Bukefalos 28 år!

Barnsligt besviken, får inte matcha min fästman

Sv: Barnsligt besviken, får inte matcha min fästman

Inte måste man matcha! Jag och sambon matchade inte men folk tyckte vi var fina ändå. :D

kl%C3%A4nning.png
 
Sv: Barnsligt besviken, får inte matcha min fästman

KL

Hade ingen - verkligen ingen! - aning om att man förväntades matcha sin partner på ett bröllop. Känner mig heldum. Ska på bröllop i augusti och har redan köpt klänning utan en tanke på att min stackars pojkvän nu tvingas köpa en slips i samma färg. Och näsduk?! Måste han ha en näsduk?

Det är klart ni inte förväntas matcha men jag skulle inte tycka det var särskilt konstigt om ni nu skulle vilja göra det. Näsduk kan ni lugnat skippa också om ni vill..
 
Sv: Barnsligt besviken, får inte matcha min fästman

Är det inte rätt naturligt att matcha färgen på klänningen och slips när man går tillsammans på en finare tillställning? Så har vi gjort på tidigare bröllop iaf :)

Jag har aldrig i verkliga livet hört om folk som faktiskt försöker matcha varandra. Jag klär mig som jag vill, och mannen tar det som han vill. Färdigt.
 
Sv: Barnsligt besviken, får inte matcha min fästman

Men ni matchar ju tycker jag :D Du har grön klänning och han har grön slips och grön näsduk! Även om det inte är samma nyans.
 
Sv: Barnsligt besviken, får inte matcha min fästman

Och jag undrade, helt ärligt, om det är nåt som förväntas av oss. Typ som den där nya pusstraditionen - hade iiiiiingen aning.

Tassetass: Strålande, då får han välja slips själv :D Jättefina var ni! :)
 
Sv: Barnsligt besviken, får inte matcha min fästman

Det gör man precis som man vill.

I min vänkrets så tycker vi att det är kul att komma till bröllop med matchande färger även om det inte är precis samma färg på klänning och slips.
 
Sv: Barnsligt besviken, får inte matcha min fästman

Men ni matchar ju tycker jag :D Du har grön klänning och han har grön slips och grön näsduk! Även om det inte är samma nyans.

Njae, i mina ögon är klänningen mer turkos än grön, men det där med hur man uppfattar färg är ju rätt olika. :)
 
Sv: Barnsligt besviken, får inte matcha min fästman

Njae, i mina ögon är klänningen mer turkos än grön, men det där med hur man uppfattar färg är ju rätt olika. :)

Ja jag tänkte på det sen, att den nog inte är grön ändå.

Hur som helst var färgerna nära varandra så hade du sagt att ni matchat hade jag tänkt att det var en smakfull matchning bara! :) Även om det inte var menat så.

Och ni var såklart jättefina!
 
Sv: Barnsligt besviken, får inte matcha min fästman

Läste i en tråd här på Buke att vid nåt tillfälle ska brugrummen gå ut och då springer alla män fram till bruden och ger henne en puss. Och sen samma med bruden då. Tydligen en dansk tradition och flera hade varit på bröllop (här i Sverige) där de gjorde så.

Aldrig sett det, aldrig hört talas om det. Kanske hittade nån på det eller så kommer nån nu och säger att detta är en URSVENSK tradition som funnits sedan Vasas tid.
 
Sv: Barnsligt besviken, får inte matcha min fästman

Tur att man är finsk. Vi finnar är så stela att ingen ger varandra pussar förrän de är redigt berusade. :yuck:
 
Sv: Barnsligt besviken, får inte matcha min fästman

Läste i en tråd här på Buke att vid nåt tillfälle ska brugrummen gå ut och då springer alla män fram till bruden och ger henne en puss. Och sen samma med bruden då. Tydligen en dansk tradition och flera hade varit på bröllop (här i Sverige) där de gjorde så.

