Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
"
Hej! Nu är det såhär att jag väljer att sälja min fina skatt. Jag red in honom sommaren 2019 och har haft en otroligt bra tid med honom. Han har lite svårt för galoppen fof! Efter sin vintervila har han blivit så mycket piggare. Han kan bocka till lite och spraka lite när man rider honom. Inget fel på honom utan han behöver ridas nästan varje dag! Kommer sakna min fina pojke otroligt mycket😢 Men då en medryttare till våran häst klämde honom i boxdörren flera gånger när han inte gjorde som hon sa. Så behöver han ett nytt hem då han ej trivs här!😞 (pga det alltså) Jag har letat ihjäl mig men det finns inga bättre stall och älskar detta stallet så sjukt mycket! Så tycker det är dags för honom att få en ny ryttare på ryggen. Han är miljö tränad och ganska grön i ridningen! Om du är intresserad hör av dej direkt då jag vill få bort honom så fort som möjligt. Då detta dels känns tungt men oxå för att han ska få må bra.
Hemmet är viktigare än priset!!
Provridning behövs ej och han lånas ej ut på foder!
Du får med:
1 hoppsadel
1 dressyrsadel
2 träns
7 täcken (1 av varje sort)
2 schabrak
1 huva
2 grimmor
1 grimskaft
Kom privat om ni är intresserade! Svarar fort 🥰 (om det inte är sent på natten eller när jag jobbar)
Kram🤗
(Bild kommer om man är sjukt intresserad, har ej film sorry)"

Jag har inte ens ord för hur konstigt detta är? 😅
Jag ska alltså köpa en häst osedd utan att veta ras, storlek, ålder, stam osv :confused: . Går ju inte ens att gissa dessa saker iom att bild får man bara se om man är sjukt intresserad.
Kul att få hem kraken och så är det en shettishingst eller en varmblodstravare med usel ridhäst exteriör.
 
Annons på mycket välkänd annonssida för hästar (alltså riktiga):
"Jag säljer min käpphäst med utrustning👍Det är typ två träns, några grimmor och grimmskaft plus några täcken❤pris kan diskuteras👍" Det är ett connemarssto född 2013 som tävlat Lätt A i dressyr. Priset är diskuterbart :) . Det är även en bild på en käpphäst
 
Läste precis en ”medryttar”annons på fb som fick mig att undra hur en del människor tänker egentligen. Hen tog bort inlägget relativt snabbt, men i stora drag sökte hen efter en medryttare som var duktig på att longera och tömköra, och inte rida eftersom hästen är lite svårriden. Dessutom ska man mocka, sköta, fodra, ta hand om ut-insläpp 2-3 dagar i veckan och följa med som groom när ägaren tävlar.

För detta kalas ska man då som slav/skötare BETALA 850 spänn i månaden 🤣
 
Läste precis en ”medryttar”annons på fb som fick mig att undra hur en del människor tänker egentligen. Hen tog bort inlägget relativt snabbt, men i stora drag sökte hen efter en medryttare som var duktig på att longera och tömköra, och inte rida eftersom hästen är lite svårriden. Dessutom ska man mocka, sköta, fodra, ta hand om ut-insläpp 2-3 dagar i veckan och följa med som groom när ägaren tävlar.

För detta kalas ska man då som slav/skötare BETALA 850 spänn i månaden 🤣
Låter som valfri medryttarannons i Sthlm :p (eller ok, åtminstone om man tittar på de som har svårare hästar)
 
”Begagnad sadel. Vet inte bomvid då jag köpte den begagnad själv. Den har två märken som syns på en av bilderna. Annars i mycket bra skick.”

Är det bara jag som undrar vem som köper en sadel utan att veta vilken bomvidd det är på den? 😳

Jag har ingen aning om vad det är för bomvidd på mina 🤷 åt det vidare hållet möjligtvis 🤔

(De är såklart utprovade av erkänt duktiga sadelutprovare dock!)
 
Jag har ingen aning om vad det är för bomvidd på mina 🤷 åt det vidare hållet möjligtvis 🤔

(De är såklart utprovade av erkänt duktiga sadelutprovare dock!)

Jag tänkte svara exakt samma sak. Jag har ingen aning, dessutom vet jag inte om alla sadlar jag har är olika bredd. Dock är alla sadlar sådana som passar hästarna.
Köpa sadel över nätet är tveksamt att jag skulle göra oavsett.
 
”Begagnad sadel. Vet inte bomvid då jag köpte den begagnad själv. Den har två märken som syns på en av bilderna. Annars i mycket bra skick.”

Är det bara jag som undrar vem som köper en sadel utan att veta vilken bomvid det är på den? 😳
Jag har ingen aning om vad det är för bomvidd på mina 🤷 åt det vidare hållet möjligtvis 🤔

(De är såklart utprovade av erkänt duktiga sadelutprovare dock!)
Ja att köpa en utprovad sadel via en fackman då kan jag förstå att man kanske inte vet vilken storlek det är på sadeln. Men ska man köpa över nätet så är väl bomvidden en av de mest väsentliga sakerna att veta för att veta om sadeln över huvudtaget är intressant. Det brukar ju dessutom stå någonstans på sadeln så det borde inte vara så svårt att kolla upp om man nu ska sälja sadeln 😊
 
annons 1:
häst X säljes. Två hästar på bilden, den det gäller är den som står längst bak...

annons 2:
bara en bild på hästens kropp. Hals, huvud och benen inte med på bilden.
"Köpare som bara ber om bilder kommer ignoreras, vid intresse presentera dig. "

Hej jag heter villhöver, kan man få se en bild på hela hästen? Eller är den anonym?
 
"Hejsan. Jag saknar att få komma ut till stallet 1-2 dagar i veckan. Har ridit i ca 10år. Men vart tvungen att sluta när jag gick gymnasiet så har ej ridit på ca 4år.
Red på blandade hästar på ridskola. Red även hos en privat person jag känner.

Någon som har en häst man kan få komma å rida lite då å då GRATIS."


Alltså oavsett om man tänkt sig betalt eller ej av en medryttare (det är nog ca 50/50 här, och sällan höga summor) så känns det inte då lockande med någon som har det som enda krav :laugh:
 
"Hejsan. Jag saknar att få komma ut till stallet 1-2 dagar i veckan. Har ridit i ca 10år. Men vart tvungen att sluta när jag gick gymnasiet så har ej ridit på ca 4år.
Red på blandade hästar på ridskola. Red även hos en privat person jag känner.

Någon som har en häst man kan få komma å rida lite då å då GRATIS."


Alltså oavsett om man tänkt sig betalt eller ej av en medryttare (det är nog ca 50/50 här, och sällan höga summor) så känns det inte då lockande med någon som har det som enda krav :laugh:
Jag tycker inte att det är något att skratta åt, hellre det kravet än alla andra som har idéer om att de ska träna och tävla eller inte vågar rida ut utan enbart vill rida i ridhus eller på bana. Det kan mycket väl vara någon som just saknar att få rida och sen inte bryr sig vad det är för ras eller ålder utan vill helt enkelt bara få rida lite och umgås med hästar.

Jag hade mycket väl kunnat tänka mig att ta in någon sån person beroende på hur självgående den är och vad det är för häst jag har. Det viktigaste för mig har varit att personen är pålitlig, att det klickar med min häst, att det fungerar med de andra i stallet.
 
Jag tycker inte att det är något att skratta åt, hellre det kravet än alla andra som har idéer om att de ska träna och tävla eller inte vågar rida ut utan enbart vill rida i ridhus eller på bana. Det kan mycket väl vara någon som just saknar att få rida och sen inte bryr sig vad det är för ras eller ålder utan vill helt enkelt bara få rida lite och umgås med hästar.

Jag hade mycket väl kunnat tänka mig att ta in någon sån person beroende på hur självgående den är och vad det är för häst jag har. Det viktigaste för mig har varit att personen är pålitlig, att det klickar med min häst, att det fungerar med de andra i stallet.

Jo, det i sig är ju inte konstigt. Det var mest hela grejen med att skriva GRATIS i versaler, som att det var det enda som spelade någon roll. Jag får i alla fall väldigt dåliga vibbar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 789
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 237
Senast: Sirap
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 242
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 489
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp