Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast alla draghundar har jakt det är därför dom drar?
Tror hela annonsen blir läst på fel sätt.

Antar dom syftar på att hundarna är avlade av och för drag helt enkelt och att föräldrarna inte jagar utan drar.

Så tror jag också att det kan vara, att det (i just det här fallet) mer är en fråga om kass kommunikation än kass uppfattning om de egna hundarna. Det här med att folk inte tänker på att den som läser på andra sidan varken har kontext eller den bakgrundsinformation man själv tar för given. :idea:
 
Så tror jag också att det kan vara, att det (i just det här fallet) mer är en fråga om kass kommunikation än kass uppfattning om de egna hundarna. Det här med att folk inte tänker på att den som läser på andra sidan varken har kontext eller den bakgrundsinformation man själv tar för given. :idea:
Exakt så ,den är skriven till draghundsfolk men utlagd på Sveriges största annonssida 🙈
 
Fast vad spelar det för roll? De som är intresserade av drag vet vad det är, resten spelar ingen roll. Många som tränar och tävlar på skidor gör det med hund.
Ingen roll alls,du läser mitt inlägg helt fel.

Jag menar att den överhuvudtaget är inlagd här för den är läst av folk som inte vet vad draghund är riktigt.
 
Fast alla draghundar har jakt det är därför dom drar?
Tror hela annonsen blir läst på fel sätt.

Antar dom syftar på att hundarna är avlade av och för drag helt enkelt och att föräldrarna inte jagar utan drar.

Ja jag motsätter mig lite att man avlar på pointer och vorsteh men de "är inte framavlade för jakt."
Men ja jag förstår vad du menar och håller med. Det kan läsas på fel sätt :)
 
Jag fick syn på den här annonsen på en anslagstavla igår. Frågan är om Juliana någonsin kommer att hitta en valp som passar henne, när hon har så pass extrema krav. :eek:

20230912_164530.jpg


:D
 
Den läses av alla och iaf typ halva Sverige vet vad draghundar och skidtävling med hund är.
Jag (som la upp det första inlägget) vet ju att draghundar och så finns, men blev lite ”lurad” av att annonsen nämnde en massa olika aktiviteter som blandningen gillar - men inte drag! Tänkte att en draghundsannons hade nämnt drag. Aja, nu har jag fått det förklarat för mig i alla fall :)
 
Den läses av alla och iaf typ halva Sverige vet vad draghundar och skidtävling med hund är.
Du förstår fortfarande inte min poäng 😂

Jag har aldrig skrivit att det är något som helst fel att annonsera draghundar eller jakthundar eller vallhundar osv på blocket?

Bara att den nu lästes av flertalet personer som inte är insatta just för det är ett stort annonsforum…
 
Du förstår fortfarande inte min poäng 😂

Jag har aldrig skrivit att det är något som helst fel att annonsera draghundar eller jakthundar eller vallhundar osv på blocket?

Bara att den nu lästes av flertalet personer som inte är insatta just för det är ett stort annonsforum…
Varför ska man behöva skriva specifikt att hundarna är till drag? Det är det jag inte förstår.
 
Varför ska man behöva skriva specifikt att hundarna är till drag? Det är det jag inte förstår.
Det ska dom inte behöva göra 😂
Vad mycket missförstånd det blir i text var inte alls så jag menade, bara att nu råkar folk som inte är insatta läsa och inte förstå att hundarna är till just drag och därför hamnade annonsen här ”som en konstig annons” vilket den egentligen inte är.
 
Det ska dom inte behöva göra 😂
Vad mycket missförstånd det blir i text var inte alls så jag menade, bara att nu råkar folk som inte är insatta läsa och inte förstå att hundarna är till just drag och därför hamnade annonsen här ”som en konstig annons” vilket den egentligen inte är.
Ja, det är mycket som en del tycker är konstigt och annat som inte är konstigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 412
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 031
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 874
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 889
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Melatonin
  • Skor på sommaren
  • Bli av med getingar på balkong

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp