Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Åh, bokskog :love:
En av mina definitiva svagheter här i livet.
Vifta med en bokskog och jag kommer springande som en lydig hund, jag lovar! :D

Själv har jag sparat ihop min månad, är jäkligt nöjd med min prestation:

skarmavbild_2013-05-31_kl_213623_51a8fbfdddf2b33a74cbfae3.png

Och nu ska jag snart in i duschen, är jäkligt svettig efter dagens tur med Fiona. Maken och jag cyklade tillsammans för första gången (inget krig!) och jag fick kämpa på bra för att hänga med. 18,49 km i skön kvällssol, knappt någon vind och bara en fluga i munnen.
Humorn är på topp, som vanligt:

skarmavbild_2013-05-31_kl_213647_51a8fcecddf2b33aebc1ebd3.png

:D

Jag håller helt med, bokskog! :love:

Bara för det slänger jag in en bild. :angel: Du är så välkommen bäret! Annars kan jag STARKT rekommendera Söderåsens nationalpark i skåne för alla som gillar bokskogar och vackra miljöer. Där finns det sista man väntar sig i skåne; enorma branter, klädda med bokskog och kanske Sveriges mest fotograferade utsikt från Kopparhatten. Så värt ett besök såhär i sommartid. Finfina vandringsleder, ska själv dit på en dagsvandring under sommaren.

img_5986_51a8fc999606ee5218069ba9.jpg

Och du, bra cyklart! 18 km är långt ju!

Visst är det! Var där för ganska exakt ett år sedan med skolan och fick en guidad tur, helt klart en stor höjdpunkt på resan. :) Kändes som om man var i sydamerikas regnskogar och tittade ut uppe på höjderna.

Nej tyvärr, 5 veckor bara.

Kl
Gått en hel del idag, fått sol, druckit för lite och ätit glass :)

Just det, det är ju dags för månadsbokslut! Bra jobbat med din månad, du har fått in massa motion:)

kl

Sammanfattning av maj månad för Trollunge då! Målet var ju som alltid snitt 5 h träning i veckan. Annars hade jag nog inga direkta mål denna månaden iom att jag varit osäker på löpningen o så.

Resultat:
* 24 h tränat
* 41,7 km löpning
* 125 km promenad

Så målet med träningstimmar klarade jag. Löpkilometrarna önskar jag ju hade varit fler men har ju tagit det lugnt på den fronten, och det är iaf mer än aprils 25,4 km.. 125 km promenad är jag riktigt nöjd med, det händer nog inte igen:p

Nya mål för juni då. Jag kommer ju börja jobba heltid i juni helt plötsligt efter att ha gått i skolan och eh, inte gått heltid:angel: Så jag vet faktiskt inte riktigt vart jag ska lägga ribban! Iom att det är ett helt nytt jobb med så kommer det nog gå mycket energi där. Men ja, jag vill iaf träna MINST 4 h/vecka och öka på löpningen. Kanske landa på 70 km i juni? Det skulle jag vara nöjd med iaf men vi får se hur det går:) Minst 70 km promenad kommer jag nog satsa på med!

Kommer förresten 2a i endomondotävlingen:bump:

Grattis Ananya till segern! Riktigt starkt!! :banana:

Under träningen kändes det bra, ikväll har jag kört olindat och det har känts lite men inte mycket. Hoppas att det är borta till imorgon, men tveksam. Tack för din omtanke! :)

Haha, mina mål för maj sprack på alla punkter... O_o :D

Inte så mkt löpning som jag tänkte pga skada, inte nån viktnedgång att tala om, inte så bra mat pga vill äta allt i hela världen när det är fint väder och jag är stressad ;) - kort sagt, FAIL!

Nya mål för juni då:

* ner 1,5 kg, gärna 2!

* ner minst 1 cm i midjan

* knä och höft ska må bra och inte bli onda!

* långsamt trappa upp distanser igen så att jag i slutet av månaden kan få ihop pass runt milen - vill inte stressa ökningen i distans och få ont igen (dock surt när jag känner mig så jäääävla pigg och stark i löpningen!)

* minst ett styrkepass i veckan och totalt minst fyra pass i veckan

* göra NÅNTING varje dag - promenad, cykeltur, paddling, simning eller vad som helst, men fysisk aktivitet varje dag!

Grattis till förstaplatsen, den förtjänade du!! Jag gav upp nånstans i mitten:o

Kl
Min träningsmånad har sett ganska bra ut, jag känner mig nöjd. Ska börja skriva in mina gympass i endomundo så jag får en bättre översikt tror jag:) har precis vaknat och har träningsvärk i heeeeela kroppen. AjO_o

KL

Jag hade ju inga mål för förra månaden, började träna i slutet. Men jag kan ju sätta upp mål för juni! Det blir dock två stycken bara, men ändå.

*Springa 3 gånger i veckan
*Träna bålstyrka (typ plankan) 3 gånger i veckan

Kl

Kul att läsa om allas mål!

Jag hade tre mål för maj:

*Löpning och promenader 120 km - det klarade jag! Med marginal också, trots höft och tand. Nöjd! :)
*Träna 3 gånger i veckan - Typ klarat :p När jag har varit frisk så har jag gjort det.
*Gå ner ett kilo - Klarat med råge! 1,9 kg ner närmare bestämt :banana:

Nya mål för juni:

*Löpning + promenader 125 km
*Gå ner 1 kg
*Någon form av motion varje dag
*Trappa upp löpningen försiktigt och komma upp i 7 km i slutet av månaden

Ser också på Stockholm maraton, det ser ju jobbigt ut alltså... och den mentala biten icke att förglömma! hur går man in i tanken på att va ute och springa 4-5 timmar kanske som vanlig löpare....

Grattis till er som kom i topp på månadens utmaning! Alltså det är ju galet många kilometrar ni har fått ihop på bara en månad!!!
Blir det en ny utmaning i juni eller?? Jag blir absolut mer motiverad av att gå och framförallt logga det jag går när jag är med i utmaningen! :)

Min våg har krånglat lite, visat olika siffror och lite konstigt... men idag visade den 68,0 när jag provade två gånger på raken, så då får jag väl räkna det som tillförlitligt och inse att jag har nått det mål som jag satte för mig själv när jag började gå ner i vikt! :banana::bump::banana::bump:
Så nu satte jag om mitt mål på shape up till 65 kilo! Vet dock inte vad jag har haft för konstig självbild innan, tycker inte att det syns alls mycket trots 12 kg och dryga dm bort kring midjan, men märker det såklart på alla mina kläder och alla kommentarer jag får... Så då syns det väl! har tyvärr inte tagit några före och efterbilder, är inte så bra på att va med på kort själv överhuvudtaget ;)

Det är svårt för huvudet att hänga med när kroppen går ner i vikt tror jag... Men du märker ju som du säger på kläder och att andra säger att du gått ner. Grymt bra jobbat verkligen!

Har varit på ännu ett stort svettigt pass idag, haha. Luftkonditioneringen är inte på topp i lokalen så det blir sjukt varmt på sommaren. Fick typ helt slut på energi efter ett tag men härdade ut. Har där med gjort mina fyra pass för veckan vilket känns gött!

Minns inte mina mål för maj mer än överleva Göteborgsvarvet och det gick ju bra iaf :p

Mål för juni är att fortsätta springa, börja gymma och komma under 58 till midsommar. Börjar med öldrickande i Slottsskogen ikväll... :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 079
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
27 796
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
110 297
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 715
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka