Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollade min blocketannons nu. 1200 visningar och inte ett enda svar. Borde väl sänka priset på sadeln, men jag vill ju inte skänka bort den.. Hade jag haft plats hade den fått hänga inomhus som prydnad för jag tycker den är väldigt fin.

Hade provat lägga ut billigare men sålt alla tillbehör separat.
 
Hade provat lägga ut billigare men sålt alla tillbehör separat.

Har provat det tidigare, inget napp på nånting då heller. Fick sålt typ en sadelgjord till en kompis..
Vill ju inte vräka bort sadeln för ingenting heller, det är en väldigt fin sadel.. Fått den värderad till 10k, har den ute för 8k med tillbehör.
Nåja, får väl sänka till 6.
 
Jag funderar på att anmäla mig till en hästloppis. Lite kluven, jag tror inte folk brukar sälja så bra.. men jag är lite för lat för att uppdatera annonser online.
 
Har ju bord på loppis nu, och det rullar på bra! Första veckan 510 kr, v 2 blev det 270 kr och v 3 hela 490 kr! Har bordet till den 11/2, men pga mycket sjukdomar just nu får den som vill förlänga ytterligare och det kommer jag göra. Har sålt kläder främst den här vändan, eller typ bara. Igår rafsade jag åt mig 3 träningsbyxor/mjukisbyxor och en T-shirt när jag skulle upp och kolla till bordet, idag var alla tre byxor borta :banana: många bäckar små, tar 20 kr st eller 50 kr för 3 plagg. Tyvärr är det mesta från mamma så det märks inte så mycket här hemna, men har rensat lite själv också. Sålt 8 st klänningar på fb också som jag sytt själv men inte vill använda längre. Lite tyger har jag också rensat ut och sålt men ska lägga upp annons igen på dom.
 
Lagt ut lite annonser på Tradera. Bland annat en Odd Molly sjal jag fått av svärmor men aldrig använder och lite symönster som jag inte riktigt vet varför jag har köpt från första början :cautious: Hoppas på försäljning!
Rensar i garderoben, igen. Funderar på Sellpy, men vet inte om det är värt det. Eller om jag ska lägga ut själv på Tradera. Eller skänka till second hand. Det är inga märkvärdiga kläder, får kanske 10-20 kr styck för dem om de ens blir sålda.

Mitt mål är i alla fall att alla kläder ska rymmas i trådbackens fyra lådor och på stången ovanför. Hittills går det sådär :angel: Har packat upp typ 3/4 av kläderna och det är fullt, knökfullt till och med. Får nog rensa en gång till imorgon. Fattar inte varför jag köpt så mycket kläder!
 
Lagt ut lite annonser på Tradera. Bland annat en Odd Molly sjal jag fått av svärmor men aldrig använder och lite symönster som jag inte riktigt vet varför jag har köpt från första början :cautious: Hoppas på försäljning!
Rensar i garderoben, igen. Funderar på Sellpy, men vet inte om det är värt det. Eller om jag ska lägga ut själv på Tradera. Eller skänka till second hand. Det är inga märkvärdiga kläder, får kanske 10-20 kr styck för dem om de ens blir sålda.

Mitt mål är i alla fall att alla kläder ska rymmas i trådbackens fyra lådor och på stången ovanför. Hittills går det sådär :angel: Har packat upp typ 3/4 av kläderna och det är fullt, knökfullt till och med. Får nog rensa en gång till imorgon. Fattar inte varför jag köpt så mycket kläder!
Du har ingen loppis som hyr ut bord/hylla i närheten? Jag har ju sålt bort kläder för närmare 1500 kr på 4 veckor... Och då tar jag 20 kr st eller 3 för 50 kr. Då slipper man ju att annonsera och jobbiga kunder :angel: Även att själv stå på loppis en dag kan ge pengar även om man mest har kläder. I stan ordnas det loppis i folkets hus en gång i månaden eller varannan månad nu under våren.
 
Du har ingen loppis som hyr ut bord/hylla i närheten? Jag har ju sålt bort kläder för närmare 1500 kr på 4 veckor... Och då tar jag 20 kr st eller 3 för 50 kr. Då slipper man ju att annonsera och jobbiga kunder :angel: Även att själv stå på loppis en dag kan ge pengar även om man mest har kläder. I stan ordnas det loppis i folkets hus en gång i månaden eller varannan månad nu under våren.

Nä, det finns inget sånt här vad jag känner till.. Annars hade det varit perfekt! Då hade jag tagit med typ hela garderoben och sålt allt som går att sälja :angel:
1500 var ingen dålig förtjänst!
 
Sänkte priset på min sadel, från 8000 till 6000. Det är riktigt billigt för den sadeln egentligen. Men jag använder den ju inte längre så det är väl lika bra att sälja. Hoppas någon nappar!
Har fortfarande beslutsångest om vagn och sele. Sannolikheten att jag kommer använda den sjunker för varje dag känns det som.. Men det får väl stå kvar och samla lite mer damm.
 
Sänkte priset på min sadel, från 8000 till 6000. Det är riktigt billigt för den sadeln egentligen. Men jag använder den ju inte längre så det är väl lika bra att sälja. Hoppas någon nappar!
Har fortfarande beslutsångest om vagn och sele. Sannolikheten att jag kommer använda den sjunker för varje dag känns det som.. Men det får väl stå kvar och samla lite mer damm.
Jag har fått för mig att det är väldigt svårt att sälja lite dyrare hästprylar i år eftersom de flesta måste betala så mycket mer för hö och strö än vad dom är vana vid. Folk har inte råd helt enkelt. Visst är det en w-sadel du har? Då tappar den inte det den är värd pga ålder som t.ex eng. sadlar gör. Skänk inte bort den i onödan...

Jag fick t.ex skambud på min transport :down: av den anledningen... men då låter jag den bli ett år äldre och sätter ut den igen framåt våren (och besiktigar den först så det lockar lite mer). Jag vet vad värdet är ;)
 
Jag har fått för mig att det är väldigt svårt att sälja lite dyrare hästprylar i år eftersom de flesta måste betala så mycket mer för hö och strö än vad dom är vana vid. Folk har inte råd helt enkelt. Visst är det en w-sadel du har? Då tappar den inte det den är värd pga ålder som t.ex eng. sadlar gör. Skänk inte bort den i onödan...

Jag fick t.ex skambud på min transport :down: av den anledningen... men då låter jag den bli ett år äldre och sätter ut den igen framåt våren (och besiktigar den först så det lockar lite mer). Jag vet vad värdet är ;)

Ja, det är en westernsadel. En väldigt unik sådan, och gammal som gatan. Så gammal att tillverkaren själv hade svårt att svara på hur gammal, den fanns inte i databasen :o De värderade den till ca 1100 usd för några år sen (baserat på bilder via nätet).
Jag börjar "döstäda" stallet, trots att hästen fortfarande lever. Han är trots allt 24 år i år, vem vet hur länge till han kommer vara med? Det är ju synd att sadeln bara hänger. Men som du säger, jag ska inte skänka bort den. Får ha lite is i magen och avvakta kanske. Det kan ju vara så att alla pengar gått åt till strö och foder.
 
Ja, det är en westernsadel. En väldigt unik sådan, och gammal som gatan. Så gammal att tillverkaren själv hade svårt att svara på hur gammal, den fanns inte i databasen :o De värderade den till ca 1100 usd för några år sen (baserat på bilder via nätet).
Jag börjar "döstäda" stallet, trots att hästen fortfarande lever. Han är trots allt 24 år i år, vem vet hur länge till han kommer vara med? Det är ju synd att sadeln bara hänger. Men som du säger, jag ska inte skänka bort den. Får ha lite is i magen och avvakta kanske. Det kan ju vara så att alla pengar gått åt till strö och foder.
Du kanske skulle testa ebay istället?
 
Sänkte priset på min sadel, från 8000 till 6000. Det är riktigt billigt för den sadeln egentligen. Men jag använder den ju inte längre så det är väl lika bra att sälja. Hoppas någon nappar!
Har fortfarande beslutsångest om vagn och sele. Sannolikheten att jag kommer använda den sjunker för varje dag känns det som.. Men det får väl stå kvar och samla lite mer damm.
Jag har precis sänkt min sadel till 2000. Efterfrågan på en vid sadel verkar inte vara så stor. :(
 
Jag har precis sänkt min sadel till 2000. Efterfrågan på en vid sadel verkar inte vara så stor. :(

Nää, det kan vara så. Tycker alla andra får sina sadlar sålda :down: Ser ganska ofta sökes-annonser på sadlar till kallblod, men de tycker ofta min är för dyr..
Att sadel ska vara så svårt att sälja!

På tal om att sälja hästgrejer. Jag har ju en häst till. Hon är ute på foder. Jag vill sälja. Vad gör jag om fodervärden inte vill köpa? Jag kan inte ta hem henne och det känns ju superkonstigt att sälja när hon står hos dem.. Men samtidigt är det ju trots allt min häst. Ska erbjuda dem att köpa henne löjligt billigt så kanske de nappar.
 
Nää, det kan vara så. Tycker alla andra får sina sadlar sålda :down: Ser ganska ofta sökes-annonser på sadlar till kallblod, men de tycker ofta min är för dyr..
Att sadel ska vara så svårt att sälja!

På tal om att sälja hästgrejer. Jag har ju en häst till. Hon är ute på foder. Jag vill sälja. Vad gör jag om fodervärden inte vill köpa? Jag kan inte ta hem henne och det känns ju superkonstigt att sälja när hon står hos dem.. Men samtidigt är det ju trots allt min häst. Ska erbjuda dem att köpa henne löjligt billigt så kanske de nappar.
Jag tror att det inte är ovanligt att sälja hästar som är ute på foder. Har sett annonser där det står typ "står hos fodervärd i xx". Bara sälja!
 
Nää, det kan vara så. Tycker alla andra får sina sadlar sålda :down: Ser ganska ofta sökes-annonser på sadlar till kallblod, men de tycker ofta min är för dyr..
Att sadel ska vara så svårt att sälja!

På tal om att sälja hästgrejer. Jag har ju en häst till. Hon är ute på foder. Jag vill sälja. Vad gör jag om fodervärden inte vill köpa? Jag kan inte ta hem henne och det känns ju superkonstigt att sälja när hon står hos dem.. Men samtidigt är det ju trots allt min häst. Ska erbjuda dem att köpa henne löjligt billigt så kanske de nappar.
Tänkte prova den på nya hästen och se om den kan funka tills jag hittar ny sadel.

Det finns väl hästar som säljs av fodervärden åt säljaren? Det beror väl på vilket kontrakt ni har?
 
Ja kanske. Men jag vet inte hur jag ska packa för att skicka utomlands. Den går liksom inte ner i en låda direkt :angel:
Jodå, det finns lådor som är så stora ;) Du kan få hjälp hos dom större fraktbolagen, t.ex DHL, schenker mfl.
Min w-sadel kom från USA och min dressyrsadel från England - så det går :up:

Jag tänker att t.ex tyskar, danskar och engelsmän är intresserade av en bra w-sadel och kan betala :angel::idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
95 96 97
Svar
1 923
· Visningar
84 809
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 901
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
103 064
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp