Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fattar inte ens vad det är för folk som försöker få hemleverans? Gratis dessutom? Nä usch skäms på de som gör så.

En enda gång har jag känt tvärtom, en man köpte våra sex stolar till matbordet när vi flyttade. Sen BAR han de sex och tog de på bussen/spårvagnen hem. Där kände jag att fan kunde kanske kört honom hem med vår bil..
"Kan du ta dom till stan vid tillfälle" har jag frågat, då säljaren bott flera mil utanför. Då har jag dock anpassat mig till säljaren när det gäller tid och plats. Har dom sagt nej, då har jag åkt ändå.

Men när dom frågar mig det, som bor under 5km från centrum. Alltså nej. :laugh:

Oj, då hade jag nog också kunnat tänka mig erbjuda skjutsa stackaren!
 
"Kan du ta dom till stan vid tillfälle" har jag frågat, då säljaren bott flera mil utanför. Då har jag dock anpassat mig till säljaren när det gäller tid och plats. Har dom sagt nej, då har jag åkt ändå.

Men när dom frågar mig det, som bor under 5km från centrum. Alltså nej. :laugh:

Oj, då hade jag nog också kunnat tänka mig erbjuda skjutsa stackaren!
Jaa alltså det är väl fine, men då ska köparen dyka upp när man släpat med sig saken också..
Haha ja jag trodde han hade bil med sig, vi såg sen när han gick (vi bodde på nionde våningen så hade bra utsikt över området) att fan han GÅR ju med stolarna.
 
Sålt två symönster på tradera. Inga stora summor men en liten slant in blir det. Och två mönster mindre i samlingen (och shit vilken samling jag har jobbat ihop!).
Jag fattar inte varför jag ens köpt en del an mönstren, de är inte alls min stil. Nåja, tur att tradera finns och att andra också samlar på mönster.
 
Hjälp! En till som dels prutar halva priset och dels vill ha hemlevererat.. Varför försöker jag ens sälja grejer?
Det är så jag känner med hästgrejer när jag försöker sälja. De vill ha det levererat (till en helt annan stad än jag bor i) och prutat.. det är liksom kortare och billigare för mig att åka till tippen, men känns surt att slänga helt oanvända grejer
 
Hur löser ni betalning om ni ska skicka en vara?
Jag tar alltid full betalning innan jag skickar. Kan tänka mig blocket paket vid dyrare grejer. Har varit shyst någon gång och tagit halv betalning när jag skickat och halv betalning när varan anländer. Kommer dock inte att göra det igen, då jag fick tjata i typ en vecka om betalning nummer två.
 
Jag tar alltid full betalning innan jag skickar. Kan tänka mig blocket paket vid dyrare grejer. Har varit shyst någon gång och tagit halv betalning när jag skickat och halv betalning när varan anländer. Kommer dock inte att göra det igen, då jag fick tjata i typ en vecka om betalning nummer två.
Det handlar om en vara för 2 tkr. Vill inte skicka den utan att fått betalt, men hade själv inte velat betala för en vara som jag inte vet om jag kommer få.
 
Hörreni, en grej som jag funderat över när det gäller att ha för mycket prylar är porslin (och glas osv)!? Det verkar många ha skåpen knökfulla av?!

Använder ni allt ert porslin? Ifall ni vill ha omväxling, gör ni er av med det gamla först eller inte?
Jag har både en matservis, "finbestick" och en kaffeservis jag fått i omgångar av släkt sedan jag föddes. Jag tycker egentligen det är vansinne att ha finare grejer som bara står och blir använda en gång om året om det vill sig. Saker är till för att användas!!

Så jag använder detta till vardags nu, funkar perfekt och känner inget behov av att byta. Jag älskar dock glas och porslin så har fått rensa ut en del som jag hade innan. Har en del rörstrand, iittala och andra "finare" grejer som står i lådor i förrådet för de är för dyra för att kastas men orkar inte sälja. Allt billigt från ikea och liknande åkte till tippen.
 
Jag har för många ponnyer just nu, behöver sälja av i alla fall en. Räknas det som prylar? Orken och energin brister för att faktiskt ta tag i det dessutom.
 
Lagt ut ännu mer grejer på Tradera. Har snart fyllt en papperspåse med kläder, igen. Har så galet mycket kläder! Hade behövt en loppis att sälja dem på, men här finns mig veterligen ingen sådan.. Funderar på att lägga ut kläderna med på Tradera, ta en 5 kronor styck och hoppas att någon nappar. Antingen det eller skänka till second hand. Lutar nog åt att skänka ändå.. Är det verkligen värt jobbet med att packa och skicka och greja?

Fattar inte hur mycket prylar vi har! Innan vi flyttade körde vi flera flyttlådor och kassar till second hand och flera vändor till tippen. Nu är bilen full med nya lådor som ska till second hand och då flyttade vi in i fredags! Helt galet med grejer.. Jag börjar tro att de förökar sig av sig självt :cautious:
 
Jag har mest dragit hem saker på sista tiden... Vissa fynd dock :) Gav just bort lite grejer men skulle behöva dumpa saker på second hand, tror t.om att det finns en sån låda i förrådet där jag inte varit på ett halvår minst:o
 
Jag har både en matservis, "finbestick" och en kaffeservis jag fått i omgångar av släkt sedan jag föddes. Jag tycker egentligen det är vansinne att ha finare grejer som bara står och blir använda en gång om året om det vill sig. Saker är till för att användas!!

Så jag använder detta till vardags nu, funkar perfekt och känner inget behov av att byta. Jag älskar dock glas och porslin så har fått rensa ut en del som jag hade innan. Har en del rörstrand, iittala och andra "finare" grejer som står i lådor i förrådet för de är för dyra för att kastas men orkar inte sälja. Allt billigt från ikea och liknande åkte till tippen.

Jag håller så med!! Tycker det är sorgligt att ha "fin-saker" som används typ en gång om året... sen visst ibland vill man fira och ha lite finare, men det kan man ju ändå!
 
Skicka med en grimma vid försäljning så har du en pryl mindre ;) Nämen det borde räknas tycker jag :D
Det är en c-ponny som ska säljas och jag planerar inte att ha några fler sådana inom snar framtid så det kan hänga med ett helt gäng grejer faktiskt. Ska samla ihop allting så jag blir mer peppad att ta tag i försäljningen. Men han är söt som socker så jag vill ha honom kvar också. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
93 94 95
Svar
1 893
· Visningar
83 725
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 896
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
102 713
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp