Akvarietråden II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Akvarietråden II

Kl på mig själv.
Antar att min andra ancistrus är en hona iom att den har helt slät nos och läste mig till att hanar är dom med "spröt" som den på min bild.
Är det någon här som fått små bebisar av dessa eller är det svårt ?
 
Sv: Akvarietråden II

Nä, jag har inga problem just nu men jag kan ju få! :eek:
Ska nog lugna ner mig lite med filtertvättarna för säkerhets skull. Tack igen!

Darkie: Ja! Hade vart kul att få se bilder på lite fler fiskar i tråden!
Vanligtvis så är ancistrushanarna skäggiga och honorna släta, sen så ska det tydligen finnas skäggiga damer och mindre skäggiga hanar också men det är ovanligt. Jag har ju bara en hona så här blir det inga barn gjorda! De är lättodlade dock :)
 
Sv: Akvarietråden II

Jag har fått ancistrus yngel! :)
Är ett par år sen nu, första omgången la de rom men det blev inga bebisar då och andra gången var det bara en liten som överlevde då de inte la romen på botten utan ganska högt upp i hörnet bakom pumpen.. :crazy: trots alla fina gömställen jag hade till dem..
Hanen vaktar boet och lämnar i princip inte det, jag fick mata min hane med flingfoder som jag kletat ihop med lite vatten på mitt finger.. han kom då upp till ytan och åt från mitt finger :)
Men jag kunde inte rengöra pumpen på ett bra tag..
Saknar mina ancistrusar nu ju.. (eller fisk överhuvudtaget då jag inte har några längre..)

Dem är SÖÖÖTA som små yngel!
Jag ska ha bild någonstans.. ska leta!
 
Sv: Akvarietråden II

Knapp

Testar slänga in några bilder (tyvärr kassa mobilbilder) på några av våra fiskar.

Ancistrusen Rolf, som jag fick lurpassa på i flera dagar för att ens få till denna halvkassa bild, han visar sig bara i mörkret annars. Ursäkta för skitig ruta och kass mobilbild och tråkig Rolf som inte har fenorna uppe, han är ju mycket snyggare då.:p



Rolfs flickvän Lisa (men de leker aldrig tyvärr)



Simon siames



Och till sist en rolig Molly som fötts hos oss (från en vit). Denna blev liksom blaskig med lite fläckar, men hon är charmig ändå:p



Just nu har vi ett 240-liters, men ett 540-liters håller på att fixas med bakgrund och ska igång så fort som möjligt. Och när det sen kommit igång ordentligt så ska vi äntligen skaffa Scalarer, mina favoriter:love:
 
Sv: Akvarietråden II

Okej! Dom är alltid ute o "ränner" båda två så då har det inte varit något ännu iaf :)


Dramatik : fina bilder och fiskar :)
 
Sv: Akvarietråden II

Frukostdags :) bör nog göra rent utsidan ser jag nu också :p
4B7881FD-48E4-47E9-8FF8-1FFECDFCABBD_zps9kdtu3ep.jpg
 
Sv: Akvarietråden II

Är det bilden som luras eller är Lisa så vit som hon ser ut? Hon ser hur vacker ut som helst! Inget fel på de gula heller förstås :D de är också fina men vita måste ju vara mycket ovanligare. Har aldrig sett en i affärerna hur mycket jag än har kikat omkring, var ute efter en vit hane till min bruna Alma ett tag nämligen.
 
Sv: Akvarietråden II

Åh, vad gulligt! Vill också ha helt handtama malar :')

:) en del blir speciella!
Hade en stor (ca7cm) silvermolly hona en gång som liksom kom och la sig i handen och gillade att man strök med tummen över ryggen på henne :)
 
Sv: Akvarietråden II

Bilden luras, min mobil är inte bra alls på att fota fiskar.:cautious: Lisa är gul som Rolf, något ljusare bara:)
 
Sv: Akvarietråden II

Jäklar, det var inte dåligt! Inte bara handtama fiskar utan kelgrisar också! :D

dramatik: Typiskt, börjar nästan tro att de vita inte finns! :eek: Fin är hon förstås ändå, hanen också! :)
 
Sv: Akvarietråden II

Gillar hur ancistrusarna ändrar färg när de kamouflerar sig, tycker de gör det på ett väldigt snyggt sätt,
till skillnad från vissa andra malar... *host* Sammy *host* (tappar bort alla fina prickar!) *host* Joline *host* (blir GRÖN!)

Här nog den varianten av Almas olika färger/teckningar som jag gillar bäst:
alma_zps02da4e43.jpg


Marduk fick denna heta:
Mardukjj_zps11042908.jpg


marduk_zps884a633b.jpg

...den ljusare fick heta Burzum men hon ville inte fastna på kort.

Två guppys, lite bleka i färgerna men jag tycker de är rätt fina i sina pastellfärger:
DSC_3439_zps42efb8f9.jpg


Guldfiskar på rad:
jjjj_zps355acc03.jpg
 
Sv: Akvarietråden II

*Kl*
Jag efterlyser bilder på diskus!
Jag sålde för ett tag sen nästan alla våra malawiciklider. Detta på grund av att vi fick en hel del scalarer av en kompis, och då ville vi passa på och byta inriktning :)
Så nu har vi 4 röd zebra ciklider i mitt 180, det fungerar faktiskt jättebra än så länge men jag är beredd att göra mig av med dom ifall det skulle visa sig att det är för litet..
I 310 l akvariet har vi nu då scalarerna och 3 diskus. Så småningom kommer antalet scalarer minska(kommer säljas) och diskus öka. :)
Jag lovar att fixa bilder på mina egna kar så snart som möjligt, har bara inte orkat ladda över till datorn..:p
 
Sv: Akvarietråden II

Kl

Jag har kommit fram till att de stenar och ena stocken som är fullt av alger är "tofsalger" finns även på en liten del utav växterna, läste på nätet att siamesisk algätare ska vara toppen till sådant. Är det någon här som har erfarenhet utav dom eller andra tips?
Mina andra malar och botiorna är inte och äter på de drabbade platserna.
 
Sv: Akvarietråden II

Vi har ju 2 siameser i vårt 240 liters. De är duktiga på att äta tofsalger faktiskt :) Dock är de inte särskilt snälla mot varandra så kanske hade varit bättre att ha bara 1 i så fall beroende på storlek på karet. Våra får ju flytta över till 540 liter sedan när det karet är klart, hoppas de blir bättre då.
 
Sv: Akvarietråden II

Okej!
Ja, jag har ju ett rätt litet kar just nu då det större inte fick någon bra plats efter flytten tyvärr, så det nuvarande är 90*40*45cm ca.
Men då kan jag ju faktiskt prova med en sådan och se om det hjälper, annars får den flytta vidare om den ej trivs :)
 
Sv: Akvarietråden II

Vi har 3 siameser i 112 och de är hur trevliga som helst mot varandra :)
 
Sv: Akvarietråden II

Okej!:) då kan jag ju börja med två st och se hur det går. Eller är det bäst med ojämnt antal ifall det är tjafsiga individer jag får tag i?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
60 61 62
Svar
1 236
· Visningar
45 802
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
11 12 13
Svar
254
· Visningar
17 433
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 712
Senast: Breaktown
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 418
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp