Bästa manliga rösten

Gerard Butler kan jag lyssna på hur länge som helst. Jack Whitehall om hans röst: "He's got a beautiful voice, it's like someone holding your head down and making love to your ear with a condom made of velvet." Jag håller med. :love:
 
Frank Zappa
Harry Belafonte
finns betydligt bättre inspelningar från när han var ung o innan han fått stjärnstatus. Tyvärr har dessa 78 varvare brunnit upp tillsammans med mitt barndomshem.
 
Och Lemmys raspiga whiskyröst var inte heller dum. Särskilt de Hawkwind-låtar han gjorde vocals på. :love:

Snubblade över en bild på honom, som jag inte sett förr.
Och jag tyckte att den passade på just det här forumet, än kanske någon annan.
Lemmy_on_Horse.jpg
 
Sångröst är omöjligt att ge omdöme om, så jag säger Oldie. Det finns för många bra i för många olika genrer för jämförelse. (hur kan man jämföra Pavarotti med Jussi Björling eller Ian Gillan med Phil Lynnot?)

Dessutom är jag förbannad med perfekt gehör så det gör det ännu svårare (japp förbannad, det är en hemsökelse utan like, för annars kan man nicka älskligt, hur kan man göra det när man mest vill gå och kasta upp???)
(Tror någon till här har samma problem där, har fått den kommentaren förut)
 
.
Och charles dance! Hur kunde jag glömma honom i listan?
Hur kunde du?
Jag vill lägga till John Thaw (kommisarie Morse) har sett honom på scenen och den rösten bar hur långt som helst. Edward Fox, Sir John Gielgud, Sir Laurence Olivier, John Nettles och Sir Richard Burton. Robert Mitchum på gamla dagar, hans röst utvecklades med åren.

@AraSlei Håller med om Tomas Bolme, jag gillar också Katharina Ewerlöf.
 
Senast ändrad:
Jonny Casch o Kris Kristofferson.
När ens ungdomsidoler har hunnit bli 70+ eller dött, känns det ensamt. JC har jag först börjat uppskatta för ca 20 år sedan.
KK blev jag retad för att jag gillade på den tiden det begav sig.
Såg det här och tänkte på dig: "En av countrymusikens främsta, Kris Kristofferson, kommer till Sverige i september för fem konserter. Den 12 september spelar han på Palladium i Malmö, den 15 september på Vara Konserthus i Vara, den 17 september i Kalmarsalen i Kalmar, den 18 september på Konserthuset i Göteborg och den 20 september på Cirkus i Stockholm.

Konserterna öppnas av Appalachian Murder Bunnies bestående av Kris dotter Kelly Kristofferson och Andrew Hagar."
 
Sångröst är omöjligt att ge omdöme om, så jag säger Oldie. Det finns för många bra i för många olika genrer för jämförelse. (hur kan man jämföra Pavarotti med Jussi Björling eller Ian Gillan med Phil Lynnot?)

Dessutom är jag förbannad med perfekt gehör så det gör det ännu svårare (japp förbannad, det är en hemsökelse utan like, för annars kan man nicka älskligt, hur kan man göra det när man mest vill gå och kasta upp???)
(Tror någon till här har samma problem där, har fått den kommentaren förut)
Det var jag som kommenterade att min pappa också hade absolut gehör och att det, trots att många tror det, inte är någon välsignelse. Pappa var inte särskilt förtjust i den svenska sociala skicken att sjunga till snapsen, vinet etc.
Pappa hade dessutom en bra tenor (lite åt Geddahållet).
 
Det var jag som kommenterade att min pappa också hade absolut gehör och att det, trots att många tror det, inte är någon välsignelse. Pappa var inte särskilt förtjust i den svenska sociala skicken att sjunga till snapsen, vinet etc.
Pappa hade dessutom en bra tenor (lite åt Geddahållet).

Jo vi tenorer brukar ha det :), som av en händelse är jag också tenor.
 

Liknande trådar

Tjatter Apropå diskussion i en annan tråd. Vad innebär det att vara kvinnlig eller manlig? Om någon beskrev "hon verkar väldigt kvinnlig"...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 506
Senast: Milosari
·
Samhälle ...om att flytta utomlands där det var ett otroligt jämt klimat, utan årstider och utan att det är alldeles för varmt i långa perioder...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 881
Senast: SiZo
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 554
Senast: cirkus
·
Fritid Som rubriken säger, vad är den bästa akrylfärgen (för tavelmålning)? Har länge kört på det som kommit i min väg, gärna billigt, då det...
Svar
3
· Visningar
288
Senast: MCP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp