Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det inte artemia de har sålt som "sea monkeys"?Jag har ju artemia-kläckningar på gång konstant pga dariosarna. Har 5 st glassburkar som roteras och en "slask" så att det alltid finns nykläckta artemia till fiskarna. I slask-burken så har några stycken artemia dock lyckats bli vuxna! De verkar leva på algerna.
De tillhör ordningen "Fairy shrimps" och nu förstår jag ändå lite varför. Med lite fantasi tycker jag de påminner om något slags dansande älv-väsen.
De är ungefär 1 cm stora men svåra att fånga på bild för de rör sig konstant.
![]()
Visa bifogad fil 178404
De är så gulliga!
Jag vill ha ett litet fint kar med bara massa sådana här nu.
Jo, precis!Är det inte artemia de har sålt som "sea monkeys"?![]()
Jag har haft hyallor i vissa kar förut. Vet inte var de kom frånHästskoräkor (triops) hade varit kul att ha i akvarierna också:![]()
De här lever bara i 1-3 månader och för att få en ny generation behöver sanden de lagt äggen i torkas en tid innan man blöter upp den igen så att nästa generation kläcks. På nått sätt måste du fått ned torkade ägg i karen då utan att du visste om det.Jag har haft hyallor i vissa kar förut. Vet inte var de kom från
Mina små fiskar åt dem inte. Så jag släppte i några då och då till de större
Nu tror jag att jag inte har några kvar
Hyalla?De här lever bara i 1-3 månader och för att få en ny generation behöver sanden de lagt äggen i torkas en tid innan man blöter upp den igen så att nästa generation kläcks. På nått sätt måste du fått ned torkade ägg i karen då utan att du visste om det.
Nä. Det vet jag inte ens vad det är? Trodde vi pratade om triops iom att det var bilden du svarade på.Hyalla?
Ok de har jag inte haftNä. Det vet jag inte ens vad det är? Trodde vi pratade om triops iom att det var bilden du svarade på.
Vad är det för något? Får inga träffar när jag googlar.Hyalla?
Nått litet foderdjurVad är det för något? Får inga träffar när jag googlar.
Ah! Är det de som kallas "scuds" på engelska? Aldrig hört vad vi kallar dem på svenska men när jag googlade på scuds så heter släktet de tillhör visst Hyalella!Nått litet foderdjur
JappAh! Är det de som kallas "scuds" på engelska? Aldrig hört vad vi kallar dem på svenska men när jag googlade på scuds så heter släktet de tillhör visst Hyalella!
De verkar vara vanliga i USA men jag har aldrig stött på dem IRL. Lite lustiga de med, ser ut som att en gråsugga och räka fått barn typ:
Visa bifogad fil 178454