Men hjälp! Jag hade då suttit kvar och undrat om folk helt tappat vettet om jag besökt ett bröllop där man gjort så. Eller annonserar toastmastern att pusstraditionen ska ske? :D

Nu har jag ju ingen att gifta mig med men sablarns så paff/rädd jag blivit om jag som brud i godan ro suttit och pratat med någon vid honnörsbordet, nyblivne maken går på toaletten och samtliga män i lokalen reser sig upp för att rusa fram och kasta sig över mig. :eek:
 
Sv: Barnsligt besviken, får inte matcha min fästman

KL

Hade ingen - verkligen ingen! - aning om att man förväntades matcha sin partner på ett bröllop. Känner mig heldum. Ska på bröllop i augusti och har redan köpt klänning utan en tanke på att min stackars pojkvän nu tvingas köpa en slips i samma färg. Och näsduk?! Måste han ha en näsduk?

Om han "måste" ha en näsduk beror väl på klädkod. Är det kavaj så behövs det verkligen inte.
 
Sv: Barnsligt besviken, får inte matcha min fästman

Och för mig är det helt naturligt och någonting som "typ alla" gör. Det skulle kännas väldigt konstigt för mig att komma i en grön klänning och sambon hade röd slips och näsduk.

För mig är det också helt naturligt, och inte alls något konstigt att man matchar varandra.

Däremot är det ju knappast så att katastrofen är kommen om jag och fästmannen ( ;) ) inte matchar varandra. Det är mer på nivån att jag väljer klänning, och sen väljer han slips/fluga och näsduk i en färg som matchar eller passar ihop med den. Men det är ju inte så att han springer ut på stan för att köpa det. Snarare att han väljer något som matchar istället för något som skär sig :)
 
Sv: Barnsligt besviken, får inte matcha min fästman

*kl*

Egentligen kanske det mest handlar om att han ska vara marskalk och antagligen sitta med dom andra marskalkarna/tärnorna på bröllopet, antagligen i närheten av brudparet. Och jag ser framför mig hur jag sitter undanskuffad i nåt hörn någonstans bland främlingar i en klänning som skär sig med hans kläder medan han sitter färgmatchad med sin bordsdam/tärna en bit bort. Jag hade sett fram emot att gå på bröllopet och dela det tillsammans, är nog mest där besvikelsen ligger egentligen.

Men sen behöver det ju inte bli som jag befarar heller, förhoppningsvis får jag sitta bland vänner så jag har någon annan att dela det med :)
 
Sv: Barnsligt besviken, får inte matcha min fästman

Strålande! Klädkoden är kavaj (med "tema" som bara förvirrar oss) så då får han göra som han vill då :) Tack för svaret!

Wysi: Haha eller hur! Jag kommer inte springa och pussa nån, det kan jag säga. Och ja, chocken när ens man behöver gå på toaletten och 50 män pussattackerar en ;)
 
Sv: Barnsligt besviken, får inte matcha min fästman

Läste i en tråd här på Buke att vid nåt tillfälle ska brugrummen gå ut och då springer alla män fram till bruden och ger henne en puss. Och sen samma med bruden då. Tydligen en dansk tradition och flera hade varit på bröllop (här i Sverige) där de gjorde så.

Aldrig sett det, aldrig hört talas om det. Kanske hittade nån på det eller så kommer nån nu och säger att detta är en URSVENSK tradition som funnits sedan Vasas tid.
Det kan nog stämma att den är dansk, men den har funnits i Sverige i ganska många år. Det var en ganska populär lek vid tiden för när jag gifte mig och jag vet att jag vid något tillfälle yttrade löftet att "jag dödar den som ens kommer på tanken!" (gällande inte enbart kyssleken utan alla pinsamma och möjligen integritetskränkande lekar i största allmänhet, men jag vet att jag nämnde just den specifikt).
 

Liknande trådar

Relationer Det var bekvämt det här med anonym användare, så jag fortsätter här en stund. Jag älskar mina vänner, vi är lika på vissa plan och...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
8 765
Senast: Anonym_85
·
Övr. Barn (OBS! Långt) Har ett problem jag gruvat mig över länge nu och hoppas på att få hjälp med lite nya tankar... Jag är gift sedan många...
2 3
Svar
59
· Visningar
17 453
Senast: Björk
·
C
Gravid - 1år Vad det händer mycket i och utanför en när man blir gravid. Nu har vi gått över halva tiden och det börjar verkligen bli ett faktum...
2
Svar
27
· Visningar
2 660
Senast: norpan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp