropp som vitaligon var utspridd på. Jadu då får du nog räkna kände jag. Jag har fläckar över hela kroppen i varierande storlekar från foten till ansiktet. Inte lättaste att räkna själv när det är ställen som är svåra att se.

Apropå ditt svar, + knapplån

Här finns information ang vårdgaranti, det kan vara bra att veta för de flesta vad som gäller för vad och vad en kan förvänta sig:
https://www.1177.se/Blekinge/sa-fungerar-varden/lagar-och-bestammelser/vardgaranti/

Den här länken tycker jag talar emot vad många av er säger här i tråden ang tillgängligheten.
https://www.vantetider.se/
 
Precis är det viktigt att få en tid samma dag så får man ställa klockan. Sedan kan man bli sjuk senare på dagen men kan det vänta till morgondagen så får det vänta. Det är ett stort problem med att patienter uteblir. Det kostar vården mycket pengar och andra får vänta på vård. Att det är svårt att få en tid beror ju på det höga trycket.
Ska man förutse att man kommer att bli akut sjuk men inte sjuk nog för akuten och sätta klockan på ringning? Detta gäller att man är frisk nog för att fixa det ( eller har hjälp) och gärna är siare. Många vill ha en skyndsamt bedömning av icke superakuta grejor. Har man ont vill man inte vänta en vecka eller 3 månader på första tillgängliga tid, det är tämligen inhumant, även om det inte egentligen hör hemma på akuten.

Om många uteblir så är det väl bara att fråga de som inte fått någon tid att komma in och chansa om de har möjlighet. Min personliga erfarenhet är att man nästan alltid får vänta även om man har bokad tid vilket rimmar illa med att många inte dyker upp. Då borde et tvärt om vara att man får komma in direkt även om man kommer lite tidigt och att de jnte ligger efter i schemat.
 
Precis är det viktigt att få en tid samma dag så får man ställa klockan. Sedan kan man bli sjuk senare på dagen men kan det vänta till morgondagen så får det vänta. Det är ett stort problem med att patienter uteblir. Det kostar vården mycket pengar och andra får vänta på vård. Att det är svårt att få en tid beror ju på det höga trycket.
Jag vet vårdcentraler som dubbelbokade alla sina akuttider med i alla fall två patienter per en tid (som är avsedd för en patient) just för att så många faktiskt uteblir. Framför allt om de fick en tid på eftermiddagen så hände det oftare att flera inte dök upp. Mycket irriterande och mycket kostsamt, både tidsslöseri och i pengaväg.

Vi glömmer alla någon gång, men det finns ju ganska många som "glömmer" ofta.
 
Apropå ditt svar, + knapplån

Här finns information ang vårdgaranti, det kan vara bra att veta för de flesta vad som gäller för vad och vad en kan förvänta sig:
https://www.1177.se/Blekinge/sa-fungerar-varden/lagar-och-bestammelser/vardgaranti/

Den här länken tycker jag talar emot vad många av er säger här i tråden ang tillgängligheten.
https://www.vantetider.se/
Japp jag vet men då tar det hela dagen med resa fram å tillbaks å allt iochmed att det blir ett annat län å inget körkort eller bil.
 
Ska man förutse att man kommer att bli akut sjuk men inte sjuk nog för akuten och sätta klockan på ringning? Detta gäller att man är frisk nog för att fixa det ( eller har hjälp) och gärna är siare. Många vill ha en skyndsamt bedömning av icke superakuta grejor. Har man ont vill man inte vänta en vecka eller 3 månader på första tillgängliga tid, det är tämligen inhumant, även om det inte egentligen hör hemma på akuten.

Blir man sjuk på eftermiddagen och det inte är akut så får man ringa på morgonen dagen efter.
 
Det där känner jag igen. Jag ville till hud på sjukhuset flr min vitaligo. Det innebar först sjuksköterska, sen vänta en månad på läkartid eftersom det inte ansågs sim akut vilket sen ledde till remis till hud. På hud skulle det vara 3 månaders väntetid det var närmare 6 månader, när jag äntligen fick en tid så ställde dom in besöket pågrund av kommer inte ihåg vad å gav mig en ny tid ett par veckor senare.
För min del så den där läkartiden var helt onödigt och onödig tidsåtgång både för mig å vc. Fick desutom dumma frågor enligt mig om hur stor % av min kropp som vitaligon var utspridd på. Jadu då får du nog räkna kände jag. Jag har fläckar över hela kroppen i varierande storlekar från foten till ansiktet. Inte lättaste att räkna själv när det är ställen som är svåra att se.
Jag fattar nog inte här. Du behövde en remiss till hud och hamnade i kö först till vc, eftersom det inte var akut, och sedan till hud, dit de på samma vis tar folk i prioriteringsordning. Vad var det som var konstigt? :o
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 699
Senast: Saigon
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 857
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Hur gör man? Ja, det kan låta konstigt men jag förstår inte hur man liksom kommer in i snurren. Jag är på ett sätt lyckligt ovetandes då...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 481
Senast: Kirre
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 134
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp