Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

Jag fick ju som jag tidigare nämnt fyra paket jäst av min kära syster. Nu har jag bakat bullar två gånger inom loppet av en vecka, vilket garanterat aldrig hänt förut 😳 men gott är det, var även lite vågad idag och provade ha nutella i en omgång, vilket heller aldrig skett förut. Det var gött 😋 resterande två jästpaket ligger i en glasburk i kylen, har fortfarande inte gjort några kokosbullar så kanske blir det bak snart igen 😎
 
Man kan ju vara smittad utan att veta om det så om alla använde munskydd så skulle det hjälpa en del. Det gör det även lättare att inte peta i ansiktet/mun/näsa.
Nja, ofta tar man sig mer i ansiktet med munskydd än annars för att man ska hantera just munskyddet. De flesta vet inte heller hur man korrekt hanterar munskydd så de har maximal effekt (typ som med plasthandskar.. jag möter dagligen folk som tror att de är hygieniska som använder plasthandskar och det kontamineras hejvilt pga felanvändning) Dessutom om man tror att man är skyddad är det större risk att slarva med det som faktiskt är av vikt när det gäller att minska smittspridningen, som t ex att om de är sjuka borde de inte varit i affären alls. Och munskydden gör bäst nytta i vården i dagens läge.
Hojta om du vill att jag skickar. Det gäller er andra oxå.
åh va snällt! Jag har fått ett i alla fall och ett paket räcker till allt jag tänkt baka, men kanske finns någon annan som vill ha :)
 
De flesta vet inte heller hur man korrekt hanterar munskydd så de har maximal effekt (typ som med plasthandskar.. jag möter dagligen folk som tror att de är hygieniska som använder plasthandskar och det kontamineras hejvilt pga felanvändning)
Ja! Jag ser dagligen folk som har plasthandskar på sig då de tar mat åt sig (och andra) och då sätter dom sig och äter med handskarna på sig, se går de och tar mer mat eller bröd med samma handskar på sig...
 
Jag bunkrar streamingtjänster och provar typ alla jag kan hitta. Har Viaplay och Netflix som min pappa betalar och HBO som min bror betalar, jag kikar gratis på SVTplay och ibland på dplay på det som är gratis där och mycket på TV4play. Provade amazonprime video också men den var värdelös. Nu provar jag Cmore gratis i två veckor och har hittat en hel del att kolla på där.

Har så otroligt många serier, filmer och dokumentärer jag satt upp på mina listor. Så många att det knappt går att välja :p

Plus alla poddar jag följer och att jag har Bookbeat, lyssnar mycket på böcker i vanliga fall när jag promenerar mycket så nu i karantän har det blivit lite mindre men det lyssnas lite iaf.
 
Jag bunkrar streamingtjänster och provar typ alla jag kan hitta. Har Viaplay och Netflix som min pappa betalar och HBO som min bror betalar, jag kikar gratis på SVTplay och ibland på dplay på det som är gratis där och mycket på TV4play. Provade amazonprime video också men den var värdelös. Nu provar jag Cmore gratis i två veckor och har hittat en hel del att kolla på där.

Har så otroligt många serier, filmer och dokumentärer jag satt upp på mina listor. Så många att det knappt går att välja :p

Plus alla poddar jag följer och att jag har Bookbeat, lyssnar mycket på böcker i vanliga fall när jag promenerar mycket så nu i karantän har det blivit lite mindre men det lyssnas lite iaf.

Jag har sett jättemycket bra på Prime! Några av mina favvoserier finns där som Fleabag och Mrs. Maisel.
Apple har också en streamingtjänst, testade den under en gratis prova på. The morning show var ruskigt bra!
 
Ja, jag skulle vilja veta vad han gör med jästen, som var det enda han köpte.
Men det är inte ovanligt med stora inköp av en vara på Kvantum, har tidigare sett köp av t ex 100 kexchoklad eller en kundvagn vitkål.
 
Jag har sett jättemycket bra på Prime! Några av mina favvoserier finns där som Fleabag och Mrs. Maisel.
Apple har också en streamingtjänst, testade den under en gratis prova på. The morning show var ruskigt bra!
Aha, jag kanske skulle gett den mer chans och se vad jag gillar. Det var bara något med den som inte lockade lika mycket som dom andra. Men tröttnar jag på dom så kikar jag in där igen.
 

Liknande trådar

Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 225
Senast: Snubbelfot
·
Kropp & Själ bakgrund.. jag har utan underdrift mått dåligt psykiskt till o från nästan hela livet. ibland -- som blivit mkt över tid -- varit i...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 416
Senast: Björk
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 916
Senast: Fraegd
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 585

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp