Bukefalos 28 år!

Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och mängder med kommentarer som stöttar. "Du är bäst" - bäst i vadå? Att vilseleda folk? Haha, herregud. Slår mig för pannan över hur människan skapat efterkonstruktioner och nu gråter ut om det. Så otroligt oseriös.
Det tråkiga är att jag fått uppfattningen att hon är seriös i övrigt och väldigt bra som domare. Hon var bla en av de första som köpte egen holterväst för att kunna testa hjärtat mer och hon skällde ut andra uppf som inte hjälpte sina valpköpare ordentligt på en uts (det var cirkus med unghundarna som inte kunde bete sig). Hon föder inte upp min typ av dobbis, men vet många som är nöjda valpköpare där - så det känns lite extra tråkigt att hon gjorde något såhär dumt för mig.
 
Det tråkiga är att jag fått uppfattningen att hon är seriös i övrigt och väldigt bra som domare. Hon var bla en av de första som köpte egen holterväst för att kunna testa hjärtat mer och hon skällde ut andra uppf som inte hjälpte sina valpköpare ordentligt på en uts (det var cirkus med unghundarna som inte kunde bete sig). Hon föder inte upp min typ av dobbis, men vet många som är nöjda valpköpare där - så det känns lite extra tråkigt att hon gjorde något såhär dumt för mig.
Det gör ju verkligen det hela ännu märkligare. Jag förstår inte alls motiveringen.
 
Det gör ju verkligen det hela ännu märkligare. Jag förstår inte alls motiveringen.

Jag råkade se den där annonsen av en slump och har häpet följt debatten. Precis som ni andra har jag svårt att förstå tanken bakom, men det måste väl ändå vara något sorts PR-försök? Typ att hon vill skapa "buzz" på både gott och ont. För det kan inte vara så att en seriös och vettig uppfödare inte förstår att det inte främst är priset som folk reagerar på, utan den jättejättelånga texten om "mirakelvalpen".

Eller så är poängen att verkligen driva hem att "som renrasuppfödare får man faktiskt motivera sin prissättning precis hur som helst utan att någon ska lägga sig i". Jag vet inte, men märkligt är det.
 
Eller så är poängen att verkligen driva hem att "som renrasuppfödare får man faktiskt motivera sin prissättning precis hur som helst utan att någon ska lägga sig i". Jag vet inte, men märkligt är det.
Det funderade jag också på. Och hennes följare verkar i alla fall tolka det så. Men det verkar så fånigt att använda Blocket för det i stället för att bilda opinion på annat sätt.

Nu verkar annonsen vara borta i alla fall.
 
Jag har en pågående sötchock på Blocket. Får inte lägga in bilden här men den är en Jack Russell/Papillon enligt texten. På en av bilderna ser den ut som en tecknad hund fast i verkligheten :love:

Men: visst låter det mellan raderna som en hund som är rätt oregerlig? Eller så är de nötter och hunden "bara" väldigt understimulerad.

"Hej vi säljer nu våran hund. Då vi inte längre har tid med han. Då båda jobbar varje dag. Han heter gizmo Han är 2 år. Han gillar att leka och vara ute mycket. Han vill gärna busa hela tiden. Han har inte gått någon valp kurs. Köparen ska ha mycket tid helst bo på landet pris kan diskuteras"
 
"Pomeranian Vill bli pappa

Dino är 2 1/2 år,har tjock och fin päls,,han är lugn och gosig,älskar att ligga på soffan och mysa med mig eller annan familjemedlem,Han älskar att vara ute när det är snö ,Jag har haft honom sen han var 8veckor gammal och jag var med på födseln också,,han har tyvärr ingen stamtavla men han är 100% pomeranian,,,,så vi söker en hona till honom och dom kommer få underbara valpar ihop"

:grin:
 
Labradoodel: prissänkt från 45 000:- till 30 000:-. Hela 15 papp!

Blockets sorgligaste annonser: "Mopstik 6000:- blockets billigaste Mops" det är rubriken.

Eller Cockerpoo 9 v omplaceras. 30 000:-.
Ingen orsak uppges.

Gatuhund omplaceras för att den är så rädd. Kryper bara in under möbler hela tiden. Rädd för ljud och skäller mycket. 1000:-
 
Labradoodel: prissänkt från 45 000:- till 30 000:-. Hela 15 papp!

Blockets sorgligaste annonser: "Mopstik 6000:- blockets billigaste Mops" det är rubriken.

Eller Cockerpoo 9 v omplaceras. 30 000:-.
Ingen orsak uppges.

Gatuhund omplaceras för att den är så rädd. Kryper bara in under möbler hela tiden. Rädd för ljud och skäller mycket. 1000:-
Men herregud, den där sista. 😡😢
 
Malletik på 3 år. Röntgad men verkar ej ha gjort något. Hemmet viktigare än priset.
Priset är satt på 30.000 :grin:

Flera omplaceringar på mallar som skall vara ensamhund m.m. blocket känns ju inte som ett bra ställe o hitta lämpliga hem till dom :crazy:
 
Labradoodel: prissänkt från 45 000:- till 30 000:-. Hela 15 papp!

Blockets sorgligaste annonser: "Mopstik 6000:- blockets billigaste Mops" det är rubriken.

Eller Cockerpoo 9 v omplaceras. 30 000:-.
Ingen orsak uppges.

Gatuhund omplaceras för att den är så rädd. Kryper bara in under möbler hela tiden. Rädd för ljud och skäller mycket. 1000:-
Där finns även en gatuhund som är "rädd för sin egen skugga" enligt annonsen. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 553
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 056
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 943
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 991
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Lädervård
  • Servering på tävlingar
  • Älgflugor

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp