Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
En till:

Tre hanhundsvalpar födda 20/5 moder Beagle/smålandsstövare/Lagotto fader Tyskjaktterrier. Vi jagar med båda föräldrarna men valparna passar till ett aktivt hem som har intresse av t.ex. Agility, leta svamp( vilket är jakt), nosework osv.

🙄

Är inte inom jakt men mammans korsning verkar lite ovanlig, är det något särskilt som man korsar för?
 
Är borador border collie x labrador?
Känns som om jag ser massvis av border collie-blandisar på blocket nu. Är det ett nytt fenomen? Ett axplock:

- BC x springer spaniel
- BC x husky
- BC x aussie x tjeckoslovakisk varghund
- BC x golden retriever x aussie x collie
- BC x standardpudel, dvärgpudel
- BC x amstaff
- BC x schäfer
Jag tycker jag sett många BC-korsningar de senaste 20-30 åren.
 
Från en annons om micro exotic bullies:

”Lämpar sig även som en helt fantastisk utställnings hund om man är intresserad av det”
Vilka utställningar då? Man kan ju knappast rulla in på MyDog med en hund som ser ut sådär och förvänta sig goda resultat :crazy:

”Förutom att valparna är Exotic så har dom även en extremt fin och speciell stamtavla som är laddad med många kända namn. Pappan Bottega är God Horus enda son i Europa och han har även namn som Bape, Beef, Bullsace och Bullseye i sin stamtavla. Mamman Coco är ifrån en egen tidigare kull där vi valde att blanda Gottiline Dax & GrCh El Toro med linjer som Mr Miagi, 92Five Judge och Hazard.”
Ska vi ta oss en titt på dessa extremt fina linjer?

Här har du God Horus, ser inte alls ut som om han besitter själen från ett Viktorianskt barn med tuberkulos:
IMG_1415.jpeg



Synd att limbo inte är en hundsport, Mr Miagi verkar vara avlad för total dominans:
178d335da7fb26aaef68dfe3dcd57e29.jpg


”Dom är väldigt lugna och harmoniska valpar allihopa. Dock den svart tigrerade tiken och röda hanen är det 1% mer fart i men alla älskar mest att bara gosa.”
Nääe, jag hade nog inte heller varit så pepp på att springa omkring om mina ben såg ut som ostbågar…

Vad tycker ni? Nya Bukehunden?! :crazy:
 
Scrollade runt lite på blocket och såg att priserna verkar ha totalrasat. Massa gulliga chihuahuavalpar för runt 10 000. Undrar hur det kommer gå för hen som säljer en vit aussiekorsning med medfödd dövhet för 16 000...

Sen tänker jag på alla 7 månaders bullys som säljs på grund av allergi. Kan inte låta bli att tänka att det är hunden som är allergisk när det är den rasen och de inte specificerar mer :angel1:
 
Scrollade runt lite på blocket och såg att priserna verkar ha totalrasat. Massa gulliga chihuahuavalpar för runt 10 000. Undrar hur det kommer gå för hen som säljer en vit aussiekorsning med medfödd dövhet för 16 000...

Sen tänker jag på alla 7 månaders bullys som säljs på grund av allergi. Kan inte låta bli att tänka att det är hunden som är allergisk när det är den rasen och de inte specificerar mer :angel1:
Den vita aussien är dubbelmerle, det syns direkt… Att ta så mycket för en så sjuk hund, jag blir galen… :(
 
Den vita aussien är dubbelmerle, det syns direkt… Att ta så mycket för en så sjuk hund, jag blir galen… :(
Isåfall har de väl medvetet gjort en parning som bryter mot djurskyddslagen? För visst var den aussie/bc? Då bör det inte ha varit ett dolt merleanlag på någon av föräldradjuren.
 
Scrollade runt lite på blocket och såg att priserna verkar ha totalrasat. Massa gulliga chihuahuavalpar för runt 10 000. Undrar hur det kommer gå för hen som säljer en vit aussiekorsning med medfödd dövhet för 16 000...

Sen tänker jag på alla 7 månaders bullys som säljs på grund av allergi. Kan inte låta bli att tänka att det är hunden som är allergisk när det är den rasen och de inte specificerar mer :angel1:
Pga allergi hos hunden är nog sant iofs.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 304
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 020
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 816
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 785
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp