Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Jag jämförde med vad de flesta andra gör, dvs en "dålig planka", så den blev till den vanliga i mitt huvud :)

Innan tror jag inte att jag orkar. Vet ju aldrig när jag får en dålig-blodtrycks-dag, så det skulle kännas dumt om jag tog slut på mig själv redan innan jobbet. Bättre att ta det efter, när jag vet hur min dagsstatus är.

Ska först och främst dit på en gratis provträning med nämnda kollega någon dag. Känns ju alltid bra att kolla in stället ordentligt och pröva innan man binder sig till något.
Sen ska jag försöka våga prova på något pass. Kommer ju känna mig jättevilsen :p

Jag är en passnörd, jag tycker att det är asroligt. :D Och lite vilsen är man ju i början (speciellt jag som är galet kass koorinationsmässigt :p), men man kommer in i det rätt snabbt. Ett tips är att ställa dig rätt långt fram och kolla i speglarna hur du gör. :) Sedan gillar jag pass för att man verkligen kommer iväg, har jag bokat mig till en pass kan jag liksom inte "jag gör det sedan" "jag gör det sedan" "pallar inte idag, gör det imorgon". :p

Jag får helt enkelt dra med mig kollegan dit också, så jag slipper vara själv om att vara vilsen :angel:
Dumt bara att det blir svårt att boka in pass i anslutning till när jag slutar jobbet, jag vet ju aldrig om det händer något i sista stund som gör att jag inte kommer iväg den tid det var tänkt.

Nu har jag gjort plankan också. 1 min - vila - 30 sek. Känns ju att jag hunnit tappa lite sen sist, men det ska väl gå att ta igen ganska fort om jag bara tar mig de två minuter som krävs lite oftare...

Kan du inte ta något pass som börjar någon timme efter att du slutat då, så slipper du stressa? Alt smöra för de som jobbar där så du kan ringa och avboka sent. ;)

Det finns pass som börjar en timme efter att jag normalt slutar. Så en vanlig dag är det ju inga som helst problem att hinna i tid (och dessutom hinna äta något smått på vägen). Får prata med dom i receptionen och se vad dom säger helt enkelt :)

Kanske ska försöka genomföra den där provträningen snarast då, och se om jag kan fixa in minst ett gympass per vecka under kommande månad. Lär ju bli under jobbdagar, för mina ytterst få stackars lediga dagar kommer jag ju inte ha någon lust att bege mig hemifrån :p

Kul med tennis! :D

cili, händer det ofta att du är tvungen att jobba över? För det brukar ju vara så att missar man någon gång spelar det inte så stor roll. :)

Det låter bra! Iaf jag känner mig mycket piggare och gladare när jag tränar. :)

Tack zazzoo! :) Semestern har verkligen satt sig i kroppen såg jag nu när jag duschade och fick spegla mig i min vanliga spegel. Midjan borta och extra kärlekshantag på plats på höfterna :crazy: Galet att kroppen kan förändras så mycket på två veckor, men kanske inte konstigt så som jag lever när är ute på resande fot.

Nu blir det återgång till kaloriräkning och dagliga promenaderna. Och den där jäkla stryketräningen jag borde börja med :angel:

Mammas, eller ni andra som kan styrka, kan man uppnå bra resultat genom hemmaträning med enbart kroppen som hjälp också? Hur ofta och hur länge bör man stryketräna?

Det händer nån gång då och då. Inte speciellt ofta, men det är ju inget man vet minsta lilla i förväg heller. Får som sagt kolla upp det med personalen, dom kanske har överseende om det skulle råka hända någon gång per halvår ;) Vore ju ganska otroligt om jag skulle lyckas träffa in övertidsdagar med passdagar oftare än så

De brukar ha nån regel om vad som händer om man inte avbokar i tid upprepade gånger. Tror det gäller under en viss tidsperiod. På mitt gamla gym spärrades kortet efter 3 gånger och det kostade 40 kr att låsa upp. På sats har jag för mig att det inte går att boka pass under en period. Knappast jordens undergång iaf utan nåt de vet om kan hända.

Hihi, kul att du kommer ihåg mig, även om jag inte är superaktiv. :) Jag har nog satt Sverige som land på endomondo, för jag har fått vara med i tidigare utmaningar. Den här månaden är jag inte med, jag har prioriterat att vila mina ben från alltför mycket promenader.

Just nu sitter jag också hemma i Sverige i vår soffa i vår lägenhet bredvid min sambo - ibland är livet bara fint! Fast det blir allt lite lata dagar när jag är hemma, det är alldeles för lätt att man unnar sig något gott, för det är ju så mysigt... :angel:

Kul att du räknar mig som är total newbie på styrka som att jag kan det. :D

Jag brukar köra ett pass på gymmet som utgår mycket från att använda kroppen, så det går. En fördel kan ju vara att köpa typ några hantlar, ett elastiskt band eller liknande. Det går ju att använda ty ppetflaskor man fyller också, om man inte kan eller vill lägga pengar på hantlar. En pilatesboll går ju också att göra övningar mha. Hur länge man bör träna är ju svårt, men kör du en muskelgrupp hårt bör den vila 24-48 h efteråt. Så kör du ett tungt pass för rygg tex så ska du inte köra samma pass dagen efter, eller andra tynga ryggövningar.

Jag funderar över övningar man kan göra hemma med lätta hjälpmedel.

Armar:
Bicepscurls med hantlar eller band. (Alltså stå rakt vanligt, håll armarna längs sidorna med handflatorna framåt. För upp underarmarna till armhålehöjd ungefär, det ska vara en dm kvar till dig själv när du vänder i det övre läget. Överarmarna ska vara stilla längs med kroppen. Tillbaka ända ner, börja om. Kan varieras tex genom att köra olika tempo, köra halva eller vad du nu kommer på.
Kickbacks, triceps. Stå på ett knä och en fot. Samma arm som du har foten fram har du armbågen på knät så att du står framåtlutad. Rak rygg, slappna av i axlarna. Ha vikten i den andra handen. Lyft armen så att överarmen är parallell med golvet, du har armbågsleden i 90 grader. Håll kvar överarmen parallell med golvet och för sedan underarmen bakåt så att armen sträcks ut. Tillbaka till 90 grader i armbågsleden. Variera mellan att föra ner hela armen mot golvet och att bara göra själva "kickbacken" med underarmen.
Vikt över huvudet, triceps. Sitt stadigt, sträck på ryggen. Ha en större vikt i båda händer. Sträck upp armarna över huvudet. Behåll överarmarna rakt uppåt, rör sedan underarmarna så att du för vikten bakom huvudet. Kan varieras både i tempo och hur långt man går.
Vikt över huvudet, liggande, triceps. Ligg på rygg. Ha en större vikt i båda händer. Sträck upp armarna mot taket. Behåll överarmarna rakt upp mot taket, rör underarmarna mot huvudet. Kan varieras i tempo. (Kortare rörelse än den ovan, men kan funka med krångliga axlar. Man kan även variera och köra vikten mot magen.)

Någon som kan fler för armarna, fyll på isf. :) Hade tänkt göra lite fler muskelgrupper men jag orkar inte just nu. :p

Härligt att du har haft det bra! Äsch det där tar du igen nu när det blir normala rutiner igen :)

Min plan är att köra styrketräning hemma ca 2 gånger per vecka, jag hoppas att det ger lite resultat i alla fall :)

Hantelrodd (kanske mer rygg iofs)? Sittande tricepspress (dips på bänk kanske det kallas)? Armhävningar? Axelpress?

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 163
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 518
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 138
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka