Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 6

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 409
  • Visningar Visningar 37 775

Bukefalos 30 år!

Helgen har gått i fixandets och rensadets tecken :banana:

Utöver stallrensningen så vart vi på återvinningen med massa kartonger. satte upp handdukstorken jag hämtat gratis, satte upp snöskyddet på stallet samt bytt stenar i kaminen. Blev en del skräp efetr det så det åkte med till tippen.

2 nya papperskassar påbörjade med skänka - slänga kläder. Jag och sambon har den vid garderoben och speciellt sambon har rätt mycket att gå igenom där så perfekt att ta med allteftersom

Rensat ut på gamla hundleksaker och till hundarnas förfäran SLÄNGT flera grejer :rofl:

Ska ta tag i förrådet under trappen på tisdag när det ska regna Har lite ordning men det har blivit en allt åker in där så nu måste jag flytta tillbaks en del grejer för att få ordning igen :)

Alltså, jag älskar min faster, men hon vägrar sluta sticka saker till mig! Jag skänkte en hel kasse till kattloppisen och idag fick jag detta 😫 Jag bor i Blekinge! Jag behöver inte hundrafemtioelva stickade strumpor!😫😅🤣
Såg nu att bilden inte kom med. Det är ju liksom ingen liten hög 😫😅 Någon som behöver?🤣
IMG_1031.webp

Har du någon Ukraina insamling i närheten? Min lokala lilla tygaffär har bland annat just insamling av stickade sockor.
Jag ska kolla! Annars går det säkert att lämna till Lions. Allt (utom att slänga för det har jag verkligen inte hjärta till!) är ju bättre än att de ligger här i en låda och bara är i vägen

Prova vinted !
Jag tycker mig uppfatta att hemstickat fått ett värde igen. Även om det nog inte är några stora summor.

Btw, älskade lappen på disktrasorna ❤️
Jag har fortfarande vinted på semesterläge för jag har inte orkat ta tag i det. Jag har sålt några strumpor där tidigare (kan ni föreställa er hur många par strumpor, vantar och mössor jag har fått vid det här laget när jag har både sålt, tvingat på familjemedlemmar X antal plus skänkt en hel kasse?!), men jag fick bara 20kr/paret så då skänker jag nog dem hellre till någon insamling för jag orkar inte jobbet just nu.

Eller hur 😍 Jag får så dåligt samvete som inte vill ha det för hon lägger ju ned massor av jobb och kärlek i det! Men jag har redan sagt att jag har massor och hon skickar ändå fler 😫😅

Jag la ut en parfym jag hittade i en låda på tradera och har nu fått ett bud på den. Jag hoppas på lite mer än 10kr, men jag blir iallafall av med den. Jag hittade också en (typisk tant)parfym jag fick av min faster (så det här med lite knepiga presenter är inget nytt 😅) när jag var typ 10år så den har legat i 30år bara för att jag inte har haft hjärta att göra av med den. Hittade även en tredje parfym i samma låda som jag köpte i gymnasiet som jag inte har bestämt vad jag ska göra med för den luktar fortfarande gott, men jag vet inte om det är rätt doft för mig längre. Ska kolla om det finns något värde i den när jag orkar kolla märket

Gymnasieparfymen var inte mycket värd så den tänker jag att jag nog kommer att försöka använda (någon av de typ fem gångerna om året jag använder parfym 🙄) Kollade fasters parfym också och den är ju supergammal! Tyvärr är min halvt avdunstad och korken gick sönder så den går inte att öppna så den är nog inte värd mycket nu
IMG_1036.webp

Startade upp Vinted igen efter semesterläge i en dryg vecka. La upp ett par nya annonser också och har fått sålt en del, både från de nya annonserna och ett par riktigt gamla. Det ger onekligen motivation att fortsätta lägga upp fler annonser 😊

Liknande trådar

• Israels och USAs krig mot Iran
  • compact living
  • Vintråden del II. Tråden för oss som gillar vin
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat