Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
”Känner du att din häst är missförstådd?
Har din häst en skada som inte läker?
Har du börjat ge upp på alternativ ?
Eller känner du att din häst inte samarbetar ?
Mitt namn är *NN* och jag är utbildad healer och djurkommunikatör mitt jobb är att hjälpa dig förstå din häst bättre och samtidigt läka ev skador och trauman. Jag har jobbat som medium/healer i 5år och har flera referenser. Bland annat så har jag healat bort artros och även hjälpt en person som legat i koma.”

Dessutom letar personen foderhäst i en annan annons med orden:
”Har sökt länge efter min nya träningskompis hade hittat rätt men så visade det sig att han hade blåsljud på hjärtat därför letar jag igen med ljus och lykta!”

Kan personen inte heala bort det? Lyckas man med artros så kanske det går bra med ett blåsljud med?

(Yes, I call bullshit:meh:)
 
Ingen "rolig" annons utan snarare så man fick ont i hjärtat. Hästen är säkerligen superbussig och ägaren okunnig men med all välvilja i världen. Men om nu tränare och equiterapeut varit inblandade hade man önskat de skulle reagerat..

"Född 2016"
...
"Maffigt kallblod sto på 6 år"

(Hur gammal är den eg?)

"Hon är som vilket halvblod som hälst att rida har inte trav steg i sig alls. XX har super fin galopp i både höger och vänster varv. Kan galopp från skritt eller stilla stånse kort galopp. Skänkelvikning bakdelsväbdning framdels vändning."
..

"Tränare anser att XX är en toppen häst och kan gå långt. Jag hade velat tävlat dressyr men dessvärre har ha skadat min fot och de vill inte bli bra.. Sen har ja inget grönt kort så tränar mäst."
..

"Kollar av equiterapuft ofta då jag vill mina djur de bästa och hon har alltid vart i topp form."

Bilder visar en häst med underhals, omusklad överlinje och väldigt uttalad muskelatrofi i ffa sadelläget...;(
 
"Ett häftigt projekt till någon som vill ha en projekthäst för framtida tävling.
Häftig de är han, en spänstig häst med lite nerv.
För den som vill ha ett projekt att lägga ned tiden på, som heller inte bli rädd om han kickar/busar.
För de är just de som är projektet med honom, han kan busa/kicka, han gör de inte alltid men de är det man ska veta om då de är det som gör han han säljs till detta låga pris.

Viss skadehistorik finns, men inget som enligt veterinär ska påverka honom som framtida tävlingshäst. Också därav han sälja till detta låga pris och endast till någon som har tiden att vänta.

Detta är ett ”kom och hämta pris” då han i dagsläget ej rids, rider man till ett par månader när han är igång och han kommer igång ordentligt samt får ur de fasonerna så är de en häst för de tresiffriga priset"

Okej hur var det nu, säljs han på grund av skador eller för att han är rent av farlig? Och om jag nu ska ut och tävla så småningom så hade jag gärna velat veta vad för skador han haft...
Och vad ska jag vänta på?!? Och varför rids han inte?? så många frågor...
 
"Ett häftigt projekt till någon som vill ha en projekthäst för framtida tävling.
Häftig de är han, en spänstig häst med lite nerv.
För den som vill ha ett projekt att lägga ned tiden på, som heller inte bli rädd om han kickar/busar.
För de är just de som är projektet med honom, han kan busa/kicka, han gör de inte alltid men de är det man ska veta om då de är det som gör han han säljs till detta låga pris.

Viss skadehistorik finns, men inget som enligt veterinär ska påverka honom som framtida tävlingshäst. Också därav han sälja till detta låga pris och endast till någon som har tiden att vänta.

Detta är ett ”kom och hämta pris” då han i dagsläget ej rids, rider man till ett par månader när han är igång och han kommer igång ordentligt samt får ur de fasonerna så är de en häst för de tresiffriga priset"

Okej hur var det nu, säljs han på grund av skador eller för att han är rent av farlig? Och om jag nu ska ut och tävla så småningom så hade jag gärna velat veta vad för skador han haft...
Och vad ska jag vänta på?!? Och varför rids han inte?? så många frågor...
Och tresiffrigt! :rofl:
 
Före detta poloponny säljes. Det jag reagerade på var att den var 160 cm i manke? Är det andra mått i polovärlden?
 
En som säljer en käpphäst, en femåring som har kommit ganska långt i inridningen. Tycker att dressyr kan vara lite tråkigt och att hovslagaren är lite jobbig. Tycker om att hoppa och kan bli lite stark, van vid att gå på olika sorters underlag. Okomplicerad att åka transport med. :)
 
Ingen "rolig" annons utan snarare så man fick ont i hjärtat. Hästen är säkerligen superbussig och ägaren okunnig men med all välvilja i världen. Men om nu tränare och equiterapeut varit inblandade hade man önskat de skulle reagerat..

"Född 2016"
...
"Maffigt kallblod sto på 6 år"

(Hur gammal är den eg?)

"Hon är som vilket halvblod som hälst att rida har inte trav steg i sig alls. XX har super fin galopp i både höger och vänster varv. Kan galopp från skritt eller stilla stånse kort galopp. Skänkelvikning bakdelsväbdning framdels vändning."
..

"Tränare anser att XX är en toppen häst och kan gå långt. Jag hade velat tävlat dressyr men dessvärre har ha skadat min fot och de vill inte bli bra.. Sen har ja inget grönt kort så tränar mäst."
..

"Kollar av equiterapuft ofta då jag vill mina djur de bästa och hon har alltid vart i topp form."

Bilder visar en häst med underhals, omusklad överlinje och väldigt uttalad muskelatrofi i ffa sadelläget...;(


Raderat
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 802
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 247
Senast: Sirap
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 352
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 499
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp