Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 6

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 406
  • Visningar Visningar 37 734

Bukefalos 30 år!

Någon mer som inte fått in pengar från en Vinted försäljning idag? 142 kr som borde kommit in idag men som inte gjort det...
Brukar alltid gå fort.
IMG_20260207_221721.webp

Mjo kanske. Men den måste ju ligga still så den inte går sönder på vägen. Vet inte hur jag ska lyckas med det

Jag har fått hitta på alla möjliga kreativa packningar av ömtåliga saker (sadlar, lokselar, däcklar som varit "som kvarnhjul" i formen...) genom åren. En jäkla massa tidningspapper, billiga fleecefiltar (back in the days när det fanns tunna billiga för en tia styck..), flyttkartonger, random kartonger som skurits sönder och tejpats med typ en rulle packtejp, random emballage från beställningar etc, äggkartonger, hushållspapper...

Jag har fått hitta på alla möjliga kreativa packningar av ömtåliga saker (sadlar, lokselar, däcklar som varit "som kvarnhjul" i formen...) genom åren. En jäkla massa tidningspapper, billiga fleecefiltar (back in the days när det fanns tunna billiga för en tia styck..), flyttkartonger, random kartonger som skurits sönder och tejpats med typ en rulle packtejp, random emballage från beställningar etc, äggkartonger, hushållspapper...
Jag vet inte om jag vågar hemmasnickra med en symaskin faktiskt. Sadlar mm har jag gjort som du skriver, men symaskin vet jag inte om jag visar chansa. Den är ju rätt känslig..

Jag vet inte om jag vågar hemmasnickra med en symaskin faktiskt. Sadlar mm har jag gjort som du skriver, men symaskin vet jag inte om jag visar chansa. Den är ju rätt känslig..
Tänker att det är bäst med någon köpare som kan hämta eller att man möts på vägen. Det har jag gjort när jag sålde en broderi maskin med massor av tillbehör. Den kom till mig "lös" så jag la ut annons i fb-grupp riktat mot försäljning av symaskiner och skrev att den inte skickas.

Gått igenom tevemöbelns låda. Slängde min gaaamlaaa studiedator som inte vill starta upp, och en massa tillbehör till robotdammsugaren som vi slängt tidigare.

Så mycket utrymme som varit fastlåst i en massa bråte vi inte har användning för!

I huset som ska säljas och får faktiskt lite gjort! Testade att lägga ut lite av böckerna jag inte tänker ha kvar på Vinted, i paket med hela serier för rätt lågt pris. Blev av med två direkt! Kunde dessutom packa och skicka dem med min syster till paketstället direkt, så nu är de redan på väg 🥳 Jag har tidigare tänkt att det är fånigt att lägga ut saker för lägre summor, men det blir ju rätt tydligt, det där med många bäckar små...

Har tagit (dåliga kvällsljus-) bilder på två par skor och en datorväska som jag tänkte lägga ut imorgon. Har en gammal Mac jag tänkte försöka sälja också. Alltid roar den någon!

Inte blivit av med något. Än. Men har iaf fått iväg det mesta från lägenheten till förrådet. ( Ingen större möda egentligen. Ligger max 10m bort på samma plan. :angel: )
Var in en snabbis på Ikea igår och köpte lite lådor så jag kunde packa ned tyger och annat från farmor, istället för kassarna det låg i.

Ska köpa fler lådor nu i veckan så jag kan rensa/ sortera ännu mer.

Sen blir nästa steg att ta tag i Vintedhögen.
Både lägga upp det som ligger i "kommande" och rensa och köra iväg till ÅVC och lämna där till secondhand det som inte blivit sålt.

Har egentligen en secondhand i byn. Men jobbar en person där som tagit random kontakt med mig på Facebook för något år sen så vill inte åka dit själv.
Åker hellre milen till ÅVC och lämnar där i återbruksrummet. Som jag tror hämtas av secondhanden sen...😅

Så knäppt egentligen. Inte så att jag måste ha kontakt med någon person/ om han ens jobbar kvar. Men bara känsla och eventuellt att han skulle vara där. Tror inte ens han skulle känna igen mig och är säkert jättetrevlig och så, men ändå...

Liknande trådar

• Israels och USAs krig mot Iran
  • compact living
  • Vintråden del II. Tråden för oss som gillar vin
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat