Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 6

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 406
  • Visningar Visningar 37 741

Bukefalos 30 år!

Säg inte det!

Förra sommaren meddelade min faster glad i hågen att hon tagit tag i och rensat ur kryddhyllan på vårt gemensamma sommarställe, och det var jättemånga brukar som var jättegamla.

Ja jo absolut. Men burkarna har också varit tomma och fyllts på med kryddor några gånger genom åren :p
Det här var bland annat oöppnade påsar med kryddor. De var väldigt retro!

Går trögt på Vinted just nu.. Har en skohylla hemma jag tänkte lägga ut på facebook, blev aldrig av igår så måste fixa det idag.

Hade gärna köpt lite kläder på Vinted också för saldot men det känns som att det mesta verkar vara från Polen och frakten är ju hutlös? Helt orimligt att köpa begagnat där när det bara blir marginellt billigare att beställa nytt.

Går trögt på Vinted just nu.. Har en skohylla hemma jag tänkte lägga ut på facebook, blev aldrig av igår så måste fixa det idag.

Hade gärna köpt lite kläder på Vinted också för saldot men det känns som att det mesta verkar vara från Polen och frakten är ju hutlös? Helt orimligt att köpa begagnat där när det bara blir marginellt billigare att beställa nytt.
Det finns jättemycket i Sverige också på Vinted - jag köper nästan bara svenskt i och med frakten. Men det finns ju inget supersmidigt sätt att sortera så man bara får upp svenska annonser. Det jag går på är dels att sorteringen måste vara på relevans (eftersom de svenska så brukar vara högst upp), och dels att kolla priset - är det jämnt i svenska kronor (t.ex. 15 kr, 20 kr etc) är det en svensk annons oftast. Är det t.ex. 19,46 kr eller något annat sådant så är det ju från ett annat land.

Jag tycker Sellpy fungerat okej till sånt. Har köpt fina vinterjackor för småpengar där t.ex.

Ibland har jag dock fått hem något som inte alls var bra, luktat illa eller fläck som inte stod med i beskrivningen, då är det enkelt att reklamera.

Råkade ta en tripp till Ullared i förra veckan så nu ska det rensas ut mer hemma :angel: DFast inköpen där vart bara bra grejer faktisktinget onödigt förutom godis då men inga saker.

Släpvagnen står framme och vi har börjat fylla den så smått med både slänga och skänka grejer. 2 kassar med kläder vi gått igenom och lite skålar, krukor till skänka.

Det finns jättemycket i Sverige också på Vinted - jag köper nästan bara svenskt i och med frakten. Men det finns ju inget supersmidigt sätt att sortera så man bara får upp svenska annonser. Det jag går på är dels att sorteringen måste vara på relevans (eftersom de svenska så brukar vara högst upp), och dels att kolla priset - är det jämnt i svenska kronor (t.ex. 15 kr, 20 kr etc) är det en svensk annons oftast. Är det t.ex. 19,46 kr eller något annat sådant så är det ju från ett annat land.
Jo men det vore smidigt att kunna sortera på något sätt, fast det skulle ju knappast vara till säljarnas fördel istället.
Jag tycker Sellpy fungerat okej till sånt. Har köpt fina vinterjackor för småpengar där t.ex.

Ibland har jag dock fått hem något som inte alls var bra, luktat illa eller fläck som inte stod med i beskrivningen, då är det enkelt att reklamera.
Tack för tips!

Förutom att kolla efter jämna prissummor så brukar det funka att söka på vissa svenska ord. ”Skick” är ett av dom. Tror ”storlek” också var ett.

Då brukar det huvudsakligen komma upp annonser från Sverige och sen kan man filtrera på vad man letar efter.

3 paket skickade.
Åkte först till närmsta Ica men då hade dom fått fel på etikett utskrivaren igår så jag fick åka vidare in till stan.

Så nu har jag skrivit ut etiketterna själv för första gången. 😂 Dom hade även en box där du kunde lägga in paketen och så töms den 2 ggr om dagen för inskanning.
Så behövde inte stå i någon kö utan bara klistra på och lägga i där.

Så nu är det bara att nervöst vänta på bekräftelsemailen då. 😅

Fotat och lagt ut galgar på Vinted, en bundle med 15 + 18 galgar såldes direkt 😅 "hela" 28 kr in för mig 😂

Edit: hade en perfekt låda också 😂
IMG_20260905_163111.webp

Paniken som uppstod idag när jag insåg hur bedrövligt många böcker jag har. Som jag inte känner att jag behöver ha kvar. Men jag måste ju ändå på något sätt avhysa dem från huset??

5 tröjannonser upplagda (äntligen!)
2 blev sålda nästan direkt i en bundle. 🥳

Har en tröja kvar. Får bli projekt för morgondagen att fota och lägga upp.
Ytterligare en tröja såld i en bundle med ett annat plagg som legat i några månader.

Sådan här flow har jag nog aldrig haft förut.😅 Lär väl bli totalstopp sen och så blir inget sålt på flera veckor/månader sen som vanligt.😂

… vad för böcker? 😇😇🤓
Huvudsakligen all möjlig skönlitteratur! Men även en del kurslitteratur från svensklärarutbildningen 😆 Det finns verkligen allt möljigt! Både pocket och inbundet. Jag hade lätt varit miljonär om jag inte hade ägnat livet åt att köpa så sjukt mycket böcker jag ändå inte har läst...

Väntar på att köparen ska ringa för att hämta den äldre 3D-skrivaren, jag behöver inte längre två skrivare och sen har jag bestämt mig för att slumpa bort min öststatsmoppe som egentligen räknas som lätt mc och går som en raket, jag har en laglig original moppe så den andra har stått färdigt här nu.

Liknande trådar

• Israels och USAs krig mot Iran
  • compact living
  • Vintråden del II. Tråden för oss som gillar vin
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026