Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 6

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 406
  • Visningar Visningar 37 734

Bukefalos 30 år!

La ut 3 grejer på vinted igår. Se om det ger något

Idag ska jag svänga förbi återvinningen med 2 pantsäckar samt det som jag rensat ut hemma som skulle till second hand.

Tänkte åka iväg med detta vid frukost nu :)

Jag och sambon gjorde ett litet ryck i helgen och städade upp lite ute i förrådet (igen) och har en del som ska läggas ut/skänkas och slängas viket vi lagt i 3 searata högar så när det är tillräckligt mycket tar vi käran och drar iväg.

Spelar det någon roll tänker ni vilken dag man lägger ut annonserna? Anledningen till frågan är att de annonser som jag lagt ut på helgerna verkar säljas fortare och få mer visningar än på vardagar. Det har då handlat om samma eller liknande varor. Jag tänker om det är så att appen visar nya anonser mer än gamla? och att folk kanske är mer inne på helger än på vardagar.

Varning! Det finns risk att man fastnar och plötsligt går runt i huset och letar efter saker att sälja :angel:
Ja, verkligen! Trodde aldrig att jag skulle tycka att det var så roligt att sälja grejer!

Sålde för övrigt precis ett par skor. Och skickade två stycken bokpaket i söndags. Det går inte så snabbt nu, men när jag kommer ihåg att lägga ut ett par saker då och då så rullar det på!

Varning! Det finns risk att man fastnar och plötsligt går runt i huset och letar efter saker att sälja :angel:
Gå runt?

Jag har tyvärr hur MYCKET som helst att lägga ut sså vill bara göra lite för att det ska vara hanterbart :D

Sambon har precis fått sålt 8st olika kameror/kamera attiraljer samt eventuellt sin stora maskin, skärare eller vad det nu är som de hade i företaget

och just det ja han har ju bra ett hus på 200m2 + 3 bodar att gå igenom och sälja så det finns oändligt oändligt med grejer här :rofl:

Men ska göra nytt försök med alla lampor som är helt nya i förpackning på Vinted istället för marketplace som jag lagt ut det på nu

Gå runt?

Jag har tyvärr hur MYCKET som helst att lägga ut sså vill bara göra lite för att det ska vara hanterbart :D

Sambon har precis fått sålt 8st olika kameror/kamera attiraljer samt eventuellt sin stora maskin, skärare eller vad det nu är som de hade i företaget

och just det ja han har ju bra ett hus på 200m2 + 3 bodar att gå igenom och sälja så det finns oändligt oändligt med grejer här :rofl:

Men ska göra nytt försök med alla lampor som är helt nya i förpackning på Vinted istället för marketplace som jag lagt ut det på nu

Haha jag förstår! Verkligen!
Min rensningsresa började med sjukt mycket prylar efter att vi samlat på oss utan att rensa under många år där vi först bodde i stort hus och sen flyttade till en tredjedel så stort. Ingen flyttrensning såklart. Gaah.
Med begränsad ork och tid har jag fått ta rensningen bit för bit, en låda, ett hyllplan osv.

Nu är jag äntligen inne på rensning på detaljnivå :banana:
Men har ändå långt kvar till målet :laugh:

@DarkInNight Jag hade det ordnat du vet rensade på smådetaljer, Kanske lite extra kläder som rensats bort

Med förra huset gjordes en massiv rensning inför flytten till detta som var mycket mindre men med större förvaring (fristående garage och stall med uppvärmd stor sadelkammare som inte nyttjas mer än till förvaring. Så mycket plats

Har rensat rejält i min riktiga sadelkammare så kunde lätt sköta om smågrejer.

Men

Så kom sambon och nu är det fullt överallt... :rofl:

Dom åkte inte till container, för på båda ställena där det tidigare stått sådana så var de nu bortplockade helt. Inga skyltar med hänvisning heller. Sjukt frustrerande. 😫
Här plockades alla såna bort i samband med att det blev tillåtet att kasta trasiga kläder i brännbart igen. Jag tror det handlade om att de hade fått in så sjuka mängder att det inte fanns möjlighet att ha dom kvar, ens för "helt och rent".

Liknande trådar

• Israels och USAs krig mot Iran
  • compact living
  • Vintråden del II. Tråden för oss som gillar vin
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat