Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 6

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 406
  • Visningar Visningar 37 738

Bukefalos 30 år!

Det jag är mest orolig för är nog just att något ska strula och jag behöva betala tillbaka och krångla.. Sånt som jag känner mig helt trygg med inte ska hända med Tradera (jag skickar enbart spårbart och oftast försäkrat, och då ska jag "klara mig" enligt villkoren även om paketet t ex kommer bort). Får sätta mig och läsa igenom villkoren..

Mitt intryck är att just kläder och sånt verkar gå mycket mycket bättre på Vinted - det jag har uppe på Tradera nu har legat uppe flera gånger och det är verkligen nästan oanvända och helt oanvända plagg för typ ett par tior per plagg (hade velat ha ut liiiite mer egentligen..en hundring för en oanvänd klänning med prislapp, typ 700-900:- nypris, hade varit trevligt!).
Ett av mina paket har försvunnit. Det tar tid (minst 3 veckor) men fick betalt även från vinted, automatiskt. Bara spårbar frakt på vinted.

Det jag är mest orolig för är nog just att något ska strula och jag behöva betala tillbaka och krångla.. Sånt som jag känner mig helt trygg med inte ska hända med Tradera (jag skickar enbart spårbart och oftast försäkrat, och då ska jag "klara mig" enligt villkoren även om paketet t ex kommer bort). Får sätta mig och läsa igenom villkoren..

Mitt intryck är att just kläder och sånt verkar gå mycket mycket bättre på Vinted - det jag har uppe på Tradera nu har legat uppe flera gånger och det är verkligen nästan oanvända och helt oanvända plagg för typ ett par tior per plagg (hade velat ha ut liiiite mer egentligen..en hundring för en oanvänd klänning med prislapp, typ 700-900:- nypris, hade varit trevligt!).

Lägger till: Alltså "råd att förlora"..det är väl lite en definitionsfråga, men det är just det jag upplever att jag inte behöver oroa mig för på t ex Tradera. Jag säljer ju, istället för att bara dumpa på second hand, för att få igen lite pengar liksom - noll sugen på att bli blåst på pengar pga plattformens villkor t ex :p:cool: . Vill få in lite pengar till alla utgifter som är nu i år!

Alla försändelser som skickas med Vinted är spårbara! Men de kan komma bort ändå, vilket har hänt mig en handfull gånger, men har fått full ersättning från Vinted varje gång :)

Lite mer prylar sålda här! Någon bundle med böcker, lite kläder osv. La ut några högar
random restgarner och flera har sålts direkt. 🙌🏻
Dessutom såldes mer tyg nu på eftermiddagen, verkligen eftersläntrare där. Men skönt!

Blir en kasse att posta imorgon.
Prylar bort - pengar in. Woop woop!

Fått en köpare på bundle på sju grejer som vill att jag lägger ihop sex av sakerna i en egen annons för att sedan lägga ihop i en bundle igen. Det skulle minska på köparavgiften enligt henne, stämmer det?

Fått en köpare på bundle på sju grejer som vill att jag lägger ihop sex av sakerna i en egen annons för att sedan lägga ihop i en bundle igen. Det skulle minska på köparavgiften enligt henne, stämmer det?
Då känns det väl bättre att lägga allt tillsammans för priset som det blivit med bundle? Så är det bara 1 köpavgift. Oavsett, krånglig kund 🤦🏼‍♀️

Ni som säljer på Vinted: kan en välja att enbart skriva ut fraktsedel hos ombudet? (I Vinteds info låter det som att en måste skriva ut den själv. Tänkte att jag dubbelkollar med proffsen :D )

Jag har ingen dator för närvarande och kan därför inte använda min skrivare. På Tradera så får jag en QR-kod mailad till mig, och så scannar ombudet den för att skriva ut fraktsedeln.

Ni som säljer på Vinted: kan en välja att enbart skriva ut fraktsedel hos ombudet? (I Vinteds info låter det som att en måste skriva ut den själv. Tänkte att jag dubbelkollar med proffsen :D )

Jag har ingen dator för närvarande och kan därför inte använda min skrivare. På Tradera så får jag en QR-kod mailad till mig, och så scannar ombudet den för att skriva ut fraktsedeln.
Det är QR kod på Vinted med.

Ni som fått böcker sålda. Vad är det för genre? Äldre eller nyare?

Tänkte jag ska försöka rensa i boklådorna någon dag. :nailbiting: (Tror jag har 8-10 flyttlådor i förrådet med böcker som jag inte har bokhylla för). :bag:
Enligt min boklista finns det dubletter av vissa, tänkte börja där. Dom flesta är äldre böcker. Är den enda värt mödan?

Har lite Studentlitteratur också. Ska ta en dag och skanna med Studentapan o se om det är några som är aktuella fortfarande.

Tänkte jag ska försöka rensa i boklådorna någon dag. :nailbiting: (Tror jag har 8-10 flyttlådor i förrådet med böcker som jag inte har bokhylla för). :bag:
Enligt min boklista finns det dubletter av vissa, tänkte börja där. Dom flesta är äldre böcker. Är den enda värt mödan?

Har lite Studentlitteratur också. Ska ta en dag och skanna med Studentapan o se om det är några som är aktuella fortfarande.
Mest barnböcker. Sedan fantasy, pyssel och DIY.

De böckerna jag har fått sålt är framförallt nyare deckare i pocket. Har inte testat med väldigt mycket annat, men jag har lagt ut ett par andra bokserier och det är helt klart trögare. Studentapan däremot rasslar det på lite med någon såld bok då och då!

De böckerna jag har fått sålt är framförallt nyare deckare i pocket. Har inte testat med väldigt mycket annat, men jag har lagt ut ett par andra bokserier och det är helt klart trögare. Studentapan däremot rasslar det på lite med någon såld bok då och då!
Några deckare har jag liggande ( favoritböckerna i tonåren.) är ju äldre men kanske finns lite möjlighet för då.

Jag får helt enkelt testa och se vad som funkar. Vet ju med mig själv att jag försöker komplettera lite äldre bokserier genom secondhand/ loppis. Kanske finns fler:D

Fått sålt ett par bundles med grejer som legat länge. Det känns bra! Jag hoppas på att det får igång rensarlusten lite igen. Jag har iallafall plockat ut ännu lite fler nagelgrejer och ett par pysselaskar som nu är tomma, men jag har inte pallat lägga ut det ännu

Jag slängde en trasig pirat hatt. Barnet hade två.
Givetvis kommer han idag och undrar vart pirathatten han köpte på loppis är :o
Jag brukar annat vara väldigt duktig på att stämma av innan jag rensar 🙈

Sen sorterade jag undan ett pussel han inte lagt sen december igår! Idag kommer han och frågar om pusslet och vill lägga det!
Hur är det möjligt!?

Liknande trådar

• Israels och USAs krig mot Iran
  • compact living
  • Vintråden del II. Tråden för oss som gillar vin
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur