Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Jag tror de behöver en kickstart, och med tanke på vikten de har är det ju ännu ohälsosammare att fortsätta det livet än att starta upp lite för fort.

*kl*
Blir ingen promenad här. Ska gå eller springa imorgon förmiddag och sen gå eller springa igen på kvällen.

Point made liksom. ;)

Aaaah vad jag ser fram emot morgondagens arbete, äntligen ska jag få se dagens ljus! Har varit instängd i labbet hela helgen och idag... Står upp hela dagarna, så hemskans ont i knäna nu. :( Idag blev det en minirast på 5 min då jag satt ner lite, och en längre lunch då jag kunde sitta. Men imorn ska vi ut i fält och då blir det lite sittande när vi jobbar med musslorna. :) Oh happy day!

mvh tränignsvärk i triceps, rygg, axlar, skuldror och baksida lår, endast från mitt jobb

Jag hatar att cykla, just för att vissa delar blir så ömma!:nailbiting::arghh: Så det finns alltså sadlar som ger icke ömmande kroppsdelar?

Det kan nog ömma i början ändå, men vissa mer än andra. Kan du inte köpa vadderade cykelbyxor annars? :)

Jag hatar att cykla, just för att vissa delar blir så ömma!:nailbiting::arghh: Så det finns alltså sadlar som ger icke ömmande kroppsdelar?

Sadel som är bekväm (nej, bred är inte synonym med bekväm, älskar min smala sadel på hybriden, den smala på nya MTB:n kommer nog åka..) i kombination med vadderade byxor! ;)

Sadeln ska också vara i rätt höjd och i rätt vinkel!

Jag tror de behöver en kickstart, och med tanke på vikten de har är det ju ännu ohälsosammare att fortsätta det livet än att starta upp lite för fort.

Precis, fortsätter de leva som de gör så lär de ju riskera att dö så...

Och alltså, tjejen som åkte ut först - fy faan vad hon gått ner. Så sjukt imponerande.

Idag har jag varit på gymmet igen! Heja mig! :D
Dog inte av obehag heller, även om jag inte var direkt bekväm. Han som orsakat min ovilja mot gym var så klart på plats med, så det kändes ju sådär :p

Men men, jag gjorde det. På onsdag är det dax igen!

Känns lite extremt då jag endast cyklar när jag ska till jobbet eller till stan. Jag cyklar INTE för träning:p

Precis så är det för mig. Har mens, sitter på soffan och äter choklad och dricker Sprite.

Har lite dåligt samvete faktiskt.
'

Äsch då... Blir bättre imorrn ;)

Har själv fortsatt onyttigheterna efter barca (mkt motion men mkt mat, choklad, glass) då jobbet var fyllt av glass, tårta och kakor... haha

Jag äter BRA mat, men kompenserar med massa godis till mellis...obra! Nån gång då och då, okej..men varje dag? Onödigt!

3,5 km löpning (6-tempo) med nike idag, lagom med mina stackars benhinnor. Trevligt och lättsamt i regnet

Spontanshoppade en UCPA-resa i fredags BTW, där är det mer beachigt! Vindsurfingresa till Giens i sydfrankrike! Eftersom jag jobbar typ 18 h/dag just nu så tycker jag att jag förtjänar det ;)

KL

Jag kan springa igen :bump: Var ute och sprang en liten sväng tidigare ikväll, kändes ganska bra i knäna! Tunga ben, men efter två veckors vila så är jag inte så förvånad. Förra veckan var katastrofal matmässigt, så det kan vi ju glömma och gå vidare! :D

Tack. :D Jag hade fått övningar att göra av bästaste pojkvännen, så nu kände jag att jag i alla fall hade lite koll på vad jag skulle göra. Och då blev det ju lite lättare :p

Spontanshoppade en UCPA-resa i fredags BTW, där är det mer beachigt! Vindsurfingresa till Giens i sydfrankrike! Eftersom jag jobbar typ 18 h/dag just nu så tycker jag att jag förtjänar det ;)

Åh så härligt det låter! Givetvis förtjänar du det!

Chilli: Min sadel är också sjukt obekväm. Cyklar jag mina 10 minuter till jobbet får jag stå hela vägen hem från jobbet dagen efter, kan verkligen inte sitta på den då. På gymmets spinning är det inga problem! Borde byta, men ja, då ska jag ju koma ihåg det mer än när jag cyklar. :p

Tips, gör något åt det innan det är för sent. :p Mitt gick verkligen aldrig över, trots att jag cyklade mycket. Det blev ju lite bättre men helt bra, näpp.

Du är klok mammas :bow:
Lägga om kosten tycker jag är det svåraste, tidigare har jag tänkt att jag måste ändra kosten, sluta äta godis och börja träna. Allt på en gång och så har allt fallerat sedan istället.

Nu tog jag en sak i taget, började med att motionera mer och tänkte att det gjorde inget att jag inte ändrade kosten på en gång. Det har kommit mer av sig själv med tiden, sedan faller jag väl tillbaka ibland men det har ändå varit mycket bättre sista tiden. Så känner ändå att jag är på rätt spår :)

Ja alltså, jag kör bil istället. :p

Mirre: det låter jättebra! :) Och framförallt, om det inte går enligt planen ibland, tracka inte dig själv utan om du gör något så fundera över varför och om du kan göra något för att det inte ska hända igen. Eller om det är en sällsynt grej, skit it! :D

Ska tänka på det :)

Är jag bara under 79 vid nästa vägning så är jag nöjd, då går det alla fall neråt :)

KL

Jag kan springa igen :bump: Var ute och sprang en liten sväng tidigare ikväll, kändes ganska bra i knäna! Tunga ben, men efter två veckors vila så är jag inte så förvånad. Förra veckan var katastrofal matmässigt, så det kan vi ju glömma och gå vidare! :D

Härligt addan! :)

Min tand bråkar igen :arghh: :wtf: Men på torsdag ryker den jäveln! Trist bara att jag hade tänkt springa idag eller imorgon men det får väl bli promenader istället. Nåja, som sagt, snart slipper jag skiten!

*kl*

Har tappat styrfart i tråden den här veckan, och inte hunnit läsa ikapp, så jag skickar ett allmänt WOOHOOOO till alla som tränar/når målen/inte når målen men hänger i ändå/sköter maten/bryter ihop men kommer vidare på olika sätt. Ni är grymma!

Jag hinner inte träna pga STUDENTEN som styr mitt liv för tillfället, och helgen blir den onyttigaste ever då jag och sambon firar 9 år tillsammans. Men det är OK. Det får vara så ibland. Förhoppningsvis blir det ett gym-pass imorgon - känner verkligen att det vore välbehövligt. Och idag ska jag få massage, och gå på konsert. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 092
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 482
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 124
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka