Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja den där jeckla hjärnan ställer till det för oss ibland (ofta) Hur svårt ska det vara liksom?Det går tyvärr inte för min idiotiska hjärna och ångest vägrar att göra ens en enda liten söm om det inte är ”rätt”. Det spelar ingen roll vad jag vill göra för om hjärnan (eller vad det nu är som bestämmer vad ångesten accepterar) inte vill så är det helt omöjligt för mig att genomföraJag vet att jag låter fullkomligt kokobäng, men jag kan inte beskriva det på ett bättre sätt. Jag har tex två projekt liggande bredvid symaskinen där det bara är 1cm söm på ena och lite drygt 2*1cm på andra kvar och de har legat där i många veckor för jag kommer inte över ångesten för att göra dem klara
Jag kan göra helt meningslösa grejer i timmar i flera dagar, men bara det som hjärnan och ångesten låter mig göra. Det kan vara saker som jag inte ens vill göra, men ångesten sätter stopp för allt annat som jag behöver och faktiskt vill göra
Eller hur! Jag står och stirrar på allting och jag vet precis vad och hur som behöver göras, men det bara GÅR INTE och så blir jag jättefrustrerad för att jag inte klarar det och sedan är ångestattacken ett faktumJa den där jeckla hjärnan ställer till det för oss ibland (ofta) Hur svårt ska det vara liksom?
Min väninna är precis likadan. Ibland har jag varit där och fixat några sådana enkla saker som jag kan göra (hon är mycket händiare än mig över lag) men det ger henne också ångest för att hon inte gör det själv då.
Och ja det låter ibland "knäppt" men jag har full förståelse för att det blir liggande![]()

Det är ett scam-försök.Någon som sålt vara via Hästnet på sistone?
Har lagt ut en sadelgjord där & har en köpare som frågade om det var ok med Hästnet-köp.
Hen säger att den behöver mig mejladress och att Hästnet själv räknar ut frakten. Dvs låter typ som det funkar på vinted.
Men har sökt runt på hästnet och hittar ingen info om hur det går till på hästnet. Vill inte bli scammad
Har aldrig tidigare gjort på det sättet när jag sålt på Hästnet, utan vanligtvis swishar köparen och sen skickar man bara
Läste på mer om det och Hästnet har något dom kallar Köpekontrakt som verkar som det ska fungera som ett säkert sätt för köpare/säljare tydligen. Men just detta verkar ha varit ett scam försök ändå.Det är ett scam-försök.
Köpekontrakt är vad det låter som och har inget att göra med säker betalning och arrangera frakt digitalt etc. Det är flera som blivit kontaktade och anmält till Hästnet så det är Hästnet som blockat avsändaren, men Hästnet hänger inte alltid med i svängarna så man får vara på sin vakt.Läste på mer om det och Hästnet har något dom kallar Köpekontrakt som verkar som det ska fungera som ett säkert sätt för köpare/säljare tydligen. Men just detta verkar ha varit ett scam försök ändå.
Jag var långsam med att svara pga inte hemma, när jag gick in konversationen senare på kvällen stod det att jag hade blockat personen trots att jag inte gjort det. Var väl tur att det inte blev något mer med det![]()
Nä alltså jag fattar, blev ju misstänksam och kollade upp det? Samt av avvktade och blev inte scammad. Du behöver inte skriva till mig som att jag är korkad?Köpekontrakt är vad det låter som och har inget att göra med säker betalning och arrangera frakt digitalt etc. Det är flera som blivit kontaktade och anmält till Hästnet så det är Hästnet som blockat avsändaren, men Hästnet hänger inte alltid med i svängarna så man får vara på sin vakt.

Heja dig!Det går långsamt framåt. Idag slängde jag ett par skor och så har jag bestämt att jag inte gillar en jacka jag köpte för några månader sedan så den ska ut på vinted när jag orkar ta tag i det. Jag har fortfarande semesterläget på för jag har inte rensat ut allt jag skänkte och det minns jag ju inte nu vad som rök och vad som stannade
Lite gamla lakan hamnade också i slänghögen i en sista rensning innan alla kvarvarande tyger blev lagda i vakuumpåsar i ena garderoben.
Jag har nu 12(!) tomma kallaxtyglådor som ligger ihopvikta i en garderob! Alla fack i extrarummet är tomma!![]()
Jag får skicka tillbaka men även stå för frakten. Nackdelen är ju då att jag inte kan lägga omdöme. Tycker det är trist.Är så besviken. Älskade sonen fick välja ett träns på vinted med hans favoritfärg. Tränset skulle vara nytt och såg jättefint ut på bild.
Tränset kommer hem och färgen sitter liksom inte fast. Tränset ser därför verkligen inte ut att vara nyttannonsbilderna var tagna ur snälla vinklar en bit ifrån. Nära, när man håller tränset i handen är det stor skillnad.
När jag läser omdömena så är merparten bra, men då och då finns det omdömen som hade önskat bättre transparens hos säljaren om skicket på hennes varor.
Tack!Heja dig!
Jag håller med, dumt att en inte kan lämna omdöme för påbörjade men inte avslutade affärer.Jag får skicka tillbaka men även stå för frakten. Nackdelen är ju då att jag inte kan lägga omdöme. Tycker det är trist.