Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 6

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 406
  • Visningar Visningar 37 741

Bukefalos 30 år!

Om jag far en grej ute på boost på vinted och några har gillat- markera den, ser de allihop om jag sänker priset på varan?

Tog mig ÄNTLIGEN samman och röjde under min källartrappa idag. Har av någon outgrundlig anledning haft en massa tidskrifter liggande där (från början säkert i högar, nu mer bara utsmetat på golvet). Och ett par kartonger med noter som katterna har kommit åt och delvis strimlat. Blev ett par lådor till återvinningen med det där skräpet idag! Plus att jag fick iväg tre paket med olika typer av prylar som jag har sålt. Alltid trevligt med lite framsteg!

Jag fick äntligen ut mina nitar. Har fått några påsar sålda plus en påse pärlor som legat ute länge.
Jag har fortsatt att rensa lite smått bland nagelgrejerna också.
Nästa rensning lutar nog åt alla heat transfervinyler för där är flera färger som inte var lika fina irl som på säljbilderna och som jag därför inte kommer att använda och ett par jag har så mycket att jag inte kommer att använda upp allt

La ut en säljtråd på tyg igår, löjligt billigt. Har nu tre Ikeakassar med paket att posta imorgon. 😅😆

Fick sålt en bilbarnstol idag också, la ut på annons i morse och kl 16 var den såld och hämtad. Perfekt liksom! 😁

La också ut fyra buntar med gamla stickmönstertidningar som jag hittade i en låda. Sålda på Vinted inom ett par timmar.

Det är när det är såhär lättsålt som det är kul att rensa! 🤓😁

La ut en säljtråd på tyg igår, löjligt billigt. Har nu tre Ikeakassar med paket att posta imorgon. 😅😆

Fick sålt en bilbarnstol idag också, la ut på annons i morse och kl 16 var den såld och hämtad. Perfekt liksom! 😁

La också ut fyra buntar med gamla stickmönstertidningar som jag hittade i en låda. Sålda på Vinted inom ett par timmar.

Det är när det är såhär lättsålt som det är kul att rensa! 🤓😁
Jäklar! Vilket flyt! :bump:

Postade nitton stora paket på förmiddagen, åkte hem och la ut lite random sömnadsmönster, garn, böcker och prylar Vinted.
Det rasslade till och på eftermiddagen fick jag åka med en ny kasse paket.
Nu har jag ännu en kasse med paket att posta + att det nyss trillade in två försäljningar på bundles med böcker.

Nu flyter det på galet bra! 😅🥳

Har varit på vinted ca en månad och har sålt elva saker för aammanlagt ca 1000 kr. Tre hyllor som jag förut hade till smink, smycken etc var de som drog upp summan. Resten smycken.

Känns bra! Dels atr ha rensat ut det jag aldrig använder. Sen var jag så trött på hyllorma och för pengarna kunde jag nu köpa de jag vill ha iatället samt spara en summa.

En ampellilja (den som jag drev upp i somras) fick flytta till nytt hem igår. Den får inte riktigt plats hemma just nu eftersom de tre stora plantorna tar så mycket plats, så jag tänker att jag får driva upp nya från sticklingar i sommar. Chansade och lade upp den i den lokala fb-gruppen - hämtad inom ett par timmar. Perfekt!

Kommer ni ihåg jättelasset tyger/tillbehör jag fick i somras typ? Lyckades bli av med en av rullarna med kraftigt tyg (någon typ av mörkläggning kanske?) till en vän + 4-5 tygbitar viscose Trikå som jag inte orkat sälja på Vinted pga ojämna bitar/stuvar 😂
Meeeen.... Jag köpte en broderimaskin av henne med massa mellanlägg osv 😂🙈 så, plus minus noll i rensa det kanske egentligen 🤣

Fick iväg ett paket igår.
Det är rätt lugnt på rens o säljfronten just nu, det trillar in favoritmarkeringar lite då och då men inga stora flöden. Lite skönt ändå för jag är rätt sliten i övrigt.

Fortsätter fylla på lite pö om pö i kassen som ska skänkas till loppis, imorgon kväll har de inlämning och jag ska för en gångs skull inte skjutsa barn på träning så kanske åker jag till loppisen och lämnar in istället. Det är alltid så skönt att tömma det hörnet på grejer. Kom på nu att jag kan ju ta med mig skidorna dit också, samt ett par gångstavar jag haft i flera år men som aldrig kommer till användning.

Just ja! Är rätt nöjd och glad, för jag har ju fortsatt låta Vintedkontot vara kopplat till ett separat sparkonto inför inköp av vintergrovfoder till hästarna, och nu har jag kommit upp till 20 000 kr på det. Så grovfoderbetalningen för vintern 2026/27 är redan säkrad!

Sakerna jag lagt upp på vinted har jag liggande i två stora kassar i vardagsrummet. Idag och i natt hade jag fått några bud på en hylla, några ljusstakar och några andra saker. Tackade ja till dessa men inga köp. Hade hoppats att några hade tackat ja då dessa saker tar ganska stor plats i påsarna. Sen har jag massa smycken upplagt också men dessa tar inte så stor plats.

Efter att ha gått igenom smyckes och sminkhörnan har jag kommit till pysselhörnan. Jag kom på att jag har massa saker som har aldrig kommer använda. Tex klistermärken med grävskopor och sånt jag pysslade med tillsammans med systersonen. Nu har han tröttnat på pyssel och vill bara spela.

Men jag la ut ett gäng klistermärken och en köpare köpte ikväll ett gäng. Drygt 100 kronor in på kontot och framförallt skönt att bli av med sånt som verkligen bara blivit liggande.

Funderar på om jag borde ge Vinted en chans - mina kläder verkar inte alls gå att sälja på Tradera.. samtidigt känns det lite läskigt med en ny plattform, av någon anledning. Ni som säljer på Vinted, är ni nöjda?

Funderar på om jag borde ge Vinted en chans - mina kläder verkar inte alls gå att sälja på Tradera.. samtidigt känns det lite läskigt med en ny plattform, av någon anledning. Ni som säljer på Vinted, är ni nöjda?

Lägger till: nöjda med plattformen, alltså. Jag är gravt allergisk mot alla former av strul!

Lägger till: nöjda med plattformen, alltså. Jag är gravt allergisk mot alla former av strul!
Jag tycker den är bra, men inte perfekt.
Minimal kontakt med köparen, men kundtjänsten (AI) är smått värdelös om det skulle bli något strul.
Tack och lov har det varit väldigt lite strul, jag har sålt många hundra grejer och det har strulat på en handfull.

Jag säljer främst på vinted nu och bara enstaka grejer på blocket och tradera.

Lägger till:

Sälj inget som du inte har råd att förlora. Det finns så mycket folk som luras.. men det gäller ju alla säljplattformar :laugh: :rage:

Försök ha tålamod med vintedfolk, många skambudar hej vilt på redan mycket låga priser.

Igen.. Vinted är verkligen en lågprissida. Om jag köpt något nytt för 500, tror att värdet på grejen som är i nyskick är 200 och lägger ut för det, kommer jag garanterat på bud på 120 kr.

ATt lägga upp annons är mycket smidigt, jag brukar ta många kort och ha kort text. Vid kläder tar jag ännu fler kort och ett absolut måste är att ta på storlekslappar och materiallappar. Folk försöker luras där med och reklamera pga fel storlek osv, då är det bra att kunna bevisa med befintliga bilder.

Men fördelen med att inte behöva kommunicera så mycket personligen med folk, är betydande för mig.

Jag tycker den är bra, men inte perfekt.
Minimal kontakt med köparen, men kundtjänsten (AI) är smått värdelös om det skulle bli något strul.
Tack och lov har det varit väldigt lite strul, jag har sålt många hundra grejer och det har strulat på en handfull.

Jag säljer främst på vinted nu och bara enstaka grejer på blocket och tradera.

Det jag är mest orolig för är nog just att något ska strula och jag behöva betala tillbaka och krångla.. Sånt som jag känner mig helt trygg med inte ska hända med Tradera (jag skickar enbart spårbart och oftast försäkrat, och då ska jag "klara mig" enligt villkoren även om paketet t ex kommer bort). Får sätta mig och läsa igenom villkoren..

Mitt intryck är att just kläder och sånt verkar gå mycket mycket bättre på Vinted - det jag har uppe på Tradera nu har legat uppe flera gånger och det är verkligen nästan oanvända och helt oanvända plagg för typ ett par tior per plagg (hade velat ha ut liiiite mer egentligen..en hundring för en oanvänd klänning med prislapp, typ 700-900:- nypris, hade varit trevligt!).

Lägger till: Alltså "råd att förlora"..det är väl lite en definitionsfråga, men det är just det jag upplever att jag inte behöver oroa mig för på t ex Tradera. Jag säljer ju, istället för att bara dumpa på second hand, för att få igen lite pengar liksom - noll sugen på att bli blåst på pengar pga plattformens villkor t ex :p:cool: . Vill få in lite pengar till alla utgifter som är nu i år!

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Israels och USAs krig mot Iran
  • compact living
  • Vintråden del II. Tråden för oss som gillar vin
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur